Jump to content

Digitalt servicehefte - hva vil lagres der?


stein-erik.carlsen
 Share

Recommended Posts

Hei!

 

Hadde akkurat min  2017 modell i3 inne hos Bilia på Skøyen. Jeg hadde observet oljelekkasje fra diffen, og konklusjonen ble at den måtte byttes. Det ble bla. funnet spon i oljen og observet ulyd fra kassen.  Nok om det. Jeg ser nå at det som ble gjort på Bilia ikke er lagret i den digitale serviceboken. Der ligger kun de "vanlige" servicene, og ikke den jobben som ble gjort nå. I et tradisjonelt servicehefte ville dette bli notert. Siden dette er en garantirep har jeg heller ikke kvittering på det. Da vil det for fremtidige kjøpere ikke være spor av reparasjonen annet enn i BMW sine systemer.

Andre som har gjort seg noen tanker om dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at alt burde lagres, men eksempelvis ble ikke batteribytte på min gamle E91 ført i serviceheftet. Selv om det ble gjort hos BMW. Av den grunn anbefaler jeg å kjøpe en perm hvor du sorterer kvitteringer. Gjerne skriv på km-stand manuelt om dette ikke fremgår på kvitteringen/ordren. :) 

Slik hadde jeg den da(også på min nåværende F45):

A19909D1-0D67-4F1C-90EC-954C6C5EBCC3.thumb.jpeg.0d1effdf5e806f758fe7d0232520ccbe.jpeg

Edited by Marius2002
Link to comment
Share on other sites

Er forsåvidt i samme situasjon - fikk nettopp byttet fordelingskasse på min xdrive på garanti av Bavaria - men ettersom det er garantirep står det ingen plasser annet enn i deres egne systemer. Så mulig det går an å få ut en logg ifm. framtidig salg av bilen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en perm hvor alt lagres.

Hvis det er garantijobb og de ikke gir dokumentasjon på det, pleier jeg bare sende en mail i forkant av timen og skrive f.eks. "Hei, har gått litt i surr med datoen her, men stemmer det at det var 3. september 2019 dere skulle utbedre sinkslipp på dørene?" og når de bekrefter det skriver jeg bare ut e-postkorrespondansen og legger det i permen :) 

Link to comment
Share on other sites

37 minutter siden, Geir Anders skrev:

Hmm.. har hatt 2 garantijobber, regkjede hos Bilsalongen i Skien, og el.tannstang hos Bilia Skøyen. Fått dokumentasjon på begge deler.

Dokumentasjon får man vel de fleste ganger, men ikke alltid på serviceheftet :) Derfor er en perm med dokumentasjon lurt :) 

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, stein-erik.carlsen skrev:

Hei!

 

Hadde akkurat min  2017 modell i3 inne hos Bilia på Skøyen. Jeg hadde observet oljelekkasje fra diffen, og konklusjonen ble at den måtte byttes. Det ble bla. funnet spon i oljen og observet ulyd fra kassen.  Nok om det. Jeg ser nå at det som ble gjort på Bilia ikke er lagret i den digitale serviceboken. Der ligger kun de "vanlige" servicene, og ikke den jobben som ble gjort nå. I et tradisjonelt servicehefte ville dette bli notert. Siden dette er en garantirep har jeg heller ikke kvittering på det. Da vil det for fremtidige kjøpere ikke være spor av reparasjonen annet enn i BMW sine systemer.

Andre som har gjort seg noen tanker om dette?

Fullt mulig å få en kopi av kvitteringen. Må bare vente til saken er ferdig behandlet.

 

Kun servicer lagres i iDriven, ikke reperasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...