Gå til innhold

Kjøp av BMW


Remita
 Share

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Remita skrev:

Hei! Vurderer å reise og se på denne..

https://www.finn.no/186438275

noen som har noen innvendinger? Kan den vurderes eller fraråder dere kjøp? Tips? Råd? Er det n47 motoren som sitter i denne?

På forhånd takk!

 

Er N47 på denne ja. Søker du opp utstyrslisten til en BMW på for eksempel bimmerdecoder.com får du også opp motorkoden. Siden det er en 2012 modell er den vel litt mindre utsatt for registerhavari, men det skjer på disse også. Mulig et BMW verksted kan måle kjede for strekk uten at det koster for mye. 

Vil tro denne også har CP4 dieselpumpen som er kjent for å skape dyre havari. Er det en bil du kjøper for å ha lenge ville jeg ha vurdert å fått pumpen byttet som et preventivt tiltak. 

Jeg er ikke helt inne i prisnivået for E91, men syntes det virket som en fin bil til den prisen. Ikke så mange E91 mange E9x med Navipro CiC heller. Synes det drar opp litt. Sikkert greit å sjekke om den har en grei servicevistorikk, tilstand på DPF og om Turbo har vært byttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Otis skrev:

Det er n47 ja. Den er produsert desember 2011, så den har vel litt mindre risiko for havari av reg kjede.

Ellers er det litt artig at garantien gjelder i 10kkm til.

Hehe ja, syntes det når jeg så det selv😂 vet ikke om det vanlig eller om det er noe muffins når dem gjør det sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, laffe skrev:

Er N47 på denne ja. Søker du opp utstyrslisten til en BMW på for eksempel bimmerdecoder.com får du også opp motorkoden. Siden det er en 2012 modell er den vel litt mindre utsatt for registerhavari, men det skjer på disse også. Mulig et BMW verksted kan måle kjede for strekk uten at det koster for mye. 

Vil tro denne også har CP4 dieselpumpen som er kjent for å skape dyre havari. Er det en bil du kjøper for å ha lenge ville jeg ha vurdert å fått pumpen byttet som et preventivt tiltak. 

Jeg er ikke helt inne i prisnivået for E91, men syntes det virket som en fin bil til den prisen. Ikke så mange E91 mange E9x med Navipro CiC heller. Synes det drar opp litt. Sikkert greit å sjekke om den har en grei servicevistorikk, tilstand på DPF og om Turbo har vært byttet. 

Tusen takk for tipset!

okei, vet du noe om det er dyrt å få byttet?
likte bilen veldig godt ellers, med både utstyr og div.. men vurderer såklart ikke kjøp dersom det virkelig frarådes.

Tusen takk, skal ta med meg dette videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er det litt vanskelig å si om disse tingene er nok til å fraråde å kjøpe en bil. Det er vel ingen her som helt vet statistikken på disse problemene, og det er godt mulig dette er en bil som kan gå mange km før det skjer noe skikkelig dyrt. Men det er greit å være obs på at det er en risiko for at man kan få problemer som kan være veldig dyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snagg30 skrev:

Du kan jo og gå for bilen om du virkelig liker den, også kjøper du motor og drivverk forsikring.

Ikke hensiktsmessig. Bilen er enten for gammel eller har 10k km igjen før den når grensen på 200k km. De 10k km har uansett såpass høy egenandel at vinninga går opp i spinninga. Les heller vilkårene til Autoconcept nøye og se om det gjør deg trygg @Remita. De dekker bla dieselpumpe og registerras på nivå sølv, men usikker på egenandel. Du kan sikkert forhandle deg til ett års garanti/300k km.

@Otis og @laffe: Det står garanti til 300k km i annonseteksten. Sikkert skriveleif på 200k km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, gitt at du kjøper, ville jeg hatt et «risikofond», på et par titusener. Jeg hadde N47 med «utbedret og forbedret N47 (12/13 model X3) det hjalp lite med ras og 50k ut. Ville sett på alternativer med noe mindre risiko, for søvnens skyld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Snagg30 skrev:

trodde det var slik at så lenge du fikk forsikringen før 200.000km så har du den gjeldene.

Codan har i sine vilkår spesifisert at deres maskinskadeforsikring gjelder inntil kjørte 200k km. Med andre ord er du uten etter kjørte 200k km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar! Ble enig med forhandler om at jeg skulle ringe og avtale tid for visning i dag, men da jeg ringte var den visst solgt... tror jeg utelukkende skal se etter m47 fra nå av, da majoriteten mener dette lønner seg mest🤪
Det skal visst ikke være lett😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lars89 skrev:

Da begynner vel resten av bilen å bli for gammel igjen. 

Vurdert F20/F30 med B47, evt bensin?

Ja, blir nok over prisklassen dessverre. virker som at det er enklere å finne en ok bmw som eldre, enn en som er nyere innenfor prisklassen jeg er ute etter. Har lett i flere mnd og enda ikke følt meg sikker på noe som har blitt lagt ut.. og de jeg får en good feeling på blir solgt raskere enn jeg rekker å si hei.

ser også etter bensin, helst det grunnet en del småkjøring, men bensinerne som har blitt lagt ut hittil har ikke vært aktuelle.

Endret av Remita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...