Gå til innhold

BMW 5 serie tre barn


AW81
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, downshift skrev:

Er det ikke barna som skal sitte bak da?

Godt voksne folk i baksetene opplever jeg ihvertfall ytterst sjeldent i mine biler, så forstår ikke helt hvorfor man skal ha himmel og hav med plass der. Har 2015 F11 selv, om null problemer med full lasta bil. Du har 1 barn som krever stol, og 2 som skal ha puter? Bør jo gå utmerket i en F11. 

Neida det er kun snakk om en på 2 og jenter på 8 og 10. Hvor mange har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp caravelle, har selv en caravelle som familie bil, 180hk, 7  trinns dsg, 4x4, uendelig med plass! hadde jeg vist hvor greit familie bil det var hadde jeg kjøpt det allerede når jeg hadde 2 barn ( har nå 4 gutter pluss noen bonus barn) så har du en bmw som bil nr 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 17.50, downshift skrev:

Er det ikke barna som skal sitte bak da?

Godt voksne folk i baksetene opplever jeg ihvertfall ytterst sjeldent i mine biler, så forstår ikke helt hvorfor man skal ha himmel og hav med plass der. Har 2015 F11 selv, om null problemer med full lasta bil. Du har 1 barn som krever stol, og 2 som skal ha puter? Bør jo gå utmerket i en F11. 

Barn tar mye mer plass enn voksne. Verst er det med store, bakovervendte stoler, men også puter er plasskrevende, og vanskeligere å plassere enn en voksen rumpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde egentlig ta å låne en 5 serie for å prøve hvordan det er med ungene baki og evt ta en tur på bilrekvisitabutikk for å se hvilke seter som tar minst plass om de du har ikke går.

 

alt går om man absolutt vil. :)

Sittestolen til vår eldste når nå nesten i taket på vår GT og tar nok like mye plass som en godt voksen breiskuldra mann, selv om hun oppi ikke er verdens største.

 

Det blir fint når ungene blir så store at de enkelt kan bare klatre inn uten noe om og men.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal gjøre det. Greia er at vi er på ferie og jeg kom over en fin 520 på finn, men jeg innså heldigvis at det kan være lurt å ta det litt med ro og få testet ut skikkelig. Ungene er 3,8 og 9 så de to eldste går inn og ut selv. Imidlertid har jeg lest at utløseren til beltene er veldig dumt plassert og havner fort under eventuelle puter og seter. Jeg skal ut å prøve litt forskjellig når jeg kommer hjem. Siste generasjon Mondeo er også aktuell. Syns de ser veldig bra ut, og for samme pris så får jeg en tre år nyere bil med lavere km. Ellers ser jeg at det finnes 2012/13 modeller av s-max med 200hk som drar 2 tonn. Med styling som mange av titanium modellene har så ser bilene relativt bra ut til å være flerbruksbil. 5-serie er heller ikke utelukket før jeg har tester med seter. Jeg kommer i hvert fall ikke til å kjøre flere turer med S-maxen jeg har og vogna vår som ligger helt på max (og av og til over) av det Forden kan dra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AW81 skrev:

Ja, den er oppe til vurdering, men blir fort en del km eller gammel til mitt budsjett som er ca 220000kr. Men såvidt jeg kan lese så er ikke den så mye bredere eller større. 

Blir ett helt annet segment men har hatt begge deler og med flere barn så hadde jeg uten tvil strekt litt på budsjett om mulig mtp motor,trekkraft,4X4 mulighet for 7 seter osv. Prøv begge deler er mitt råd 😊 Tror gjerne også dine barn setter pris på høyere sittestilling og oversikt. En X5 tar selv de tyngste vogner uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er inne på siste generasjon Mondeo også, men da kan du jo like gjerne kjøpe en 5-serie. Ja du får nyere bil i Forden og alt det der, men F11 holder seg vanvittig godt. Jeg har en 2018 Mondeo som firmabil, i tillegg til G30 540d som jeg har privat. Mondeoen er en fantastisk god bil, absolutt noe av det mer komfortable man kan kjøpe på den billige siden av premium merkene (Gå for en ST Line eller Vignale i så fall). Også er den lekker å se på... Men BMW er og blir BMW, alltid en klasse over 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør gå helt fint med 5-serie. Har selv X4 som er en god del smalere og tre barn, og det går bra det også. Har her en bakovervendt stol, og to forovervendte (bruker riktignok ikke isofix).

Grunnen til denne kontra f.eks. 5-serie er nettopp det du skriver; hengervekt. 2000kg som 5-serien har ble litt for lite.

Ellers vil jeg foreslå 5-serie GT. Noe bedre bakseteplass, samt 2100kg i hengervekt. Greit å ha når du skal bytte til en vogn med brukbar lasteevne. 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt 5-serie GT er en ofte glemt bil, jeg liker den, men vet det er litt elsk/hat over den. :) Problemet i dette tilfellet blir da å holde seg til budsjett som er 220000,-. Den mest fornuftige 5GT er muligens denne: https://www.finn.no/153103346 , det ligger en til https://www.finn.no/154025046 , men usikker på om hengerfeste er montert, i tillegg til at den er gått dobbelt så langt. :) F10/11 er kjempebiler og jeg har sett flere med tre barn i, så det burde gå bra. Det bunner mye ut i hvilket barnesete man velger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...