Skulebollen

Langhelg i Munchen 😁

Recommended Posts

5 timer siden, Skulebollen skrev:

Hoi! Fikk bursdagsgave av fruen, Bmw helg i Munchen 😬 er der noe annet spennende og få med seg enn kun selve hovedmuseet?

Fabrikkomvisning anbefales. Du bør bestille på forhånd. Når jeg var der fikk jeg omvisning på tysk da engelsk var fullbooket.

Welt ligger jo rett ved museet. Mye stilig. Kan også leie m-bil på timebasis der.

BMW Classics som holder til i de gamle BMW fabrikklokalene ville jeg ha prøvd å kommet inn på. Litt usikker på om de har åpent for allmennheten, men skal være mulig. Sjekk det ut. Ellers som nevnt museum, welt og planttour. God tur 👍😀

3 timer siden, Lars89 skrev:

Fabrikkomvisning anbefales. Du bør bestille på forhånd. Når jeg var der fikk jeg omvisning på tysk da engelsk var fullbooket.

Welt ligger jo rett ved museet. Mye stilig. Kan også leie m-bil på timebasis der.

Hva går fabrikkomvisning ut på 🤔? Ser man bare på hvordan nye bmwer blir bygget, stål som blir brukt osv. 😅?

41 minutter siden, NA skrev:

BMW Classics som holder til i de gamle BMW fabrikklokalene ville jeg ha prøvd å kommet inn på. Litt usikker på om de har åpent for allmennheten, men skal være mulig. Sjekk det ut. Ellers som nevnt museum, welt og planttour. God tur 👍😀

Bmw classics er nok meget interessant! Planttour?

BMW Classics (dette var høydepunktet for meg) og fabrikk tour er viktige elementer :-D Husk å bestille i god tid, var der selv i starten av året i år. Og hadde veldig flaks at vi fikk sneket oss med på både fabrikken og Classics delen.

1 time siden, fxslin skrev:

BMW Classics (dette var høydepunktet for meg) og fabrikk tour er viktige elementer :-D Husk å bestille i god tid, var der selv i starten av året i år. Og hadde veldig flaks at vi fikk sneket oss med på både fabrikken og Classics delen.

Må man ha guide på begge deler? 

12 minutter siden, Skulebollen skrev:

Må man ha guide på begge deler? 

Ja, så vidt jeg vet.  Man går i grupper og må følge guiden. Ganske strengt på hva du får lov til å ta bilder av f.eks..

3 timer siden, mr.Wreckless skrev:

Går det ikke an å få leid seg en BMW M modell så du kan teste toppfart på autobahn eller dure ned til de tyske alpene og leke deg på svingete veier?

Anbefaler deg og lese prosjekttråden min😅

3 timer siden, fxslin skrev:

Ja, så vidt jeg vet.  Man går i grupper og må følge guiden. Ganske strengt på hva du får lov til å ta bilder av f.eks..

Sendte dem en mail så satser på og få svar 😬

Jeg var innom BMW Welt for en måned siden, måtte droppe museumet (liten tid - mye folk). Du bør også ta en tur innom BMW niederlassung München; en helt grei BMW-butikk 😁

6FC5E6B5-FF49-4BA9-AA30-42EE0B397DA8.jpeg

DC3E0CA2-D017-4F48-81CC-D1B1AE82DC0B.jpeg

CEFACB6F-9F38-4440-B624-FF83F4B2F86B.jpeg

861E09F3-ECC6-4FB8-B80C-4C113BDFBBE0.jpeg

D3E82112-FAA8-4233-B1B7-94F03F939AD6.jpeg

F33D7669-FB7B-4E1A-A49C-649B99FE4695.jpeg

7B34BF30-5633-4841-B661-8E7F34939F88.jpeg

15AD2342-A733-4A77-B210-9766B25F57E7.jpeg

Jeg anbefaler fabrikk tur, det var veldig gøy og ikke minst interessant. Du får bli med helt fra bilen er en diger rull av stål, til den ruller ferdig av samlebåndet. Enkelte plasser kan du mer eller mindre gå fritt langs samlebåndet, de hvordan ting bygges inn i bilen. Jeg anbefaler at du bukker god til i forveien, også at du bukker engelsk tur. 

Neste gang vi er i München skal jeg bukke tur på fabrikken i Dingolfing, hvor 5 og 7 serie lages 👍

Omvisning på planttour var stengt grunnet langhelg. Men fikk sett Museum og Welt. Litt skuffet egentlig 🤔 Såg jo feks. Hverken e32 eller e34 på museumet😳 

Blir dog bmw classic imorgen, så gikk jeg likegreit all in og reserverte en f90 m5 i en time 😬