Gå til innhold

Får ikke låst opp E39!

Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, E.C. skrev:

Nøkkelen har et oppladbart batteri på 3V, så det er bare å åpne opp diamanten og sette på 3V ekstra i parallell fra f.eks. to seriekoblede AA-batterier for å forsikre seg at det er nok strøm der.

Slipper å åpne opp diamanten ved bruk av trådløs ladder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får lagt nøkkelen på laderen slik at spolen i nøkkelen ligger riktig i forhold til spolen i laderen, samtidig ikke for langt unna, så kan du sikkert det. Det går dog treigt å lade, så da blir spørsmålet om man har fått ladet nok og nøkkelen fortsatt ikke fungerer eller om man ikke har fått ladet fordi nøkkelen lå feil. Hvis man absolutt ikke vil splitte nøkkelen så kan man selvfølgelig prøve over natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å låse opp døren på passasjer siden med nøkkel. Dra ut dørhåntaket og vri mot høyre (tror jeg men prøv venstre også). Da kan man låse opp bilen selv om den ikke har strøm eller dødt batteri på nøkkel. Høres ut som du har problemer med med noe rundt det som kalles general Module. Kan være modulen eller dårlig kontakt et sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, E.C. skrev:

Nøkkelen har et oppladbart batteri på 3V, så det er bare å åpne opp diamanten og sette på 3V ekstra i parallell fra f.eks. to seriekoblede AA-batterier for å forsikre seg at det er nok strøm der.

om ingen av nøklene plutselig fungerer er det vel mer sannshnlig batteri i bil, eller antenneforsterker/mottaker? 

Drittjobb å bytte de diamantbatteriene.,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, t06afre said:

Går det ikke an å låse opp døren på passasjer siden med nøkkel. 

På E39 er det bare lås på førersiden. Touring har heller ikke lås bak.

19 minutes ago, Mariuse34 said:

om ingen av nøklene plutselig fungerer er det vel mer sannshnlig batteri i bil, eller antenneforsterker/mottaker? 

Drittjobb å bytte de diamantbatteriene.,..

Ja, men det som også skjer er at man bruker kun 1 nøkkel i det daglige mens den andre ligger i en skuff til den er tom for batteri. Den dagen hovednøkkelen får dårlig batteri er ikke nøkkel nummer to noe bedre, så helt usannsynlig er det ikke. Jeg mener ikke at det å bytte batteri i diamanten er noe ille. Lodde på plass to poler er helt overkommelig. Jeg kjøpte i tillegg et helt nytt nøkkelhus/diamant på Ebay og fikk slipt til nøkkelen hos låsesmed (det vanskeligste var å finne noen som kunne slipe en bilnøkkel) og flyttet over innmaten + nytt batteri. Slapp på denne måten å lime sammen nøkkelen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, E.C. skrev:

På E39 er det bare lås på førersiden. Touring har heller ikke lås bak.

Ok men da skal dette trikset virke på førerdøren. Løft ut dørhåndtaket og hold det ute noen sekunder. Sett inn nøkkel og vri mot VENSTRE. Man må vri langt nok. Dette skulle åpne døren manuelt

PS man må holde dørhåndtaket ute under hele operasjonen

Endret av t06afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, t06afre said:

Ok men da skal dette trikset virke på førerdøren. Løft ut dørhåndtaket og hold det ute noen sekunder. Sett inn nøkkel og vri mot VENSTRE. Man må vri langt nok. Dette skulle åpne døren manuelt

PS man må holde dørhåndtaket ute under hele operasjonen

Problemet hans er at førerdøren (med låsesylinder) er fra en annen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdatering:

jeg knuste vinduet på bakruten i dag.  fikk startet bilen. det er godt med strøm på den men få ikke opp dørene uansett hva jeg gjør.

jeg har fått tak i en ny GM-modul som jeg koblet inn. ingen bedring. sjekket alle sikringer.  tok av batteriet i håp om at noe ble resatt uten hell.

nå er jeg rimelig oppgitt.  vet ikke hva jeg skal gjøre.  har ikke verkstedtime før om 2 uker. få ikke opp bakluka slik at jeg kan bytte glasset heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ingvaldsen skrev:

vist du har sjekket plassene jeg har nevnt for fukt så kan det jo vær at du har mus i bilen ? 

har tatt opp gulvmattene på passasjersiden. Her var det tørt. Tok også opp sikringsboksen i motorrommet. her var det tørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: prøvd å synke nøkkelen på nytt? Siden ingen av nøklene vil er det neppe der problemet er, men det tar deg kun 30 sek å teste, så greit å kunne utelukke. (Nå kommer du jo inn i bilen, og kan gjøre det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...