Gå til innhold

Pluss Forsikring


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, F25x3 skrev:

Hei igjen, 1 år etter vi valgte If og motorskadeforsikring. Her er siste priser henta fra nett;

If: 18195 kr/år (super med leiebil og motorskade)

Eika: 12141 kr/år (kasko bil pluss, skal være lik if).

Kan altså spare 6054 kr i året ved å bytte. Har så langt godt forhold til If men tror ikke jeg kan presse de på pris.

 

Hadde tatt kontakt med If , så regner med at de kan greie samme pris.

Jeg hadde også + forsikring i annet selskap før IF, de hadde samme km dekning , 200 000, men når bilen ble 8 år da gjelder ikke motorskadeforsikring, IF har ingen alder på bil, kun km.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, F25x3 skrev:

Prøver det, gir en lyd hvordan det går.

Noen vilkårsryttere her som kan si meg noe om forskjellene i vilkår?

Da må du lese vilkår, de er forskjellig fra selskap til selskap. jeg oppdaget dette når jeg leste vilkår for + forsikring.

Dette er fra Gjensidige:

Maskinskade gjelder til første hovedforfall på forsikringen etter at
bilen har blitt 8 år, eller til bilen har kjørt 200 000 km

Har du fått tilbud, skal du også ha fått oversikt over vilkår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fupsaker skrev:

Jeg fikk plussforsikring på iX3 nå, ca 6000 i året med 10k km kjørelengde. Vil si det er godt innafor, tror ikke økning til det dobbelte hadde vært så stor.. 

vi havnet på 9000kr på vår X3M, fatter ikke hvordan men jeg klager ikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snagg30 skrev:

vi havnet på 9000kr på vår X3M, fatter ikke hvordan men jeg klager ikke :) 

Det er jo helt rått. Og sikkert mer kjørelengde enn oss? Tidshorisonten vår er jo 5-6mnd, kanskje noe lengre om det blir individual. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Snagg30 skrev:

vi havnet på 9000kr på vår X3M, fatter ikke hvordan men jeg klager ikke :) 

Dette var billig, er det IF super? Kjørelengde? 
jeg fikk tilbud fra If på 14’ med full bonus og 12’ km. Har gått for Gjensidige og betaler 12’.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell i pris mellom selskapene og hvilken årsmodell du forsikrer, jeg hadde tidligere 2 forskjellige selskaper. Min 2015 modell betalte jeg kr. 15000 for og for 2020 modell skulle de ha 21000, flyttet 2020 modellen til nytt selskap og betalte 13000, de skulle ha 23500 for 2015 modellen.

Har nå flyttet begge til IF, har + forsikring. Har i dag 8000 km på 2015 modellen og 12000 km på 2020 modellen. Ser at motor og gir forsikringen har forskjellig prising. Betaler 3 ganger høyere premie for 2015 enn 2020 modellen i motor og gir forsikring.
Totalt betaler jeg mindre i året for begge biler, enn det jeg fikk tilbud av et selskap på min 2015 modellen.

Har 75% over 6 år på begge biler, normal egenandel. Ikke bonustap ved første skade nå. Bor i Oslo Nord. 
Dette er i IF.

Trafikkforsikringsavgift til staten kommer på toppen.

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars S skrev:

Dette var billig, er det IF super? Kjørelengde? 
jeg fikk tilbud fra If på 14’ med full bonus og 12’ km. Har gått for Gjensidige og betaler 12’.

Usikker på om man oppgir total sum (vei avgift) eller kun pris på forsikringen. Men jeg bommet uansett litt, jeg betaler ganske nøyaktig 10.000kr i året i forsikring uten vei avgift. Dette er med IF med Amcar rabatt. 8000km og super forsikring! Faktisk en av de billigste forsikringene jeg har hatt på en bil og det er på den dyreste. Skjønner ikke helt hvordan 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet 30 nov. fra Gjensidige til IF

Det var pris pluss litt bedre betingelser på + ( motorhavari) og de ga full kasko på MC'n
Har vert godt fornøyd med Gjensidige, men når IF ringer og tilbyr ca 6.000 billigere på bil, er det bare å slå til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg hadde jeg greie forsikringer på IF tidligere men byttet til Gjensidige. Følte meg mer sett, langt bedre pris med kundeutbytte på toppen. Da jeg sjekket pris rett før flytting var de faktisk dobbelt så dyre som Gjensidige totalt på hus, reise, innbo og spesielt bil. Så de fikk ikke meg som kunde videre. 75% bonus maks antall år, null skader osv osv og normal egenandel. Moss riktignok. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, fupsaker skrev:

Hos meg hadde jeg greie forsikringer på IF tidligere men byttet til Gjensidige. Følte meg mer sett, langt bedre pris med kundeutbytte på toppen. Da jeg sjekket pris rett før flytting var de faktisk dobbelt så dyre som Gjensidige totalt på hus, reise, innbo og spesielt bil. Så de fikk ikke meg som kunde videre. 75% bonus maks antall år, null skader osv osv og normal egenandel. Moss riktignok. :) 

Dette med forsikringer er ikke lett. Våre el biler har vi i JBF, her betaler vi 5900  for begge, som IF og Gjensidig skulle ha 6000 for hver av dem. Har 80n% og 75% bonus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ampera skrev:

Dette med forsikringer er ikke lett. Våre el biler har vi i JBF, her betaler vi 5900  for begge, som IF og Gjensidig skulle ha 6000 for hver av dem. Har 80n% og 75% bonus. 

Kan jo alltids høre med de, men de får du vel ikke uten videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...