Gå til innhold

Erfaringer med GS-felger?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Ene felgen på E92en min har fått en liten sprekk og dermed må jeg ha et nytt sett hjul litt ASAP. Sitter derfor og vurderer veldig å bare handle et greit sett med felger og vinterdekk fra GS. GSP D66 for eksempel.

Hvordan er kvaliteten på disse? Har hørt tidligere at GS-felger sliter med klarlakken og litt sånt, men er det grei nok kvalitet i selve felgen mtp utvikling av kast, bulker, ubalanse etc.? Forstår selvsagt at man får det man betaler for, og forventer jo ikke verdens beste felger, men er de greie nok til at de er verdt prisen? Ser det blir rundt 11-12k for et 19" sett med OK piggfri dekk. 

Ser også man får tilsvarende modell av felger i 18" for typ 2500-2800kr mindre med samme dekkene. Dog i kjipere mørk grå kontra sølv. Eneste fordelen med disse i mine øyne er da den ekstra beskyttelsen mot bulk/kast i felgene om man skulle treffe et hull i veien for eksempel. Men har det så mye å si i praksis? Blir da ish 225/45R18 kontra 235/35R19 og det høres i mine ører ikke ut som store forskjellen. Kan det utgjøre redningen for en felg eller kan jeg like gjerne bare gå for 19-tommerne jeg egentlig tenkte meg?

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett mange dårlige GS-felger, men har ikke hatt problemer med noen av de jeg har kjøpt selv. Mistenker at mange behandles dårlig ettersom de er billige. De er heller ikke så tunge som enkelte skal ha det til. Vil si det er helt grei kvalitet.

Min far har riktignok GS split på vinter, som flasser. Men det begynner nå de originale BMW-felgene mine å gjøre også, til tross for pent stell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lettvinthets skyld ender jeg med å handle av en leverandør hvor jeg kan komme inn og få nye hjul montert rett på bil blir det nok ikke GS i denne omgang likevel, men takk for svar uansett! Kjekt å vite litt om de om man skulle gå den retningen en annen gang :)

@ahj De som sprakk? Det var vinterfelgene jeg har på bilen nå i 19". 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke det er verdt det, nei. Er noe BBS-kopier og bakhjulene har vært sveiset tidligere. Litt kantkjøring og slikt og. Samtidig trenger de nye bakdekk grunnet skeivslitasje så ender sikkert fort på samme pris som nye pakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to sett med GS-felger. Ett sett Goldtrack (BBS LM kopi) på en E91. De var like pene da jeg solgte bilen to år etter jeg kjøpte de. 

Nå har jeg IFG2 på dagligbilen og de tåler ikke mye i finishen. De er diamantkuttede og det har gått mark under klarlakken på to av de. Men de er både hele og runde ellers. En runde med skikkelig pulverlakk så hadde de nok holdt veldig godt.  

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt så si GS hjul på alle mine M biler oppimellom å aldri hatt noe som helst å klage på. Men man får alltid igjen for å sikte unna høl, kjøre sakte/helst ikke på grusveier, å vaske ordentlig og ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...