Evopower Skrevet Februar 29, 2020 Share Skrevet Februar 29, 2020 10 minutter siden, Ivrig86 skrev: Der var det jo et par ja. Overser di som ikke er min ønskefarge 😝 Skal du kreve farge oppi dette så kan du lete lenge 😅 jeg gikk på pris og spec og lot farge bli som den ble. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 29, 2020 Share Skrevet Februar 29, 2020 9 timer siden, Amistad skrev: Så ... han har nå seriøst tenkt å prøve å kjøpt en av to biler, men han ville jeg skulle spørre hva dere hadde valgt av disse to: 1.E60 lci 525 3l m57 automat 2008 km 130 000 Fint holdt utv inv masse utstyr ingen kjente feil eller mangler kr 150k 2.e91 Lci 330i man 2009 km 133000 fint holdt inv ut litt lite utstyrt ingen kjente feil og mangler kr 160k Tenk gjerne høyt fordeler ulemper priser etc eksempel så har jo e90 cic og ikke ccc men mindre utstyr. Han må prøve begge og velge selv etter hjertet. Vi kan ikke sitte å si hva som er best. 3 serie er spennende å kjøre, 5 serie er mer cruiser. Diesel vs bensin, autonat vs manuell. Kvalitetmessig er de nokså like. Jeg trengte 5 serie pga 2 tonn hengervekt og plass. Men 3 serien er nok morsommere men vruker også mer drivstoff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amistad Skrevet Februar 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2020 3 timer siden, Daniel. skrev: Den hvite E91 er en 325i, ikke 330i. Vil ikke akkurat si den er lite utstyrt, men så er ikke 3-serie akkurat det man får mest mulig greier til. Adaptive Bi-Xenon lykter, Navi pro, M-Sport pakke, cruisecontrol med brems, hengerfeste, PDC, regnsensor, et par pakker med utstyr + mer. 325i 330i har det noe betydning ? Er begge deler 3 liter ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 29, 2020 Share Skrevet Februar 29, 2020 18 minutter siden, Amistad skrev: 325i 330i har det noe betydning ? Er begge deler 3 liter ? Begge er 3 liter ja. 325i = 218hk og 270Nm330i = 272hk og 320Nm Men etter hva jeg har skjønt så kan man montere innsug fra 330i på 325i og legge inn tuningfil og da få rundt samme effekt som 330i har. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amistad Skrevet Februar 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2020 2 timer siden, Daniel. skrev: Begge er 3 liter ja. 325i = 218hk og 270Nm330i = 272hk og 320Nm Men etter hva jeg har skjønt så kan man montere innsug fra 330i på 325i og legge inn tuningfil og da få rundt samme effekt som 330i har. I helv ... det høres jo sprøtt ut. den 325 manuell ... ren sugemotor. Er den trygg å tune? ville du gått for den kontra den 5 serien ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amistad Skrevet Februar 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2020 (endret) 3 timer siden, Evopower skrev: Han må prøve begge og velge selv etter hjertet. Vi kan ikke sitte å si hva som er best. 3 serie er spennende å kjøre, 5 serie er mer cruiser. Diesel vs bensin, autonat vs manuell. Kvalitetmessig er de nokså like. Jeg trengte 5 serie pga 2 tonn hengervekt og plass. Men 3 serien er nok morsommere men vruker også mer drivstoff. Han kan ikke prøve dem, for de er for langt borte. Så ville han bare høre hvilke av disse dere hadde gått for om dere skulle hatt dere en av dem til vanlig bruksbil .. ligger de greit i pris ? begge greit tatt vare på OK med utstyr 08 525 facelift automat 150k 130 km 09 325i facelift manuell 160k 130 km eller burde det prutes. ser mange vil ha en del 10 tusener mer enn andre ofte uten grunn. Endret Februar 29, 2020 av Amistad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 29, 2020 Share Skrevet Februar 29, 2020 2 minutter siden, Amistad skrev: Han kan ikke prøve dem, for de er for langt borte. Så ville han bare høre hvilke av disse dere hadde gått for om dere skulle hatt dere en av dem til vanlig bruksbil .. Igjen, du får mer svar enn fakta. Fordi begge bilene er ok, men de tiltaler to forskjellige kjøpergrupper. Han vil vel ikke kjøpe usett/uprøvd? Begge bilene er nok biler som flere her inne ville gått god for. Men jeg tror du ville fått 50/50 med hva folk ville valgt, og derfor står man ikke noe klokere. Det beste er å prøve. Bruktbil står skjeldent i samme byen som en bor i 😅 Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 29, 2020 Share Skrevet Februar 29, 2020 4 minutter siden, Amistad skrev: I helv ... det høres jo sprøtt ut. den 325 manuell ... ren sugemotor. Er den trygg å tune? ville du gått for den kontra den 5 serien ? Altså, det sitter N53B30 i begge to. Du vil jo ikke overskride effekten som er i en original 330i om du bytter innsug og har tilhørende tuning på en 325i. Så det hadde vært litt rart hvis den ikke skulle tåle det. Jeg hadde nok valgt den E91n framfor E60n ja. Har hatt E90 før, og har E91 nå. Syns de er veldig gode å kjøre Har riktignok hatt diesel i begge da, men jeg vil tro bensin sekser + manuell vil gjøre den morro å kjøre. