Gå til innhold

Digitalt servicehefte - hva vil lagres der?


stein-erik.carlsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hadde akkurat min  2017 modell i3 inne hos Bilia på Skøyen. Jeg hadde observet oljelekkasje fra diffen, og konklusjonen ble at den måtte byttes. Det ble bla. funnet spon i oljen og observet ulyd fra kassen.  Nok om det. Jeg ser nå at det som ble gjort på Bilia ikke er lagret i den digitale serviceboken. Der ligger kun de "vanlige" servicene, og ikke den jobben som ble gjort nå. I et tradisjonelt servicehefte ville dette bli notert. Siden dette er en garantirep har jeg heller ikke kvittering på det. Da vil det for fremtidige kjøpere ikke være spor av reparasjonen annet enn i BMW sine systemer.

Andre som har gjort seg noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at alt burde lagres, men eksempelvis ble ikke batteribytte på min gamle E91 ført i serviceheftet. Selv om det ble gjort hos BMW. Av den grunn anbefaler jeg å kjøpe en perm hvor du sorterer kvitteringer. Gjerne skriv på km-stand manuelt om dette ikke fremgår på kvitteringen/ordren. :) 

Slik hadde jeg den da(også på min nåværende F45):

A19909D1-0D67-4F1C-90EC-954C6C5EBCC3.thumb.jpeg.0d1effdf5e806f758fe7d0232520ccbe.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt i samme situasjon - fikk nettopp byttet fordelingskasse på min xdrive på garanti av Bavaria - men ettersom det er garantirep står det ingen plasser annet enn i deres egne systemer. Så mulig det går an å få ut en logg ifm. framtidig salg av bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en perm hvor alt lagres.

Hvis det er garantijobb og de ikke gir dokumentasjon på det, pleier jeg bare sende en mail i forkant av timen og skrive f.eks. "Hei, har gått litt i surr med datoen her, men stemmer det at det var 3. september 2019 dere skulle utbedre sinkslipp på dørene?" og når de bekrefter det skriver jeg bare ut e-postkorrespondansen og legger det i permen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Geir Anders skrev:

Hmm.. har hatt 2 garantijobber, regkjede hos Bilsalongen i Skien, og el.tannstang hos Bilia Skøyen. Fått dokumentasjon på begge deler.

Dokumentasjon får man vel de fleste ganger, men ikke alltid på serviceheftet :) Derfor er en perm med dokumentasjon lurt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stein-erik.carlsen skrev:

Hei!

 

Hadde akkurat min  2017 modell i3 inne hos Bilia på Skøyen. Jeg hadde observet oljelekkasje fra diffen, og konklusjonen ble at den måtte byttes. Det ble bla. funnet spon i oljen og observet ulyd fra kassen.  Nok om det. Jeg ser nå at det som ble gjort på Bilia ikke er lagret i den digitale serviceboken. Der ligger kun de "vanlige" servicene, og ikke den jobben som ble gjort nå. I et tradisjonelt servicehefte ville dette bli notert. Siden dette er en garantirep har jeg heller ikke kvittering på det. Da vil det for fremtidige kjøpere ikke være spor av reparasjonen annet enn i BMW sine systemer.

Andre som har gjort seg noen tanker om dette?

Fullt mulig å få en kopi av kvitteringen. Må bare vente til saken er ferdig behandlet.

 

Kun servicer lagres i iDriven, ikke reperasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...