Gå til innhold

BMW 5 serie tre barn


AW81
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AW81 skrev:

nå har jeg ikke vurdert bensin, men denne her så ikke dum ut https://www.finn.no/156075084

Noen som vet hvordan forbruket er og kvaliteten på bensinmotoren? En eier, fin km stand og grei pris. 

Sluker sikkert olje🤔 ellers grei motor foruten lavt bunndrag trur jeg. Kult og med bensin 6er da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Sluker sikkert olje🤔 ellers grei motor foruten lavt bunndrag trur jeg. Kult og med bensin 6er da!

Ja digg lyd i de. Og så slipper man det hersens partikkelfilteret og alle fallgruvene rundt det systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Otis skrev:

Bruker mye drivstoff da. Må regne med rundt 1,2 på blandet.

Ja, men det er en del gjengangerfeil med glødeplugger og diselpartikkelfilter på dieselmotoren og det koster fort noen kr. Jeg finner lite info om bensinmotoren så jeg vet ikke hvordan kvaliteten er på den i forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.....

Denne tråden er litt merkelig. Ditt beskrevne behov bør gå helt fint i en f11. Man trenger ikke SMAX fordi man har barn, det er tvangstanker. Og om e70 er oppe til vurdering, så kan man ikke seriøst mene at bensin varianten er et reelt alternativt for annet enn "fanatikere"? Lista med grunner til hvorfor "ingen" kjøper disse er, vel, lang. Og selvforklarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenganger feil på glødeplugger og DPF? Det var en noe underlig påstand. Men selvsagt, alt blir en gjenganger når man ikke skifter glødeplugger når de faktisk er defekt.

Og gjenganger på DPF er også lett å få til når man slenger på noe lurium i tanken og sier at DPF ikke er tett lenger. Eller at man ikke bryr seg om hvilken temperatur kjølevannet har ved drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Gjenganger feil på glødeplugger og DPF? Det var en noe underlig påstand. Men selvsagt, alt blir en gjenganger når man ikke skifter glødeplugger når de faktisk er defekt.

Og gjenganger på DPF er også lett å få til når man slenger på noe lurium i tanken og sier at DPF ikke er tett lenger. Eller at man ikke bryr seg om hvilken temperatur kjølevannet har ved drift.

Joda det er vel bare å forvente etter x antall km, og de er også greie å bytte selv. Men det virker som mange må bytte relativt tidlig, før 100000km. Jeg har aldri byttet på noen bil jeg har hatt.

 

Når det gjelder partikkelfilter så har det vel vært litt problemer med frost enkelte steder og defekt termostat? Dette har jeg fra noen youtube videoer så hvor hyppig dette forekommer vet jeg ikke. Men det blir fort kostbart dersom Dpf må byttes. 

 

 

Men poenget var vel egentlig at dette er  problemer en bensinmotor ikke har. 

Endret av AW81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, TRF skrev:

Altså.....

Denne tråden er litt merkelig. Ditt beskrevne behov bør gå helt fint i en f11. Man trenger ikke SMAX fordi man har barn, det er tvangstanker. Og om e70 er oppe til vurdering, så kan man ikke seriøst mene at bensin varianten er et reelt alternativt for annet enn "fanatikere"? Lista med grunner til hvorfor "ingen" kjøper disse er, vel, lang. Og selvforklarende.

Joda man får stort sett til det man vil, det finnes mange typer seter etc. Men jeg har prøvd F11 og det blir for knotete, bla pga beltelåsen i midten havner under setet/puten. Jeg kan leve med det, men har en kone også som helst skal ha ungene i beltestol til de fysisk vokser utav dem😂 Så ja vi hadde klart å leve med det, men jeg gidder ikke å kjøpe en bil og få masse syting senere om at det er for trangt. 

Jeg har i utgangspunktet ikke vurdert bensin, men de ligger lavere i pris og iom at det dukket opp en eneiers bil på finn så grublet jeg litt på det. Bortsett fra forbruk og dreiemoment ser jeg imidlertid ikke noe negativt med bensin  

 

 

Endret av AW81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du antall km og ganger ut med gjennomsnitt forbruk pr mil på en ca pris på bensin og diesel ser du litt hva forskjellen vil bli. 

Diesel er ikke gratis det heller og kan gi høye reperasjonskostnader om ikke vedlikeholdet har vært bra?

 

Ellers er det bare å tenke lenge nok, så blir ungene for store og vil ikke være med på tur uansett og du kan kjøpe en Z4 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Er ikke en bensin X5 noe av de mest ukurante man kan kjøpe? Styr unna tenker jeg...

Jo de er nok det. 

9 timer siden, Stonescream skrev:

Tar du antall km og ganger ut med gjennomsnitt forbruk pr mil på en ca pris på bensin og diesel ser du litt hva forskjellen vil bli. 

Diesel er ikke gratis det heller og kan gi høye reperasjonskostnader om ikke vedlikeholdet har vært bra?

 

Ellers er det bare å tenke lenge nok, så blir ungene for store og vil ikke være med på tur uansett og du kan kjøpe en Z4 ;)

Ja av og til overtenker man, men jeg har god tid. Må ha ny bil før campingsesongen. Jeg har veldig lyst på X5, men de selgerne jeg har hatt kontakt med på finn har hatt utlegg i 30-40000kr klassen de siste årene, noen langt over. Da er det typisk glødeplugger, luftfjæring, fjærer, tannstang servo, diverse sensorer, håndbrekkmotor I tillegg kommer slitedeler og service. Dette vitner om et bilhold som er langt dyrere enn snittet bla pga høye delepriser. Bilene som er innenfor mitt budsjett er gjerne 07 og 08 modeller og jeg vil tro disse har flere feil enn senere modeller. Og med km på 150000kr pluss så vet man jo aldri. 

 

Jeg vil helst ha en større suv så M klasse og Land Cruiser er også oppe til vurdering, men om de er billigere i drift er jeg usikker på  Q7 er en del dyrere. XC90 er også aktuell, men jeg syns disse ser langt mer datert ut enn X5 og M klasse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AW81 skrev:

Veldig mange X5 er bruktimportert og i utgangspunktet blir jeg umiddelbart skeptisk til en importert bil, men med ryddig historikk bør det jo gå for det samme. Er det noen forskjeller på Tysk original bil og Norsk?

skeptisk til bil som mest trolig har gått mindre i salt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...