Kallekarlsen Skrevet September 15, 2020 Share Skrevet September 15, 2020 Bilen det gjelder er en 2011 modell 318d med N47-motor som har gått rundt 135000km. Hun som eier bilen har hatt den i ca ett år. Vi skal bytte registerkjede på bilen fordi kjedet har strukket seg og det rasler fælt. Når vi åpnet toppdekslet for å se på kjedet så ser vi at oljen rundt kamakslene er som tjære. Usikker på hvorfor det har blitt slik i motoren men det ser ikke bra ut. I følge servicehefte så har bilen fulgt alle intervall på oljeskift. Det jeg trenger er tips til rengjøring av motoren. Hvis det er noen som har hatt lignende feil på bilen så hadde det vært fint med forslag til hvordan vi bør vaske motoren. scoot, MGunders, Daniel. og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 15, 2020 Share Skrevet September 15, 2020 Uff da, ser helt jævlig ut det der. Du kan kjøre en runde motorrens designet spesifikt for dette, bruk sammen med noe billig olje. Slik det ser ut så hadde jeg kjørt minst to runder. Du kan vaske med diesel også, men blir kanskje litt mindre effekt når det er romtemp, men du kan sikkert kjøre en runde med det først. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 15, 2020 Share Skrevet September 15, 2020 Jeg ville vasket/tørket av det du ser, så godt det lar seg gjøre. Og deretter gjort det @E.C. anbefaler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kallekarlsen Skrevet September 15, 2020 Forfatter Share Skrevet September 15, 2020 Takker for innspill. Hva brukes til å vaske bort det som vises på bildet? Jeg ser på YouTube at det brukes både diesel og parafin. Når det gjelder motorrens er det noen produkter som anbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 15, 2020 Share Skrevet September 15, 2020 Jeg ville nok ha tørket av mest mulig, uten å bruke noe vått. For om du bruker vått og det går inn i motoren så kanskje kanalene kan tettes av olje og det våte du bruker. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kallekarlsen Skrevet September 15, 2020 Forfatter Share Skrevet September 15, 2020 Vi får tørke og grave ut oljen som vises før vi kjører på med motorrens. Men, hva er årsaken til at det blir slik når bilen har fulgt alle service? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 15, 2020 Share Skrevet September 15, 2020 Billig olje, for lange intervaller. Jeg har sett biler på finn annonsert med "service fulgt" og bilder av serviceheftet der oljen er bytta etter intervaller på 35k-40k km. Så for en motor med din km-stand kan det i teorien ha vært byttet olje to-tre ganger siden den ble solgt som ny. Kombiner det med masse småkjøring så har du noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet September 16, 2020 Share Skrevet September 16, 2020 Hør med Morten - https://ultralydvasker.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå