Gå til innhold

Ny G21, felger og trim


Ringer
 Share

Anbefalte innlegg

16 minutes ago, fupsaker said:

Du kan vel gå for fjærer fra AC Schnitzer, de påvirker vel ikke garantien, samt gjør bilen bedre å kjøre. Merk at mine erfaringer på dette kommer fra en F31 330i xDrive med standardunderstell. Der var det en helt annen verden.

ACS har ikke fjører for denne modellen enda (330e xdrive), men regner med det er et spørsmål om tid! Dessuten kan det jo være kjekt å ha opplevd bilen med standardunderstell da for så å føle en får en litt ny bil når senkefjører omsider settes på. :D At en ikke spiser desserten med en gang etter middagen liksom, men venter littegrann.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Hentet ut bilen for en uke siden, har vært travelt, så har ingen gode bilder. Er meget godt fornøyd så langt, kjører som en drøm, selv med Conti RFT dekkene jeg opprinnelig var skeptisk til. Har nå fått på GS Twin SL med Nokia Hakkepelitta R3 piggfrie vinterdekk, 19” - 225/255, funger iallefall bra på bart føre, kanskje ikke helt optimalt med så brede dekk når snøen kommer, men noe må en ofre for stilen.
Bilen ser ganske høy ut, så det blir ganske sikkert en senking til våren, gjerne  ACS for sikkerhets skyld. Etter senking må jeg vel justere litt med spacere, får se ..

Bilen er rimelig sprek som den er, men alltid lyst på mer, så det blir nok tuning etterhvert, nysgjerrig på andres erfaringer med tuning av disse hybridene.

Eneste negative så langt må vel være BMW connected appen, dette burde de fått til bedre (eller overlate til fagfolk, dvs google eller apple)

AD7695DF-DD37-4BBD-9138-76F7733EAE65.jpeg

285C82D5-ECC9-4D9B-85AE-BA4E576518CE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, nydelig farge på denne her! :D Fikk Mail i dag tidlig fra min selger om at bilen er på plass denne uken, fikk og samtidig Mail fra dele lager sjefen om at han hadde fått hentelapp på senke settet fra ACS som blir montert før overtakelse, kan gi en tilbakemelding om hva jeg syns om de pluss noen bilder fra hjulbuene. 
 

Jeg tunet min forrige bil (F30 330E) og jeg har kun godt og si om det, ble greit mye NM noe som var utrolig herlig å kjøre med. Jeg har snakkes med flissundet motor angående tuning av denne bilen og det virker til å vær noe problem med DME som er låst. Men her er nok noen med mye mer kunnskap en meg til å forklare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Ser ut som du har hentet den ut hos Bavaria Stavanger? Krever sin senk disse bilene ja. Kjører du med stjernemerkede vinterdekk pga forskjellig bredde foran/bak? 

...og ja, Connected appen er søppel. Rett og slett søppel. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, fupsaker skrev:

Connected Appen er søppel, men gjør det godt for kona sin i3. Men Bavaria sa at den ville bli helt ny i januar '21. Så håper det stemmer. :) Ellers, gratulerer med nydelig bil. Bilen trenger senk! :D 

Det har kommet ny app , My BMW, ser bedre ut enn den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker meg 30-35 mm senking, var det det du gikk for, Snagg30 ? Joda, kom med bilder og erfaringer !

Nokian vinterdekkene er ikke stjernemerket, men i orginal ”mixed” dimensjoner, 0,23 % forskjell i omkrets, så det bør vel gå bra.

Har den nye (betaversjonen) My BMW, ser muligens noe bedre ut, men langt fra godt nok i 2020.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...