SB68 Skrevet Juni 6, 2020 Share Skrevet Juni 6, 2020 (endret) Hei, er det noen av forumets brukere som har erfaring, også prismessig, hva det koster for en tuningpakke montert fra merkeverksted med alle garantier bevart? Jeg leser diverse tråder om tuning og det overrasker meg at mange jevnt over kjøper et tuningkit eller setter bilen bort til et tredjeparts firma som bedriver denne type modifikasjon i forhold til evnt motorskade avhengig av hvor langt bilen har gått før man plutselig modifiserer kreftene. Jeg forstår videre at det er ren flaks at folk generelt sett tør å bedrive denne type modifikasjon uten å få bilen godkjent på en av Statens vegvesen sine trafikkstasjoner i tilfelle hvor man kommer ut for en ulykke og ovenfor forsikringsselskap blir ansvarlig for å kjøre rundt med trimmet motor uten å ha meldt fra til myndighet/ forsikringsselskap. Jeg vet ikke om jeg er helt på jordet, men å montere et tuningsett uten å få bilen godkjent som "ombygget" på en trafikkstasjon forteller meg at noen har et seriøst problem den dagen bilen kommer ut for en ulykke med seriøs personskade eller død som resultat. Altså, verden er mer avansert enn å montere en eller annen boks i motoren og kjøre videre uten å ha meldt fra om at bilen har ny ytelse. Tenk dere om, dette blir fryktelig dyrt om statens vegvesen eller forsikringsselskap plutselig finner ut at bilens motor har mer ytelse enn det står i sentrale registre den dagen det smeller med personskade eller død som resultat. Regress er etter min mening et viktig stikkord som flere burde forstå rekkevidden av når man klår på bilens ytelse. For min del, jeg har forespurt merkeverksted om hva som lar seg gjøre eller er anbefalt av tuning basert på bilens kilometerstand for å unngå motorproblemer. Synes denne problemstillingen er for lite belyst rent generelt. Endret Juni 6, 2020 av SB68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Juni 6, 2020 Share Skrevet Juni 6, 2020 (endret) Det finnes noe som levere uten å miste fabrikkgaranti. Effektøkning kan du også få endret i ditt vognkort så lenge leverte produkt har TUV. Du betaler ikke ekstra avgifter for å øke effekten. Det finnes flere firmaer i Tyskland. WARRANTY Performance upgrade installed - what happens to the warranty? For all AC Schnitzer performance upgrades, AC Schnitzer provides a warranty depending on your home country up to 5 years and up to 120,000 km mileage on the assemblies moved by the engine. For M models, this warranty ends at 80,000 km. The warranty is free of charge for our customers. We also offer our subassembly warranty for our AC Schnitzer silencers. If you wish, you can optionally secure the installation of an exhaust system with it. This gives you reassurance in the event of an incident. For your Information: Conversion using AC Schnitzer components does not affect the fundamental warranty obligation of BMW AG in relation to the complete vehicle. The BMW warranty can only be excluded in the special case of a claim which is directly attributable to a conversion. BMW vehicles upgraded with AC Schnitzer components are therefore not automatically excluded from the warranty. We would be pleased to supply corresponding information on request. Endret Juni 6, 2020 av Ampera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juni 6, 2020 Share Skrevet Juni 6, 2020 1 time siden, SB68 skrev: Jeg forstår videre at det er ren flaks at folk generelt sett tør å bedrive denne type modifikasjon uten å få bilen godkjent på en av Statens vegvesen sine trafikkstasjoner i tilfelle hvor man kommer ut for en ulykke og ovenfor forsikringsselskap blir ansvarlig for å kjøre rundt med trimmet motor uten å ha meldt fra til myndighet/ forsikringsselskap. Jeg vet ikke om jeg er helt på jordet, men å montere et tuningsett uten å få bilen godkjent som "ombygget" på en trafikkstasjon forteller meg at noen har et seriøst problem den dagen bilen kommer ut for en ulykke med seriøs personskade eller død som resultat. Altså, verden er mer avansert enn å montere en eller annen boks i motoren og kjøre videre uten å ha meldt fra om at bilen har ny ytelse. Tenk dere om, dette blir fryktelig dyrt om statens vegvesen eller forsikringsselskap plutselig finner ut at bilens motor har mer ytelse enn det står i sentrale registre den dagen det smeller med personskade eller død som resultat. Regress er etter min mening et viktig stikkord som flere burde forstå rekkevidden av når man klår på bilens ytelse. Reef89, BrokeBoi, TRF og 8 andre reagerte på dette 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 7, 2020 Share Skrevet Juni 7, 2020 Jeg har gjort det, og har attpåtil fått det godkjent, men resten av det du kommer med er nok en ørliten smule overdrevet. Reef89 og Ampera reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SB68 Skrevet Juli 24, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2020 Jeg vet ikke hvordan alt dette fungerer, men svar fra min Bavaria forhandler sier, sitat: "BMW verken tilbyr eller tillater tuning", så min agenda er igjen å sjekke grundig på forhånd om diverse typer tuning er godkjent av BMW for din BMW. I motsatt fall blir det veldig dyrt når man står der med en havarert motor uten garanti. Jeg tipper også at diverse forsikringer ikke vil dekke uvettig tuning som leveres i postkassa som et "kit" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 24, 2020 Share Skrevet Juli 24, 2020 Motoren går ikke i stykker hvis tuning er gjort skikkelig. Og et BMW verksted har ikke verktøy til å avdekke tuning hvis det er gjort skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 18 timer siden, SB68 skrev: Jeg vet ikke hvordan alt dette fungerer, men svar fra min Bavaria forhandler sier, sitat: "BMW verken tilbyr eller tillater tuning", så min agenda er igjen å sjekke grundig på forhånd om diverse typer tuning er godkjent av BMW for din BMW. I motsatt fall blir det veldig dyrt når man står der med en havarert motor uten garanti. Jeg tipper også at diverse forsikringer ikke vil dekke uvettig tuning som leveres i postkassa som et "kit" Vel, det er rett og slett feil. Marius2002, uglefossen og Øyvind L. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå