stein-erik.carlsen Skrevet September 2, 2019 Share Skrevet September 2, 2019 Hei! Hadde akkurat min 2017 modell i3 inne hos Bilia på Skøyen. Jeg hadde observet oljelekkasje fra diffen, og konklusjonen ble at den måtte byttes. Det ble bla. funnet spon i oljen og observet ulyd fra kassen. Nok om det. Jeg ser nå at det som ble gjort på Bilia ikke er lagret i den digitale serviceboken. Der ligger kun de "vanlige" servicene, og ikke den jobben som ble gjort nå. I et tradisjonelt servicehefte ville dette bli notert. Siden dette er en garantirep har jeg heller ikke kvittering på det. Da vil det for fremtidige kjøpere ikke være spor av reparasjonen annet enn i BMW sine systemer. Andre som har gjort seg noen tanker om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 2, 2019 Share Skrevet September 2, 2019 (endret) Jeg mener at alt burde lagres, men eksempelvis ble ikke batteribytte på min gamle E91 ført i serviceheftet. Selv om det ble gjort hos BMW. Av den grunn anbefaler jeg å kjøpe en perm hvor du sorterer kvitteringer. Gjerne skriv på km-stand manuelt om dette ikke fremgår på kvitteringen/ordren. Slik hadde jeg den da(også på min nåværende F45): Endret September 2, 2019 av Marius2002 quandt1960, Walkabout og BimmerFan! reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet September 2, 2019 Share Skrevet September 2, 2019 Du har jo krav på å få en slags dokumentasjon på at det er blitt byttet diff. De nyere BMW diffene, er de laget av plast?? Hører så mange som har problemer med de. BMW virker å spare ekstremt mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 2, 2019 Share Skrevet September 2, 2019 Er forsåvidt i samme situasjon - fikk nettopp byttet fordelingskasse på min xdrive på garanti av Bavaria - men ettersom det er garantirep står det ingen plasser annet enn i deres egne systemer. Så mulig det går an å få ut en logg ifm. framtidig salg av bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet September 2, 2019 Share Skrevet September 2, 2019 Jeg har også en perm hvor alt lagres. Hvis det er garantijobb og de ikke gir dokumentasjon på det, pleier jeg bare sende en mail i forkant av timen og skrive f.eks. "Hei, har gått litt i surr med datoen her, men stemmer det at det var 3. september 2019 dere skulle utbedre sinkslipp på dørene?" og når de bekrefter det skriver jeg bare ut e-postkorrespondansen og legger det i permen Marius2002 og quandt1960 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet September 2, 2019 Share Skrevet September 2, 2019 Hmm.. har hatt 2 garantijobber, regkjede hos Bilsalongen i Skien, og el.tannstang hos Bilia Skøyen. Fått dokumentasjon på begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 2, 2019 Share Skrevet September 2, 2019 37 minutter siden, Geir Anders skrev: Hmm.. har hatt 2 garantijobber, regkjede hos Bilsalongen i Skien, og el.tannstang hos Bilia Skøyen. Fått dokumentasjon på begge deler. Dokumentasjon får man vel de fleste ganger, men ikke alltid på serviceheftet Derfor er en perm med dokumentasjon lurt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet September 2, 2019 Share Skrevet September 2, 2019 7 minutter siden, Marius2002 skrev: Dokumentasjon får man vel de fleste ganger, men ikke alltid på serviceheftet Derfor er en perm med dokumentasjon lurt Ja nei det har du rett, leste litt feil! Tidlig for meg det her, og forsov meg idag haha. Servicehefte står det ingenting Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet September 2, 2019 Share Skrevet September 2, 2019 2 timer siden, stein-erik.carlsen skrev: Hei! Hadde akkurat min 2017 modell i3 inne hos Bilia på Skøyen. Jeg hadde observet oljelekkasje fra diffen, og konklusjonen ble at den måtte byttes. Det ble bla. funnet spon i oljen og observet ulyd fra kassen. Nok om det. Jeg ser nå at det som ble gjort på Bilia ikke er lagret i den digitale serviceboken. Der ligger kun de "vanlige" servicene, og ikke den jobben som ble gjort nå. I et tradisjonelt servicehefte ville dette bli notert. Siden dette er en garantirep har jeg heller ikke kvittering på det. Da vil det for fremtidige kjøpere ikke være spor av reparasjonen annet enn i BMW sine systemer. Andre som har gjort seg noen tanker om dette? Fullt mulig å få en kopi av kvitteringen. Må bare vente til saken er ferdig behandlet. Kun servicer lagres i iDriven, ikke reperasjoner. uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå