Mariuse34 Skrevet August 8, 2020 Share Skrevet August 8, 2020 (endret) X3en fyller halvår i mitt eierskap og jeg finner ikke så mye mer å fikse. Jeg liker å ha en bil å skru på, så har funnet et nytt bmwprosjekt. Ramlet over en E61 523i med 330.000 på telleren. Servoen er død, men akkurat det har jeg call på. Men er et par andre småsnags. Først og fremst funker ikke nøklene. Eller de funker om jeg låser i sentrallåsen, men da går alarmen når jeg låser opp på samme måte. Øvre bakluke mikrobryter og bakrutevisker fungerer heller ikke. Jeg lukter sammentreff? Endret August 31, 2020 av Mariuse34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet August 8, 2020 Share Skrevet August 8, 2020 Mottakeren til fjernstyrt sentrallås ligger i toppen av bakluka. Sikkert sammentreff der ja Ledningsbrudd bakluke ligger det jo en del diy ute på. Dersom det kun er det så er det vel et overkommelig prosjekt Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 9, 2020 Forfatter Share Skrevet August 9, 2020 8 timer siden, Evopower skrev: Mottakeren til fjernstyrt sentrallås ligger i toppen av bakluka. Sikkert sammentreff der ja Ledningsbrudd bakluke ligger det jo en del diy ute på. Dersom det kun er det så er det vel et overkommelig prosjekt Ja mer polering og skinnrens og sånn denne gangen. Forsøke å få en bil med relativt høy km til må føles som en med lav km. Og servo da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 15, 2020 Forfatter Share Skrevet August 15, 2020 Har parkeringssensor noen forbindelse til bakluke? Mye elbabbel her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet August 16, 2020 Share Skrevet August 16, 2020 (endret) Den ligger i reservehjulsbrønn, som er stedet vann samler seg ved lekkasje, feks fra panoramataket. Sjekket her? Endret August 16, 2020 av iittala Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 23, 2020 Forfatter Share Skrevet August 23, 2020 Jeg har fikset ledningsbrudd på e46er og e39er jeg har eid, men dette er min første e61. For å komme til ledningene, må jeg av med kledningen på innsiden av bakluken? Lar øvre bakluke seg åpne "manuelt"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet August 23, 2020 Share Skrevet August 23, 2020 51 minutter siden, Mariuse34 skrev: Jeg har fikset ledningsbrudd på e46er og e39er jeg har eid, men dette er min første e61. For å komme til ledningene, må jeg av med kledningen på innsiden av bakluken? Lar øvre bakluke seg åpne "manuelt"? Å åpne glassluken manuelt er vist et herk ut i fra det jeg har lest på det store internettet. Selv brukte jeg Carly til å kode slik at knappen for åpning av bagasjeluke ved pedalene åpnet glassluken i stedet. Var vel heldig med at denne "loopen" ut i fra bilen og til mikrobryteren fortsatt var intakt. Denne videoen fra sencom syns jeg er ganske grei oppskrift på kabelfiks (om man overlever musikken) : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 23, 2020 Share Skrevet August 23, 2020 Tror jeg må bytte ledningsnett på min egen, ser ut som en del jobb. Sett gjennom videoen over, visste ikke at han fra Bloodhound Gang fiksa på elnett på biler 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet August 24, 2020 Share Skrevet August 24, 2020 Øvre luke lar seg åpne manuelt, mener jeg fulgte denne videoen når jeg gjorde dette på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 24, 2020 Forfatter Share Skrevet August 24, 2020 12 timer siden, laffe skrev: Å åpne glassluken manuelt er vist et herk ut i fra det jeg har lest på det store internettet. Selv brukte jeg Carly til å kode slik at knappen for åpning av bagasjeluke ved pedalene åpnet glassluken i stedet. Var vel heldig med at denne "loopen" ut i fra bilen og til mikrobryteren fortsatt var intakt. Denne videoen fra sencom syns jeg er ganske grei oppskrift på kabelfiks (om man overlever musikken) : Tanzen tanzen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 29, 2020 Forfatter Share Skrevet August 29, 2020 Fikk opp øvre bakluke. Var ikke så vanskelig er en liten åpning på selve mekanismen som man kommer til om man løsner skruene på dørsiden Antenneforsterkeren er irret, men er dette nok til at den ikke funker og lar dette seg rense bort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet August 29, 2020 Share Skrevet August 29, 2020 Tror det der skal la seg rense bort. Hadde hvert fall prøvd det først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 29, 2020 Forfatter Share Skrevet August 29, 2020 30 minutter siden, tennbrikket skrev: Tror det der skal la seg rense bort. Hadde hvert fall prøvd det først. Godt forslag. Tror likevel det kan være ledningsbrudd ja. And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 30, 2020 Share Skrevet August 30, 2020 Hjalp du litt til der eller så det slik ut i det du demonterte? Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 30, 2020 Forfatter Share Skrevet August 30, 2020 (endret) 1 time siden, E.C. skrev: Hjalp du litt til der eller så det slik ut i det du demonterte? Så faktisk sånn ut. Bare inni teipen liksom. Om du ser på bildet ser du alle endene har irret. Så funket ikke radio, fjernkontroll, visker bak, spyler bak, bremselys øvre, åpning på glassluke eller varmetrådene. Så antok egentlig bytte av ledningsnett, men loddet sammen alle kontaktene med hell. Alt funker nå. Endret August 30, 2020 av Mariuse34 papertiger og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå