stein-erik.carlsen Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 Hei! Hadde akkurat min 2017 modell i3 inne hos Bilia på Skøyen. Jeg hadde observet oljelekkasje fra diffen, og konklusjonen ble at den måtte byttes. Det ble bla. funnet spon i oljen og observet ulyd fra kassen. Nok om det. Jeg ser nå at det som ble gjort på Bilia ikke er lagret i den digitale serviceboken. Der ligger kun de "vanlige" servicene, og ikke den jobben som ble gjort nå. I et tradisjonelt servicehefte ville dette bli notert. Siden dette er en garantirep har jeg heller ikke kvittering på det. Da vil det for fremtidige kjøpere ikke være spor av reparasjonen annet enn i BMW sine systemer. Andre som har gjort seg noen tanker om dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius2002 Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 (edited) Jeg mener at alt burde lagres, men eksempelvis ble ikke batteribytte på min gamle E91 ført i serviceheftet. Selv om det ble gjort hos BMW. Av den grunn anbefaler jeg å kjøpe en perm hvor du sorterer kvitteringer. Gjerne skriv på km-stand manuelt om dette ikke fremgår på kvitteringen/ordren. Slik hadde jeg den da(også på min nåværende F45): Edited September 2, 2019 by Marius2002 BimmerFan!, Walkabout and quandt1960 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
quandt1960 Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 Du har jo krav på å få en slags dokumentasjon på at det er blitt byttet diff. De nyere BMW diffene, er de laget av plast?? Hører så mange som har problemer med de. BMW virker å spare ekstremt mye Link to comment Share on other sites More sharing options...
papertiger Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 Er forsåvidt i samme situasjon - fikk nettopp byttet fordelingskasse på min xdrive på garanti av Bavaria - men ettersom det er garantirep står det ingen plasser annet enn i deres egne systemer. Så mulig det går an å få ut en logg ifm. framtidig salg av bilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walkabout Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 Jeg har også en perm hvor alt lagres. Hvis det er garantijobb og de ikke gir dokumentasjon på det, pleier jeg bare sende en mail i forkant av timen og skrive f.eks. "Hei, har gått litt i surr med datoen her, men stemmer det at det var 3. september 2019 dere skulle utbedre sinkslipp på dørene?" og når de bekrefter det skriver jeg bare ut e-postkorrespondansen og legger det i permen quandt1960 and Marius2002 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Anders Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 Hmm.. har hatt 2 garantijobber, regkjede hos Bilsalongen i Skien, og el.tannstang hos Bilia Skøyen. Fått dokumentasjon på begge deler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius2002 Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 37 minutter siden, Geir Anders skrev: Hmm.. har hatt 2 garantijobber, regkjede hos Bilsalongen i Skien, og el.tannstang hos Bilia Skøyen. Fått dokumentasjon på begge deler. Dokumentasjon får man vel de fleste ganger, men ikke alltid på serviceheftet Derfor er en perm med dokumentasjon lurt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Anders Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 7 minutter siden, Marius2002 skrev: Dokumentasjon får man vel de fleste ganger, men ikke alltid på serviceheftet Derfor er en perm med dokumentasjon lurt Ja nei det har du rett, leste litt feil! Tidlig for meg det her, og forsov meg idag haha. Servicehefte står det ingenting Marius2002 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lagunilla Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 2 timer siden, stein-erik.carlsen skrev: Hei! Hadde akkurat min 2017 modell i3 inne hos Bilia på Skøyen. Jeg hadde observet oljelekkasje fra diffen, og konklusjonen ble at den måtte byttes. Det ble bla. funnet spon i oljen og observet ulyd fra kassen. Nok om det. Jeg ser nå at det som ble gjort på Bilia ikke er lagret i den digitale serviceboken. Der ligger kun de "vanlige" servicene, og ikke den jobben som ble gjort nå. I et tradisjonelt servicehefte ville dette bli notert. Siden dette er en garantirep har jeg heller ikke kvittering på det. Da vil det for fremtidige kjøpere ikke være spor av reparasjonen annet enn i BMW sine systemer. Andre som har gjort seg noen tanker om dette? Fullt mulig å få en kopi av kvitteringen. Må bare vente til saken er ferdig behandlet. Kun servicer lagres i iDriven, ikke reperasjoner. uglefossen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now