Turbo-HF Skrevet Mai 16, 2020 Share Skrevet Mai 16, 2020 (endret) Ja, da får jeg opprette en egen, ny tråd på den nylig innkjøpte 1998-modell 520iT'en som jeg handlet og hentet tirsdag 12/05, ved Torp flyplass, utenfor Sandefjord. Bilen ble kjørt dit, fra Lyngdal. av den hyggelige eieren, for å møtes og overtas der. Ganske velutstyrt, og et godt objekt, som bruksbil. Hadde justerbart midtarmlene, som jeg flyttet over i Individual'en, enkel rollo / bagasjeromstrekk, komplett verktøysett, trelister, som er lakkert sølv av meg, og den har elektrisk glasstak, cruisekontroll, multifunksjonsratt, 6 airbag'er, kassettspiller, med AUX Tape i, 6 CD-veksler, og stoffseter, pluss bare gått 182600 km, ca. Motoren er M52B20/TU. Tåkelys skal ettermonteres og kobles opp.. Bilder kommer, måtte bare opprette tråden, aller først! Holdt på mye nå med å ordne opp diverse saker og ting på den! Endret Mai 21, 2020 av Turbo-HF tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mai 16, 2020 Share Skrevet Mai 16, 2020 Spennende! Hva skjer med den andre bilen nå da? Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 17, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2020 19 timer siden, Shattered skrev: Spennende! Hva skjer med den andre bilen nå da? Beholdes og får sommerferie 😊👍 Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2020 (endret) Sånn, da har man endelig tid til å publisere litt bilder, og så videre! Hentet den forrige tirsdag, for 8 dager siden, som tidligere nevnt.. På vei sørover i Vestfold.. Første glimt, et skjult blikk og øyekast.. Verktøysett er faktisk 100% komplett, gitt! 😮 Utstyrsliste på gamlebilen til en jeg kjenner, altså denne, moro med eierhistorikk.. BMW E39 520iT 1998 Aspen-Silber (339) Cloth Flock_Anthracite (F6AT) - WBADR11050GT00617 PC94620 (BimmerCat).pdf Vehicle Information Type Value VIN WBADR11050GT00617 Prod. Date 1998-10-22 Service History !! CHECK HISTORY !! Type 520i Series E39 (5 Series) Body Type Touring Steering Left Hand Drive Engine M52/TU Displacement 2 Power 110kw / 150hp Drive HECK Transmission Manual Colour Aspen-silber (339) Upholstery Cloth flock/anthracite (F6AT) Editions And Packages S339 Shadow-Line Comfort And Interior Equipment S441 Smoker Package S438 Fine Wood Trim S403 Glass Roof, Electrical S428 Warning Triangle And First Aid Kit S494 Seat Heating Driver/Passenger S423 Floor Mats Velours Multimedia S628 Communication Pack S629 Car Telephone (GSM) W Card Reader, Front S672 CD Changer For 6 CDs Driver Assistance And Lightning S534 Automatic Air Conditioning S555 On-Board Computer V With Remote Control S508 Park Distance Control (PDC) S548 Kilometre Speedo S540 Cruise Control Wheels And Drive S267 BMW Light Alloy Wheel, Star Spoke 49 S261 Side Airbags For Rear Passengers Environment And Safety S863 Dealer List Europe S801 National Version Germany/Austria S320 Deleted, Model Lettering S879 On-Board Literature, German S386 Roof Railing Mer kommer.. Endret Mai 21, 2020 av Turbo-HF Patta reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2020 (endret) Mer her: Chrominstrumentringer kommer, og jeg har malt alle 4 bremsecaliperne sorte, skal skifte bakre del av de ytre kanalene og fjerne rusten, ellers er den ganske ryddig, heldigvis! Kùn 182XXX km. på denne, og så er jeg i gang med å montere tåkelys, samt har reparert høyre innvendig dørhåndtak foran, fått på nye skilt, lakkert trelistene blank sølv metallic. Diagnose, koding, ta service på olje, pollenfilter og luftfilter er allerede skiftet, så ny bremsevæske, stramme og justere håndbrekk, opprydding og, stor rengjøring skal også tas, etter vasking, avfetting og ClayBar-behandling! ' Endret Mai 20, 2020 av Turbo-HF Patta reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 21, 2020 Share Skrevet Mai 21, 2020 Ser ut som en høvelig kurant bil. Lite rust under? Har du dette som hobby? Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2020 58 minutter siden, Otis skrev: Ser ut som en høvelig kurant bil. Lite rust under? Har du dette som hobby? Jotakk, iallfall til den prisen jeg gav. Ja, det er hobby.. Skal få tatt rusten, ja, og under ble den behandlet i desember 2012 med Mercasol, ser jeg. Den er rimelig fin og relativt fri for rust på understell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mai 21, 2020 Share Skrevet Mai 21, 2020 Fint prosjekt! Liker at noen er enig med meg, de jævla trelistene er grusomme! Kjenner jeg savner e39 litt når jeg ser sånne tråder, er over 3 år siden sist jeg hadde e39 selv Men klarer meg med e53 så langt. Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2020 1 time siden, Shattered skrev: Fint prosjekt! Liker at noen er enig med meg, de jævla trelistene er grusomme! Kjenner jeg savner e39 litt når jeg ser sånne tråder, er over 3 år siden sist jeg hadde e39 selv Men klarer meg med e53 så langt. Trelister er pent i båter, ja! Får abstinens hvis det ikke er en E39 i samlingen min av biler, men akkurat nå så har jeg 2! Preface og Individual facelift.. Også fornøyd med å ha byttet til hvite blinklys bak! Tråd på E353 X5'en? Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mai 21, 2020 Share Skrevet Mai 21, 2020 Liker best hvite blinkers selv Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2020 2 timer siden, Shattered skrev: Liker best hvite blinkers selv Helt enig! Appelsin-lamper er ikke for meg Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2020 Vasket, renset lakk for riper og polert den idag! Patta reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 22, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2020 (endret) Tok diagnose igår kveld, og den indikerer ganske så korrekt feil på parkeringsensorsystemet; PDC sensorer bak, nettopp fordi jeg mangler en sensor jeg ikke har fått satt inn, enda, men har den liggende, samt at jeg har montert og forberedt bilen for tåkelys i fremre støtfanger, og når krom instrumentringene ankommer, så må jeg uansett også ta ut combiinstrumentet og montere dem, pluss nye brytere til. Har også fått initialisert nøkkelen til bilen på nytt, selvom alt fungerte, da den fant en ugyldig nøkkel, og indikerte feil på å ikke gjenkjenne denne. Fulgte med én fjernbetjent nøkkel, der jeg har byttet ut til finere og bedre, originale knapper, samt en manuell, standard nøkkel. Er kodet inn at det skal blinke i lysene og interiørbelysning skal lyse når jeg åpner den, og dempe seg ned og så slukke ved låsing av bilen. Det gjør den pr. nå ikke, men har også bestilt meg en OBD" - OBD1 adapter på nett nå, siden OBD2 kontakten inne i bilen ikke helt vil fungere, foreløpig, dessverre. Nøkkelen virker iallfall nå. Må også sjekke ledninger og koblingene til frontlyktene, da en tidligere eier har montert disse DEPO frontlyktene, med Halogen H7 pærer. :S Det går stadig fremover her, da, heldigvis! 😘❤️ Sånn, da er det bare å fjerne rust, utbedre lakken på støtfangerne og fikse opp resten, så begynner det å likne noe! Moro, veldig gøy å få tilbake gnisten, takket være denne! Endret Mai 22, 2020 av Turbo-HF Patta reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mai 22, 2020 Share Skrevet Mai 22, 2020 Moro at ting skjer Jeg synes du skal investere i (eventuelt brukte) originale Hella, da det er de fineste lyktene på e39 har forøvrig aldri hatt fungerende pdc... Er på min 4.bil med dette hvor det ikke virker. På e53'en piper det men det er det haha. E61 også slet med at dette ikke virka, den tror jeg var vanskelig å fikse også. Så aldri på det da jeg ikke gadd å koste på den mer før jeg solgte bilen. har hengerfeste nå så det er lett å kjenne når man tar borti noe Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mai 22, 2020 Share Skrevet Mai 22, 2020 Ja da har jeg lest gjennom her og igjen er jeg imponert over at du kaster deg rundt på sånne typer biler .Det liker jeg godt.😀 En E39 er jo en flott bil og gode å kjøre. Liker det at du bare kaster deg rundt på sånne typer bil . Her får du en god bil å ratte rundt i 😀👍 Patta og Turbo-HF reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå