GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer pÄ hvilken dokumentasjon de som har montert originalt power kit  hos bmw og fÄtt dette godkjent hos Statens vegvesen har fremvist?

alt jeg fikk av dokumentasjon hos bmw var kvittering pÄ kit og utfÞrt arbeid og det er vel neppe dokumentasjonen statens vegvesen er ute etter?

Skrevet

Du mÄ levere skjema RF-1335 pÄ Altinn.

Du skal fÄ med dokumentasjon fra verksted pÄ Verkstadsintyg BMW M Performance Power Kit.

Skrevet
3 timer siden, bytterga skrev:

Hei.

Lurer pÄ hvilken dokumentasjon de som har montert originalt power kit  hos bmw og fÄtt dette godkjent hos Statens vegvesen har fremvist?

alt jeg fikk av dokumentasjon hos bmw var kvittering pÄ kit og utfÞrt arbeid og det er vel neppe dokumentasjonen statens vegvesen er ute etter?

Monterte ikke Performance kit, men tuning fra Hartge. Jeg mĂ„tte ha med TÜV-papirer pĂ„ effektĂžkningen.

SÄ mÄ ogsÄ fÄ godkjennelse for "ombygging" fra Skatteetaten fÞrst. Skjema RF-1335 som nevnt over her. Tar som regel bare en dag eller to fÞr det er i orden. SÄ kan du bestille time hos vegvesenet. 

Skrevet
1 time siden, uglefossen skrev:

Du mÄ levere skjema RF-1335 pÄ Altinn.

Du skal fÄ med dokumentasjon fra verksted pÄ Verkstadsintyg BMW M Performance Power Kit.

Har allerede sendt inn og motatt svar fra skatteetaten 👍

Skrevet
46 minutter siden, awt skrev:

Jeg fikk TÜV-papirer med fra BMW.

Jeg fikk bare kvittering. Sendte mail  fÞr helgen og etterlyste ytterligere dokumentasjon men fÄr ikke noe svar.. prÞvde Ä ringe i dag men etter 15min i kÞ ga jeg opp. FÄr prÞve igjen i morgen.

SlĂžvt Ă„ ikke gi med alle papirene nĂ„r jeg hentet bilen đŸ€š

Skrevet

Fikk dokumenter pĂ„ mail i dag... ingen TÜV godkjenning men en brosjyre med produkt informasjon 😳

Skrevet

Trenger ikke TUV papirer sÄlenge produsenten gÄr god for endringene og spesifiserer at utslippene osv ikke fraviker fra original verdiene.. Jeg fikk dokumentasjonen fra GS bildeler som er BMW partner, det gikk problemfritt nÄr jeg viste bilen til BT og hadde med papirene. Dette var en 2011 F11 520d jeg hadde montert M-performance styreenhet i.  MÄtte ogsÄ ha dokumentasjon pÄ at det ikke trengtes oppgradering av bremser.. hadde bare papir som viste at delenummer pÄ bremsene til 520d og 525d var det sammen..

Skrevet
11 minutter siden, Daniel80 skrev:

Trenger ikke TUV papirer sÄlenge produsenten gÄr god for endringene og spesifiserer at utslippene osv ikke fraviker fra original verdiene.. Jeg fikk dokumentasjonen fra GS bildeler som er BMW partner, det gikk problemfritt nÄr jeg viste bilen til BT og hadde med papirene. Dette var en 2011 F11 520d jeg hadde montert M-performance styreenhet i.  MÄtte ogsÄ ha dokumentasjon pÄ at det ikke trengtes oppgradering av bremser.. hadde bare papir som viste at delenummer pÄ bremsene til 520d og 525d var det sammen..

Tja ,vi fÄr se nÄr biltilsynet skal bedÞmme.

noen mĂ„ ha tĂŒv andre slipper, kommer kansje an pĂ„ humĂžret til inspektĂžrn đŸ€“

Skrevet
1 time siden, bytterga skrev:

Tja ,vi fÄr se nÄr biltilsynet skal bedÞmme.

noen mĂ„ ha tĂŒv andre slipper, kommer kansje an pĂ„ humĂžret til inspektĂžrn đŸ€“

TUV er vel godkjenning av produkter som ikke er levert eller godkjent av produsenten. M-performance kit er levert av produsenten og de er derfor selv ansvarlig for at det er godkjent utfĂžrelse.

Skrevet (endret)
2 timer siden, Daniel80 skrev:

TUV er vel godkjenning av produkter som ikke er levert eller godkjent av produsenten. M-performance kit er levert av produsenten og de er derfor selv ansvarlig for at det er godkjent utfĂžrelse.

Ja, hĂžres logisk ut.

blir fort forvirret nĂ„r noen sier de mĂ„ ha TÜV godkjenning.. er vel muligens pĂ„ kit/tuning som ikke er levert av bmw 🙂
fikk akkurat workshop sertifikat pÄ utfÞrt jobb stemplet og underskrevet av bmw sÄ da er alt i boks .

Endret av bytterga
Skrevet

Jeg fikk med dokumenter som det stÄr TUV pÄ.

Men jeg har ikke fÄtt det inn i vognkortet, jeg gjorde det i tyskland, og har derfor ikke kvittering med norsk moms. SÄ hvis de krever kvittering vil jeg vel slite med en fra tyskland med tysk moms kanskje.

Skrevet

Jeg klarer ikke Ă„ finne mine papirer i forbifarten, men det var 4-5 A4-sider, og jeg er rimelig sikker det stĂ„r TÜV pĂ„ mine.

Hvorvidt det spiller noen rolle at det stĂ„r TÜV pĂ„ aner jeg derimot ikke.

KontrollÞren klaget pÄ papirene, og syntes Volvo sine var mye bedre, men fikk godkjent uten problem.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...