Gå til innhold

Kjøpt første BMW, 2008 e92 330d


Faulken
 Share

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av en e92 330d, bilen er en 2008 modell og bærer preg av at den har blitt tatt godt vare på av tidligere eier(e). Den har snart rulla 140 000 km, har bsr chip (286/600) og automatkasse. 

Jeg liker veldig godt bilen slik den ser ut i dag, det er full m-sport (så langt jeg forstår det). Eneste jeg kunne tenke meg å endre på utseende er å øke akselavstanden slik at hjula er litt nærmere hjulbuen (originale m-sport 19’), få på en litt «tøffere» endestuss på eksosen og endre farge på trimlistene innvendig. 
 

Til poenget mitt med dette innlegget: 

Jeg er veldig interessert i å høre om noen av dere har erfaring, tips og råd til å eie en slik bil da dette er noe ukjent for meg.

Lest litt selv her inne og ellers, har fått med meg at swirl-flaps kan/bør fjernes og dette er gjort før mitt eie. Også lest noe om deaktivering av EGR og oppgradering av en termostat, men der stopper det. 
 

Forøvrig er jeg jævlig fornøyd med bilen, godt med krefter og helt nydelig kjøreopplevelse. 

8C09C524-0E99-42EB-B5FE-3C38B78A3B8D.jpeg

6F361B27-E1E3-49A5-8D68-F6D688A2886B.jpeg

56269D4C-7E3A-4163-A74A-C4107F5C7FCA.jpeg

D5C6BCF7-9876-4FB7-8913-C3C19D6BFD8E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil fra tiden BMW virkelig var på "the top of the world". Ikke mye annet fra samme tid som holder seg så godt som disse. 

Har ingen nyttige tips til bilen utover at du bør nyte den og forhåpentligvis holde den mest mulig orginal. Men litt bredding av hjul er sikkert ikke dumt. Jeg er ingen ekspert, men spacere mellom hjul og nav vil vel kunne gi deg det du ønsker der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, laffe skrev:

Nydelig bil fra tiden BMW virkelig var på "the top of the world". Ikke mye annet fra samme tid som holder seg så godt som disse. 

Har ingen nyttige tips til bilen utover at du bør nyte den og forhåpentligvis holde den mest mulig orginal. Men litt bredding av hjul er sikkert ikke dumt. Jeg er ingen ekspert, men spacere mellom hjul og nav vil vel kunne gi deg det du ønsker der. 

Det må jeg si meg enig i, for følelsen av å være «on the top of the world» kommer ofte ute på tur. 
 

Det er godt å høre at du ikke har det egentlig, da er det meste som det skal være; og forbli slik! Ja det blir spacere, er litt for smalt i forhold til karosseriet etter min smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Werther skrev:

Fin bil.

Jeg ville startet med å bytte olje på diff og automatkasse.

Det er også kjekt å sjekke støtdempere/fjører samt hjullagre for å sikre at du har en grom bil som også holder deg på veien. 

Takk!

Det er nok lurt ja, tror faktisk automatkassa fikk ny olje nå på nyåret, men diffen trenger nok et skifte. Hjullagre syns jeg allerede at jeg kan merke trenger et skifte, hvert fall bak. Har også tenkt tanken på powerflex foringer etterhvert som det er modent for skifte, har du noe erfaring med disse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil, og FOR en utstyrsliste 😛 752 audio er rått. 

Var du bevisst på utstyret når du kjøpte den? Hvis ikke vil jeg si du har en av Norges best utstyrte e92. 

Nydelig farge og felger, samt spoiler på bakluka. Eneste jeg ville gjort var å fjerne spoileren i bakvinduet, ellers beholdt bilen slik den er. Støtter det som blir sagt med oljeskift på automatkassa samt nye støtempere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Gratulerer med flott bil, og FOR en utstyrsliste 😛 752 audio er rått. 

Var du bevisst på utstyret når du kjøpte den? Hvis ikke vil jeg si du har en av Norges best utstyrte e92. 

Nydelig farge og felger, samt spoiler på bakluka. Eneste jeg ville gjort var å fjerne spoileren i bakvinduet, ellers beholdt bilen slik den er. Støtter det som blir sagt med oljeskift på automatkassa samt nye støtempere. 

Takk! Jeg ble imponert over det gode lydbildet, er i utgangspunktet litt opptatt av lyd så det er veldig gøy. 
 

Vil ikke si jeg var så bevisst, men det gjorde selvfølgelig at den ble mer attraktiv å kjøpe. Så gøy, det er jo ganske kult!

Det har jeg ikke tenkt på, den er jo egentlig ikke så fin når jeg ser litt nærmere! Takk for tips. 
 

Støtdempere rundt blir nok litt stivt for lommeboka med det første, og det kjennes ut som disse er i ganske ålreit stand enda. Olje og hjullagre samt en sjekk av understell blir nok det første.
 

Takk igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde bilen på en sjekk, og sant som dere sier så er støtdemperne modne for å byttes. Det jeg har begynt å vurdere da er senkesett fremfor orginalt, hva er det som er ålreit av det? Bilen gjør seg et par cm lavere rundt om når jeg ser på andres e90’r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Faulken skrev:

Hadde bilen på en sjekk, og sant som dere sier så er støtdemperne modne for å byttes. Det jeg har begynt å vurdere da er senkesett fremfor orginalt, hva er det som er ålreit av det? Bilen gjør seg et par cm lavere rundt om når jeg ser på andres e90’r

Velg noe med litt kvalitet, ellers blir det fort veldig stivt. Ville ikke senket for mye, mellom 20-40mm, da kommer du langt og beholder mye av komforten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...