Gå til innhold

Kjøp av BMW 530d F11


Sarevok
 Share

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Sarevok skrev:

https://www.finn.no/172605040

 

Har fulgt med markedet en stund og lagt merke til at denne har vært der tilsvarende tid. 

Noe spesielle "utstyrsmangler" som tilsvarer at de fleste holder seg unna denne, eller er det prisen som kan virke noe stivt? 

Lite nytt interessant 530/535 som er påmarkedet i den siste tiden :(

Burde kanskje hatt hengerfeste, komfortseter og surround view

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
5 timer siden, Sarevok skrev:

Noen som har erfaringer med forhandler MB AUTO KALAND AS litt utenfor Bergen? 

 

Jeg svinger innom de av og til. De baserer jo nesten hele omsetningen sin på f1x. Har aldri handlet der men det virker som de kan bilene de selger, type at du kan snakke eksagt om utstyrkoder osv, noe som er et pluss. 

De baserer mye av bilene på import og kan også være behjelpelige å finne den bilen du er ute etter, jeg snakket med han ene der som jeg tror er tysk opprinnelig. 

De har mye flott av mb og bmw, det er sikkert! Ikke mye aygo og cee'd der i gården nei :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Evopower skrev:

Jeg svinger innom de av og til. De baserer jo nesten hele omsetningen sin på f1x. Har aldri handlet der men det virker som de kan bilene de selger, type at du kan snakke eksagt om utstyrkoder osv, noe som er et pluss. 

De baserer mye av bilene på import og kan også være behjelpelige å finne den bilen du er ute etter, jeg snakket med han ene der som jeg tror er tysk opprinnelig. 

De har mye flott av mb og bmw, det er sikkert! Ikke mye aygo og cee'd der i gården nei :)

 

Tusen takk for svar! De har en 535d der som er av stor interesse, men det er ganske mange timer unna meg. Så derfor jeg lurte litt på erfaringer med bilforhandleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=183666183 

 

Denne har jeg sett på noen dager, har også tatt en telefon til selger. Jeg liker denne. Er det veldig mye arbeid å bytte interiørlister ? Mulig jeg kan bli vant til lyse lister, men har i utgangspunktet sett for meg litt mere i mørke toner. Men dette er uansett ikke en grunn til at jeg ikke kommer til å kjøpe eller ikke. 

Denne har ikke Webasto og hengerfeste. Kjører aldri med henger og heller aldri hatt webasto eller kupevarmer. Men jeg skjønner det kan være kjekt å ha og evt ved salg. Men planen er å ha bilen en god stund. 

Noen med positiv førsteinntrykk ? Spør en del, siden det er min første 5-serie :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har overskredet minst 1 serviceintervall i hvertfall. Ser at oversikten i iDrive viser gult. Kan by på problemer hvis du skal ha motor- og girforsikring (ved bruk av forsikringen, ikke tegning). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg ut som en nydelig fargekombinasjon! Var et eller annet med interiøret som skilte seg ut, var dashbordet sortere enn vanlig? Var liksom så veldig svart. En lekker bil! 
Tror også det er disse listene @Saltkjelen er på jakt etter, så hør med han så ordner nok det seg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Jarod skrev:

Den har overskredet minst 1 serviceintervall i hvertfall. Ser at oversikten i iDrive viser gult. Kan by på problemer hvis du skal ha motor- og girforsikring (ved bruk av forsikringen, ikke tegning). 

Ser det nå. Er det merket "OK" inne på service history du mener som er gult? Finner på nett at det betyr at service ble gjort, men forsinket. Eller betyr det noe annet? Kan en delay på service gjøre at jeg kan få problemer om jeg må bruke forsikringen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, papertiger skrev:

Såg ut som en nydelig fargekombinasjon! Var et eller annet med interiøret som skilte seg ut, var dashbordet sortere enn vanlig? Var liksom så veldig svart. En lekker bil! 
Tror også det er disse listene @Saltkjelen er på jakt etter, så hør med han så ordner nok det seg ;) 

Selve dashbordet finnes nok bare i en sortfarge, men den har sorte knotter og iDrive hjul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at garanti bortfaller for motordelen når bilen overskrider oljeskiftintervallene. 

Hvis du tegner motor- og girforsikring så må bilen ha fulgt service hvis forsikringen skal brukes. Kan ha flaks at de ikke ber om  en oversikt, men hadde ikke tatt sjangsen på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jarod skrev:

Vet at garanti bortfaller for motordelen når bilen overskrider oljeskiftintervallene. 

Hvis du tegner motor- og girforsikring så må bilen ha fulgt service hvis forsikringen skal brukes. Kan ha flaks at de ikke ber om  en oversikt, men hadde ikke tatt sjangsen på det. 

Enda en ting jeg ikke har tenkt over. Det var en veldig bra opplysning, takk for det. Ekkelt å ta sjansen på det 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sarevok skrev:

Enda en ting jeg ikke har tenkt over. Det var en veldig bra opplysning, takk for det. Ekkelt å ta sjansen på det 😕

Hvis det er en bremseservice som er overskredet kan det sikkert gå bra, men verre hvis det er en olje- eller hovedservice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Såg ut som en nydelig fargekombinasjon! Var et eller annet med interiøret som skilte seg ut, var dashbordet sortere enn vanlig? Var liksom så veldig svart. En lekker bil! 
Tror også det er disse listene @Saltkjelen er på jakt etter, så hør med han så ordner nok det seg ;) 

Tror det er listene som får ting til å se mørkere ut 🤔 Syns de så tøff ut sammen med svart interiør :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...