Gå til innhold

 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, papertiger skrev:

Jeg fikk også byttet dette vent-rører på 320d'en vi hadde, det hadde startet å svette litt. Ble plukket opp og byttet på en service, men mener jeg ikke betalte mer enn rundt 4-500kr inkl bytte :).

EGR delete og samtidig optimalisering; du bor vel i TRF-land? I så fall en no-brainer å gå til han for å få utført dette :)

Men var røret ditt med dette varmeelementet ? Røret uten varmeelement koster 130 kr på Sulland. 900 med 😅

TRF-land 🤷‍♂️😅 Tenkte uansett å fjerne det sjøl. Så på en youtube-video og det så veldig enkelt ut 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå må jeg skrive noen ord 😂

Har akkurat kommet hjem etter en meget hyggelig tur til Minnesund og en varm og god garasje der en veldig hyggelig kar hjalp meg med farging av slitte partier på førerstol 😃

Jeg la ut et spørsmål på et facebookforum ang rens av skittent skinn og trodde først at det bare var det om å gjøre. Men etter jeg renset det så så jeg jo at her var fargen slitt vekk. Ikke lenge etterpå så tikket det inn en mld på messenger og en kar fortalte meg at dersom jeg var intr så kunne han skaffe farge og hjelpe meg å farge de slitte partiene 😃

Så gikk det et par dager og en venn av han svingte innom meg på vei opp til trondheim for å få med seg ene nakkestøtten som han trengte for å matche fargen 😅 Så gikk det enda et par dager og farge og nakkestøtte var på vei med posten nedover igjen til han som skulle farge for meg 🥳😅

I går fikk jeg mld om å komme ned til denne karen, for nå var fargen og nakkestøtten ankommet. Så etter morrakaffen reiste jeg nedover og hadde et par hyggelige timer i garasjen hans der han dyprenset setet før han gikk løs og farget den opp igjen til et veldig fint resultat 🥳

Kaffe ble slurpet og praten gikk lett, og da jeg skulle reise så ville jeg jo såklart vite hvor mye han skulle ha for alt dette bryderiet ☺️ Nei dette skal jeg ikke ha noe for å gjøre. Bare hyggelig å kunne hjelpe, men nå ser du hvor enkelt dette er og så kan du jo kjøpe produktene vi selger 😄👍

Jeg ble helt perpleks og måpende der jeg sto 😂 Så mye forberedelser med kompis som hentet og mikset farge. Sendte det med posten. Ikke noe av det er jo gratis heller, så jeg blir så overveldet over hvor hyggelige folk kan være 😍

Så da får jeg virkelig reklamere for BilXtra for harde livet og disse har ihvertfall fått en fast kunde i meg 😃 Denne karen jobber administrativt for BilXtra i Oslo og holder kurs innen bilpleie. Venter på link fra han på produktene de bruker. Den dyprensen han brukte var helt rå. Han tok teiptrikset på halve setet først og det var en skikkelig stor forskjell da han renset den ene halvparten.

Skal få lagt ut linken når han sender den til meg. Fikk mye gode tips ang både farging og bilpleie generelt.

Til våren skal jeg skru ut setene foran og bak og rengjøre teppene skikkelig og mulig jeg rett og slett farger opp stolene og baksetet fullstendig, for det så jo veldig enkelt ut 😃👍

 

71E47D32-701D-4ECC-B488-C4F5126A4510.jpeg

3F38FBC7-B399-47B2-B61E-5626DF593409.jpeg

B2994B3D-6534-4252-A099-FE6DDA628031.jpeg

8A580B37-A434-4AEC-84B1-33D8A919A620.jpeg

F37F81F0-7C0F-4E2D-84E9-BF3FB25D589A.jpeg

C43818A7-6A08-4FBE-90E4-84D45900C1FA.jpeg

9D57396B-B1BE-4C22-B730-6A98E588BECD.jpeg

3CB8828B-A111-4D82-9CA7-3CCD479F467C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Knallbra dette og ikke minst kostnads besparende.😀.

Gøy med en opptur .👍

Ha ha blir ikke billigere enn gratis 😂 Blei skikkelig motivert til å få tatt hele interiøret og lakken også 😃 Så tenker jeg skal legge ut forespørsel om sted å stå. Kanskje noen med et verksted eller oppvarmet garasje i nærheten kan tenke seg å være behjelpelig 😃🤞Man kan jo ihvertfall spørre. Koster ikke noe det ☺️
 

Ja en skikkelig fin opptur dette her 😃 Blei en 11-mils tur retur Minnesund og bilen er så knall å kjøre 😃

Siden den antakelig har vært veldig mye småkjørt, noe jeg mistenker pga den korte km-standen og slitasjen på interiøret, så kjørte jeg så mye av turen som mulig på fjerdegiret for å holde 2000+ omdr på motoren. Tror Egr’n har veldig godt av dette 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Det så jo helt prima ut. 👌🏻 Utrolig hva folk som kan det får til. 
 

ang Egr-delete, dette må vel kodes bort ellers får du feilmelding.

Ja det ble utrolig mye bedre, men skal ta ut setene til våren og griserense dem 😂 Ja må kode vekk etterpå. Men nå har jeg fått en kompis med utstyr til få den jobben gjort 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en liten utfordring 🤔

Har observert innimellom at høyre frontlys står der og skjelver litt og det ser ut til å lyse noe svakere enn på venstre side.

Er det noen av dere som vet hva som årsaker dette ? Jeg er helt grønn når det kommer til det elektriske, men håper det ikke er noe veldig alvorlig 🤞😅

F06EA24A-452E-41F1-9A43-520280260BCA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sveigis skrev:

Tenkte det samme .

Hadde det samme på min , med ny pære problem solved.

Ok, så det trenger ikke være verre ? Noen anbefaling av merke på xenonpære ? Dyre er den vel uansett. Xenon har jeg aldri hatt på noen av bilene mine 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Otis skrev:

Osram nbu eller philips cbi.

Men har du noen idé om denne skjelvingen. Den er ikke konstant. Kommer og går. Derfor jeg lurer på om det kunne vært ballasten. Men drøyt 3000 spenn med prosenter hos bilxtra frister jo ikke 🙈 Men kanskje xenonpærer ikke bare slukker når de er slitne men heller begynner å skjelve før de ryker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...