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amistad Skrevet Februar 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2020 (endret) 18 minutter siden, Daniel. skrev: Altså, det sitter N53B30 i begge to. Du vil jo ikke overskride effekten som er i en original 330i om du bytter innsug og har tilhørende tuning på en 325i. Så det hadde vært litt rart hvis den ikke skulle tåle det. Jeg hadde nok valgt den E91n framfor E60n ja. Har hatt E90 før, og har E91 nå. Syns de er veldig gode å kjøre Har riktignok hatt diesel i begge da, men jeg vil tro bensin sekser + manuell vil gjøre den morro å kjøre. Takk .... 😂😂😂 vi har lyst å høre synspunkter På bil og hvorfor ( selv om jeg forstår godt og er enig med deg @Evopower ) men m57 i 5 serien ... du ler sikkert når jeg sier at vi er blitt så glad i automat og den e91 skulle hatt automat og ikke manuell 😂 men igjen ... virker som mange vil ha manuell til stor motor. Så kanskje lettere å selge senere ... Endret Februar 29, 2020 av Amistad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 29, 2020 Share Skrevet Februar 29, 2020 Hvis du ikke trenger plassen og hengervekten på 5 serien, så er 3 serien det beste kjøpet. Manuell rekkesekser og bakhjulstrekk er typisk ur-gener fra bmw, og dette står høyt i kurs og lett og selge blandt bmw fansen, selv i et marked hvor alle skal ha automat. Så manuell/automat debatten er hips om happ. Kommer helt an på hva kjøperen liker selv. Det finnes jo også e9x biler med m57, det er en finfin kombo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amistad Skrevet Mars 2, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2020 Den 3 serien med rekkesekser ... bruker mellom 0,3 til 0,8 liter olje på 10 mil. På service sier de det er innafor. Men det blir noen liter i mnd det om man kjører 10 - 30 mil for uken ... for ikke å snakke om liter PR uke. innafor dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mars 2, 2020 Share Skrevet Mars 2, 2020 31 minutter siden, Amistad skrev: Den 3 serien med rekkesekser ... bruker mellom 0,3 til 0,8 liter olje på 10 mil. På service sier de det er innafor. Men det blir noen liter i mnd det om man kjører 10 - 30 mil for uken ... for ikke å snakke om liter PR uke. innafor dette ? 1 liter olje i uken er altfor mye... Ivrig86 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mars 2, 2020 Share Skrevet Mars 2, 2020 1 time siden, Amistad skrev: Den 3 serien med rekkesekser ... bruker mellom 0,3 til 0,8 liter olje på 10 mil. På service sier de det er innafor. Men det blir noen liter i mnd det om man kjører 10 - 30 mil for uken ... for ikke å snakke om liter PR uke. innafor dette ? Om dette gjelder alle motorene til BMW vet jeg ikke, men på i forhold til Minien min som har en motor som bruker litt olje (alle N14-motorene bruker olje, det er slik de er) er det en statement fra BMW som sier oljeforbruk på 1L/1000km er innenfor. Om det du skriver ovenfor er korrekt, vil det si at den bruker 3-8L/1000km, noe som ikke er innafor. I det hele tatt. Du snakker jo volummessig om et helt oljeskift på 100 mil her. Det kan vel ikke stemme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Mars 2, 2020 Share Skrevet Mars 2, 2020 Min F10 M5 , måtte jeg etterfylle 1 liter etter 17000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amistad Skrevet Mars 4, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2020 En oppdatering : vi har nå vært å sett på den ene av to biler. Ble skuffet og kjørte hjem uten bil. Den korte versjonen er at bilen var noe helt annet enn forespeilet. Grei bunke med feil og mangler eier hadde glemt i farten. fyren som vi holder på å finne bil til traff på en mann som kjørte en fin e30. Han får mer og mer lyst på en slik, selv om vi skal se på den andre bilen om en uke. jeg tråler Finn og ser en del E30. Jeg ser det ligger flere fra 150k og opp. Får de dette for disse bilene nå, eller legges de bare Ut kunstig høyt I pris ? jeg hadde tre stk på begynnelsen av 2000 tallet. Det var vanlig å selge dem for 40 til 50k hvis de virkelig går for disse summene nå, da skulle jeg spart dem og solgt dem i dag. Hadde jo fått over en halv million for dem samlet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå