Gå til innhold

Vurderer kjøp av Bmw 550D


Oriv320
 Share

Anbefalte innlegg

Forsåvidt enig i det @Walkabout skriver, men felger er det minste «problemet» å gjøre noe med. Finn er din venn. 
Når det gjelder M550D er jeg også enig - prisfallet på disse har vært enormt og du kan få mye rå bil for lite ekstra/samme pris oppe i dette prisleiet. Men som trådstarter også skriver, jeg hadde forventet en del mer vedlikeholdskostnader på en slik bil med det nivået av teknologi som er på den, spesielt motormessig. Men det koster å være kar, M550D er jo noen hakk råere enn en «vanlig» 535d på alle måter. Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort så kunstig høyt som 530/535 ligger i markedet i dag. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha is i magen å vent, en m550d i dette prisleie vil dukke opp uten tvil.

 

du vil kunne få kjøpt en helt annen bil  i motsetning til en 535d

MEN, selv om prisen er veldig lik så kan jo prisen på forsikring ha større kontraster.  Dette er jo helt individuelt så får du god pris på m550d så vent på den rette, det florer av m550d touring på norske skilt

svakhetene på disse bilene er jo i bunn å grunn like, du har jo en turbo ekstra på m550d... alle 3 koster 68k hos koed og sjeldent ryker alle samtidig,  så er jo ingen skremmende pris.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Ha is i magen å vent, en m550d i dette prisleie vil dukke opp uten tvil.

 

du vil kunne få kjøpt en helt annen bil  i motsetning til en 535d

MEN, selv om prisen er veldig lik så kan jo prisen på forsikring ha større kontraster.  Dette er jo helt individuelt så får du god pris på m550d så vent på den rette, det florer av m550d touring på norske skilt

svakhetene på disse bilene er jo i bunn å grunn like, du har jo en turbo ekstra på m550d... alle 3 koster 68k hos koed og sjeldent ryker alle samtidig,  så er jo ingen skremmende pris.

 

 

 

Ja det skiller noen lapper på forsikringen 😬 hadde på ein måte bestemt meg for denne:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=197361639

Men no er eg litt mer usikker her🤒 

Er enig att denne ikkje er den råeste å se til slik den står nå, men går jo alltids an å forandre på ting og tang. Nye felger, sorte nyrer, shadowline etc 😁 men det koster jo litt det og, så må se alt i sammenheng i forhold til andre biler som ligger ute og som ikke er behov å investere no i for å være fornøyd med den 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oriv320 skrev:

Eg har forhørt meg med forhandler. Eneste er litt kjipt anlegg 🤪

Ja, men HiFi 676 er til å leve med spør du meg og også det enkleste anlegget å oppgradere slik jeg har forstått det. Så ville kanskje ikke gitt det for stor betydning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, laffe skrev:

Ja, men HiFi 676 er til å leve med spør du meg og også det enkleste anlegget å oppgradere slik jeg har forstått det. Så ville kanskje ikke gitt det for stor betydning. 

Nei vil ikke være anlegget bilen står og faller på 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at den @laffe linket til virker som et bedre kjøp totalt sett, og 1 års garanti følger med. Mer riktig utstyrt i mine øyne, og den 535d'en kommer fort opp i den prisen med hengerfeste, foliering og litt diverse.

@Ingvaldsen er det virkelig kun "en turbo" som skiller disse motorene og generelle "vedlikeholdsutgifter"? Drivakselmansjetter foran, gjelder det alle F11? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, papertiger skrev:

Må innrømme at den @laffe linket til virker som et bedre kjøp totalt sett, og 1 års garanti følger med. Mer riktig utstyrt i mine øyne, og den 535d'en kommer fort opp i den prisen med hengerfeste, foliering og litt diverse.

@Ingvaldsen er det virkelig kun "en turbo" som skiller disse motorene og generelle "vedlikeholdsutgifter"? Drivakselmansjetter foran, gjelder det alle F11? 

Den ble dessverre solgt i går kveld, så da var det bare stryke den fra lista og 🤒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, papertiger skrev:

@Ingvaldsen er det virkelig kun "en turbo" som skiller disse motorene og generelle "vedlikeholdsutgifter"? Drivakselmansjetter foran, gjelder det alle F11? 

Forskjellene teknisk er nok store men hva du vil få problemer med er nok veldig likt.

hva er dyrere egentlig ved vanlig bruk på enn 550 framfor 535? Begge spiser jo drivaksler uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

Forskjellene teknisk er nok store men hva du vil få problemer med er nok veldig likt.

hva er dyrere egentlig ved vanlig bruk på enn 550 framfor 535? Begge spiser jo drivaksler uansett

Kan få denne for 484k. Er ikke det noe drøy pris for såpass "gammel" bil? 🙄 er jo veldig bra utstyrt, men lell🤔🤔

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=192859429

Har fått bilder av den tilsendt.

Endret av Oriv320
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Forskjellene teknisk er nok store men hva du vil få problemer med er nok veldig likt.

hva er dyrere egentlig ved vanlig bruk på enn 550 framfor 535? Begge spiser jo drivaksler uansett

M550d har vel et mer hightech innsprøytningsststem. Var det ikke opp mot 3000 bar eller noe? Var så det måtte forskes på at ikke dysespisser og stempler ble rett å slett spylt hull i. 

Jeg mener en 535d gir deg like mye bil for pengene. Man får jo egentlig bare en annen effektkurve og andre felger og endestusser i m550. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...