Gå til innhold

Ny G21, felger og trim


Ringer
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Ringer skrev:

Gjorde ingen endringer på interiøret, det ble "standard" M Sport, se under.

Alcantara var uansett mitt førstevalg,  godt fornøyd med setene i min F31, bedre enn skinnsetene jeg hadde i E91'en

image.png.e568b5c35230141603274e507b48f981.png

image.png.5bdf9028e9ad8c8038dfafab6349bb14.png

 

Ellers må jeg takke for alle tilbakemeldinger, tips og forslag, nå er det for sent å endre noe, bare vente på levering.

 

Tror dette blir veldig bra! Hvor lang leveringstid er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levering ble først antydet mid august (før jeg signerte), men føler selgeren virker litt unnvikende når jeg ber om bekreftelse, ikke fått noe skriftlig svar. Jaja, intet som brenner ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Goodyear F1 dekkene. Ikke noe som minner som tidligere RFT dekk der. Demobilen til forhandleren her hadde Michelin dekkene. Kjørte ikke den like mye som jeg har kjørt min, men jeg hadde nok også spart de 10.000, for så dårlige er ikke Goodyear. 

Har lest om en på Facebook gruppen som fikk byttet fra Bridgestone(noen får det også) til Goodyear, var veldig fornøyd etterpå.

Test av nevnte dekk: (Antagelig ikke RFT, så usikker på hvor mye det har å si)

 

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mslello; har bra erfaringer med Eagle F1 fra en tidligere bil (fra Zuffenhausen) bra til veibruk, både på vått og tørt. Ble riktignok fort for varme på bane, men var aldri beregnet på slikt. (dekkene alså 😀) men så var det dette med RFT da, tiden vil vise ..

fupsaker: Det er rent kjøp uten innbytte, gode tilbud på 330e i M Sport utgave nå. Vurderte først leasing, men det blir fort dyrt når en begynner å endre på ting. Få han til å prøvekjøre en 330e G20/21, så går resten av seg selv 😉 Hadde nylig en prøvetur i en Volvo V60 T8 (390 hk), fin og komfortabel bil, men kjøreegenskaper kan ikke sammenlignes, og jeg syntes nesten BMW'en virket sprekere, tiltross for nesten 100 hk mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgitte Volvo hester er ikke virkelighetsnært på noen måte. De kan skrive 400-500hk alt de vil, men sannheten er at den oppgitte effekten kun er i et visst turtallsområde, i en viss setting. 400 Volvo hester er det samme som 280 bmw hester ca. Det vises gjennom gjentatte dragrace på carwow og andre plasser. 

Nå er jo bmw kjent for å oppgi mindre effekt enn de egentlig har, (for å lure seg under noen avgifter?) så dermed er det smått utrolige tall på 330e. Den går nok styggfort. Tenk at den går likt eller bedre enn e46 m3 og det er ikke så mange år siden den ble avsluttet. Verden går fremover :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2020 den 0.24, Fredrik 90 skrev:

Høres ut som en utrolig flott bil du venter på der, nydelig farge 👍 330e Touring med xDrive er absolutt noe som bør treffe bra for veldig mange. 

Jeg har ikke noen formening om felgvalg, her kjører jeg stort sett fabrikkoppsett selv. Men jeg graver litt ett tuning om dagen til min G30 540d. Da har jeg vært borti BSR, som til min bil lover 408 hk og 800 nm. Dette er ett godt stykke over hva alle andre profesjonelle aktører får til, derfor begynner varsel lampene å blinke. Jeg har alltid sett på BSR som en seriøs aktør, men her har jeg også hørt litt av hvert etter som jeg har gravd i dette. Tror jeg ville forhørt meg litt rundt med proffe aktører på tuning. Over 400 hk på en toliters firer høres ut som fantasitall for meg...

Hvordan vill dette påvirke garantien på bilen. Ved trimm altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2020 den 0.24, Fredrik 90 skrev:

Høres ut som en utrolig flott bil du venter på der, nydelig farge 👍 330e Touring med xDrive er absolutt noe som bør treffe bra for veldig mange. 

Jeg har ikke noen formening om felgvalg, her kjører jeg stort sett fabrikkoppsett selv. Men jeg graver litt ett tuning om dagen til min G30 540d. Da har jeg vært borti BSR, som til min bil lover 408 hk og 800 nm. Dette er ett godt stykke over hva alle andre profesjonelle aktører får til, derfor begynner varsel lampene å blinke. Jeg har alltid sett på BSR som en seriøs aktør, men her har jeg også hørt litt av hvert etter som jeg har gravd i dette. Tror jeg ville forhørt meg litt rundt med proffe aktører på tuning. Over 400 hk på en toliters firer høres ut som fantasitall for meg...

Hvordan vill dette påvirke garantien på bilen. Ved trimm altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2020 den 9.35, Ringer skrev:

Har vurdert endel frem og tilbake på dette med dekk. Ved kjøp av ny bil går dette på pakkeløsninger, kan ikke velge helt fritt. Run flat dekkene er Goodyear F1 Assymetric, påstås å være mye bedre enn tidligere run flat dekk. Er skeptisk, men oppgradering til "performance" dekk koster 10' , sannsynligvis pga av andre endringer det drar med seg. Valgte derfor denne hjulpakken, syns det var mest "value for money", om det blir for galt får jeg vel bytte dekk (og ta med en boks spray og minikompressor) Uansett for sent å endre noe nå, får ta det som det kommer ..

Hadde Goodyear run flat  på min g31 merket så si ingen ting til sporing;) hadde 20tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Geiroen skrev:

Hvordan vill dette påvirke garantien på bilen. Ved trimm altså.

Jeg vi tro det blir problemer om en eventuel garantisak kan knyttes opp mot tuning. Sett at en drivaksel ryker, eller noe på motoren. Men ellers så skal det jo ikke ha noe å si, lekker takluka eller en dørlås går i stykker så har ikke dette noe med tuning å gjøre. Jeg ville uansett tenkt meg om to ganger før jeg gjorde dette på en fabriksny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg tenkte også..

Har bestilt en 330ex touring selv, så har verdt inne på tanken men trim men har slått den fra meg. Bilen dukker opp om 3 uker så er spent på om den er så god som de sier;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hast med tuning, men det kommer nok etterhvert. Søker bare mest mulig kunnskap om emnet først, billigere å lære av andres erfaringer enn egne ..

330e sedanen jeg prøvekjørte oversteg iallefall forventningene, ganske sprek, og vekten virket ikke plagsom. Like sprek og bedre kjøreegenskaper enn Volvo V60 T8 jeg prøvde like før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Var innom Bavaria i dag, fikk oppgitt produksjon til uke 48, muligens tidligere. Tittet litt på demobilen de hadde inne, flott bil, men burde vært lavere.  Får se etter løsning på dette, helst noe som ikke påvirker garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ringer skrev:

Var innom Bavaria i dag, fikk oppgitt produksjon til uke 48, muligens tidligere. Tittet litt på demobilen de hadde inne, flott bil, men burde vært lavere.  Får se etter løsning på dette, helst noe som ikke påvirker garantien.

Du kan vel gå for fjærer fra AC Schnitzer, de påvirker vel ikke garantien, samt gjør bilen bedre å kjøre. Merk at mine erfaringer på dette kommer fra en F31 330i xDrive med standardunderstell. Der var det en helt annen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...