Gå til innhold

i3 Tråden


quandt1960
 Share

Opprette i3 tråd?  

17 stemmer

  1. 1. Er det interesse for en "Alt om i3" tråd på bimmers hvor alle kan bidra?

    • Ja
      15
    • Nei
      2

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 02/14/20, 08:38

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Marius2002 skrev:
Sitat

6)  Is it possible for two people, who both use the same vehicle, to each have separate access to the BMW Connected app on their own devices?
Yes, multiple devices can be used to log into the same vehicle. When using the same ConnectedDrive account (i.e., username and password), the destinations shown in BMW Connected will be the same across all of the devices. If using different ConnectedDrive accounts (i.e., each person logs in with a separate username and password), the destinations will be personalized to each account.

Dette, men hvordan gjør man det? Det enkleste er vel å bruke samme mail/bruker?

En annen ting som later til å blitt mer kompleks siden "i remote" appen, er planlagt klimatisering, den har blitt mer "gjemt" later det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

En annen ting som later til å blitt mer kompleks siden "i remote" appen, er planlagt klimatisering, den har blitt mer "gjemt" later det til?

Hmm.. nå har ikke jeg i3, men ligger klart og tydelig hos meg 🤔

4F45CC5F-A06E-4FF9-97E4-33A73EC7117E.thumb.png.d30f6874fba0752c0d8954be2644f97b.png2E234D8E-613E-4D8E-A05A-849BCEA17164.thumb.png.be48b731dd1085c9054eb5e75e783fca.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Kan man i det hele tatt justere temperaturen via appen? Så hvis man ønsker en nedkjølt bil en varm sommerdag, er man avhengig av at temperaturen har stått lavt fra sist kjøretur?

Ja, er jo nesten bedre å kjøle ned i sommervarmen enn varme om vinteren.

 

Men hvorfor er lading og klimatisering under samme fane? Og hvordan stiller du tiden? Savner i remote appen, husker jeg konsekvent brukte den kontra CD appen. Er slikt som får meg til å tvile på tysk SW og vurdere en model Y. 🙈

8434E00C-F3C9-41C3-88DC-A5A5E7FDE341.jpeg

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Ja, er jo nesten bedre å kjøle ned i sommervarmen enn varme om vinteren.

Egentlig håpløst dårlig. Det er jo ikke utenkelig at man kommer i en situasjon der man har hatt på litt varme i bilen eller vice versa, og så er man prisgitt at tidligere innstilt temperatur er det som passer der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Men hvorfor er lading og klimatisering under samme fane? Og hvordan stiller du tiden? Savner i remote appen, husker jeg konsekvent brukte den kontra CD appen. Er slikt som får meg til å tvile på tysk SW og vurdere en model Y

Kjøling om sommeren er gull verdt ja :D Tiden stiller du inn der du ser på min screenshot og så huker du av om du vil ha klimatisering samtidig. Klimatiseringen starter riktignok før angitt tid for at den skal være klar til avreise :) 
Er derimot enig i at det skulle vært mulig å stille inn temperatur, men 🤷🏼‍♂️ Står som regel på 20/21 om vinteren og 17/18 om sommeren 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Marius2002 skrev:

Kjøling om sommeren er gull verdt ja :D Tiden stiller du inn der du ser på min screenshot og så huker du av om du vil ha klimatisering samtidig. Klimatiseringen starter riktignok før angitt tid for at den skal være klar til avreise :) 
Er derimot enig i at det skulle vært mulig å stille inn temperatur, men 🤷🏼‍♂️ Står som regel på 20/21 om vinteren og 17/18 om sommeren 🤷🏼‍♂️

Men da kommer melding om lading. Jeg skal ikke lade, jeg skal stille inn klimatisering Grrr!

Er det noe jeg ikke skjønner her?!

DB6FECC3-139D-402B-8FAF-0232E0E302C8.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående klimaet bruker du bare den fanen reguler klimaet nå. Den er kun for oppvarming/kjøling. Den andre kan du bruke for å angi reisetidspunkt. Bilen er da ferdig ladet til turen og du velger der om klimatisering skal brukes til avreise. Jeg har brukt den timeren selv når bilen ikke lader, men jeg ønsker oppvarming til gitt tid 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått utbedret dunkelyd i forstilling på garanti?

Høres mest ut som støtdempere, men verken kjenner eller ser noe feil.

Bavaria sa at de ikke hørte noe feil på den første servicen på 50k km. Nærmer seg nå 80 og lyden er helt lik. Hadde en ulyd i topplager i sving, men den forsvant etter en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har en 120Ah fra April jeg kjøpte ny, gått ca. 12 500km pdd. -Har selv den «velkjente» klunk / klakke -lyden i forstilling, spesielt ved fartsdumper og ujevn asfalt. Hatt bilen inne for dette på nybilgaranti tre ganger tidligere hvor det ikke har blitt oppdaget direkte feil i tråd med ulyden, selvom også mekaniker legger merke til dette ved prøvekjøring. Vi har forsøkt bytte et stag i forstilling og tårnlager på begge dempere fremme men lyden er fremdeles ikke fraværende. Her blir det rett og slett konkludert med at bilen og understellet er av rimeligere sort sammenlignet med øvrige modeller og med relativt store hjul (19-20") påvirker dette bilen negativt. Jeg har for så vidt ikke akseptert dette da bilen ikke er spesielt rimelig utenfor Norge og havner i samme prisområde som en 3 serie Touring (G21) iTyskland. Ba mekanikeren min ta kontakt med BMW Norge og har ny time i morgen, torsdag.

Et annet gjentagende problem har faktisk vært løse motorfester. Byttet første feste i slutten av Desember, etter én måned tok jeg igjen kontakt med Bilia vedrørende samme problem, mekaniker forteller at festene nå er strammet med mer moment og at det nå skal være OK, men igjen har dette / disse løsnet. Symptomet her var en klunk -lyd ved kvikk pedal for deretter oppslipp (som å ta en smidig luke i en rundkjøring). Kan høres ut som noe som ligger løst i bagasjerommet. -Tar også dette, torsdag. 
 

Litt ergerlig at BMW ikke har klart å luke bort slike feil på en modell som har vært i produksjon i 8 år.

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (muligens hadde, har ikke hentet bilene ennå) en liten klunkelyd selv på min i3S med 7 000km på telleren. Jeg nevnte dette for mekaniker på Bavaria og kom med innspill om at det kunne være topplagre ettersom dette ofte er en gjenganger, men han mente det var noen gummiforinger i området bunn fjærskål og topplaget. Henter bilen i morgen, så da kan jeg komme med en oppdatering da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom bilia idag, har en Renault Zoe «uling» i vår i3.
Oppdaget det fra første dag, men ble fortalt at det var regenereringen som startet opp på en helt ny bil.

Etter 14 dager tenkte jeg å sjekke dette.

Jeg visste jo egentlig dette, at fra 2020 har EU pålagt elbiler en viss lyd.

Det viser seg at X3 hybrid og X5 hybriden også nå har dette.

I tillegg er vår bil en del av den første batchen med de nye i3 med «uling». De hadde 10 stk i3 inne for levering nå som også ulet.

Han påstod også at eldre i3’er også fikk denne lyden ved oppgradering av SW ved service.

Samt at den ikke var mulig å fjerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke jeg får uling etter service på min 17 mod... Trodde ikke sånne vedtak hadde tilbakevirkende kraft? 

Må innrømme at jeg er noe lydsensitiv og den lyden er til å bli sprø av, ihvertfall på Zoe, Outlander phev osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...