Adrian2120 Skrevet Mars 19, 2020 Share Skrevet Mars 19, 2020 Hei! Hvordan er det å kjøpe en 330d som har gått rundt 240xxxk med bra service hefte? Er byttet olje jevnlig på motor, diff og girkasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 19, 2020 Share Skrevet Mars 19, 2020 Jeg tror det kan være lurt legge ved noe mer detaljer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian2120 Skrevet Mars 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2020 (endret) Hei! Er snakk om en 330d 2006 mod stasjonsvogn manuell. Den har gått 240xxx k men er blitt byttet olje hver 10k km og er byttet olje på girkasse og diff. Endret Mars 19, 2020 av Adrian2120 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 19, 2020 Share Skrevet Mars 19, 2020 "det er sikkert en grei bil". m57n2 er generelt en bra motor. Adrian2120 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 19, 2020 Share Skrevet Mars 19, 2020 Så lenge den har fått såpass god oppfølging med oljeskifter osv så hadde ikke jeg vært redd for dette. M57 er en svært solid motor, med rett stell så er det ikke uvanlig at disse går langt Ville heller sjekket at bilen ellers i god stand og har fått det stellet den skal ha. E91 har med tiden vist seg å være ganske holdbare biler. Adrian2120 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian2120 Skrevet Mars 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2020 Er heller ikke no feiler med denne bilen. Har også sett litt på en 325d 2007 mod med 170k på telleren. Men denne har feil på panorama tak noe jeg kan overleve med, men er også feil på ABS, noe jeg tror er ABS modulen/pumpe som koster en del... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mars 19, 2020 Share Skrevet Mars 19, 2020 Feil på abs kan være så enkelt som en gåen sensor, men for å finne ut av det må du ta en diagnose. Synes ikke 240 000 er noe høy kilometerstand. Har selv kjøpt bil med over 290 000, og det var ikke mye tull med den. Adrian2120 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 19, 2020 Share Skrevet Mars 19, 2020 (endret) Alt er relativt i forhold til hva man er vandt med osv, men 14 år er mye for en bil uansett hvor god den i utgangspunktet "skal" være. I de fleste tilfeller er alder en større utfordring enn km. Høres ut som en grei bil, men må fort skru noen ganger i året med den alderen/km. Endret Mars 20, 2020 av Lars89 uglefossen og Adrian2120 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 21, 2020 Share Skrevet Mars 21, 2020 (endret) Høy kilometerstand på en BMW (eller en annen biltype for den saks skyld) er et relativt begrep. Bilen kan f.eks ha hatt 6-7 eiere i perioden eller vært kjørt av 1-2 eiere der den siste eieren kanskje har kjørt 90% av kjørelengden. Dette er normalt helt avgjørende for hvor bra bilen er fulgt opp mhp. servicer og generelt vedlikehold. Jeg tenker at en person som har hatt en bil i lang tid og kjørt tilsvarende langt normalt vil være betydelig mer villig til å bruke relativt mye penger på vedlikehold bilen enn en person som som kanskje tenker høyst er år frem i tid og allerede har bestemt seg for å bytte bil innen han kommer så langt. Jeg har derfor ingen problemer med biler som har gått langt under forutsetning av at den har hatt den samme eieren stort sett hele tiden. Jeg har selv vært i den situasjonen med vår tidligere E46 som tilslutt hadde kjørt 340000 Km der vi kjørte nesten 330000 av disse kilometerne over 9-10 år. Selvfølgelig var lysten til å utføre mer kostbart vedlikehold stor fra min side fordi jeg visste at vi kom til beholde bilen i lang tid og jeg tror at de aller fleste tenker på den måten med såpass dyre biler (kanskje ikke alle, men de aller fleste). Når dette er nevnt er jeg helt enig med @Lars89 i at en 14 år gammel bil er en eldre bil som etterhvert helt sikkert vil koste en del å holde kjørende. Dette er nesten en naturlov og helt klart verdt å tenke på før man investerer i en såpass gammel bil. Man kan imidlertid være heldig å "flyte" videre på tidligere godt vedlikehold, skånsom kjøring og ikke minst en grunnleggende god kvalitet på bilen. Allikevel vil helt sikkert større og tyngre oppgaver med bilen før eller siden komme. Det kan f.eks være foringer, stag, clutch, svinghjul etc. Vår E46 viste tegn til alvorlig rust i bremsekablene bakover samt dører og skjermer. Alt i alt relativt store reparasjoner som jeg måtte betale andre for å utføre og nok til at jeg heller valgte å selge bilen enn å beholde den. Jeg informerte den nye eieren om utfordringene - noe han heldigvis aksepterte. Case closed... Endret Mars 21, 2020 av Fredrik Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå