Gå til innhold

Abbonement på bilvask på vinteren.


Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

Kom over denne reklamen forleden https://www.facebook.com/YX7ElevenNorheim/posts/3577944445622494   Mulig dette er vanlig rundt om i landet men det har ikke vært det her i mine hjemtrakter. Lastet ned appen idag og kjøpte 1 måned abbonemet på børsteløs vask til 300,- første måned. Kjørte til 7eleven for å teste og det var bare å kjøre rett inn i vaskeautomaten da skiltet på bilen blir scanna. Her kan man vaske bilen så mye man vil så jeg tenker å ha dette ihvertfall frem til det blir vår og det er slutt på frost og salting av veier.  Så får man spylt saltet av bilen  både over og under hver dag om man vil uten å måtte rigge til hjemme når det er frost.  Jeg synes ihvertfall dette var genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt jeg, føler de kontaktløse maskinvaskene stort sett er noe fjas jeg som aldri etterlater seg ett bra resultat.. Jeg ser tanken på å spyle bilen over og under jevnlig, men uansett å flott dette høres ut så er den underspylingen der veldig begrenset. Du får jo ikke spylt i hjulhus eller hjuloppheng, bare der spylerarmen kommer til mellom dekka. Å vaske bilen veldig ofte er jo like mye en kilde til rust som veisaltet selv, da ligger det alltid vann og fukt i glipper og falser.

Avfettingen i slike maskiner er gjerne så sterke at de tar voks og beskyttelse samt sliter på plast og gummi. Det er litt kjedelig hvis man har lagt litt tid eller penger i beskyttelse av lakk før vinteren. Moderne vaskeanlegg er også designet for å bruke så lite vann som mulig, derfor kjører de på med sterke avfettinger og såper for å få bilen så ren som mulig med så lite vann som mulig. 

Jeg har jo de siste tre åra kjørt firmabil i tillegg til privatbilene. Og i vinterhalvåret så kjørte jeg den mye på børsteløs vask. Mens jeg stort sett håndvasket mine egene biler typisk en gang i uka, noen ganger annenhver uke med spyling inni mellom. Voksen forsvannt fort fra firmabilen, og når den innimellom ble håndvasket så den egentelig ikke ut før jeg startet. Vaskemaskiner får ikke rengjort felger sikkelig, kommer ikke til mellom speil og a-stolpe, kommer ikke til opp under bak ved skiltet. Prinsippet pen langt fra men langt fra pen synes jeg passer til resultatet av børsteløs vask. 

Jeg har høytrykken lett tilgjengelig hjemme, er det mildt og tørt så drar jeg den frem og spyler. Er det for kaldt så benytter jeg meg av selv vaskeanlegg med medbrakt bøtte og såpe. Da får jeg spylt bilen skikkelig under og får vasket bilen skånsomt og riktige produkter. Men det er meg da, vi har nok alle forskjellige måter å løse dette på 😀 Kommer vel litt an på hvor i landet man bor også, er nok betraktelig færre muligheter til hjemmevask på Tynset kontra Arendal 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trondheim har jeg kun sett Shell sine kampanjer om sommeren med fri bilvask gjennom sommeren for en grei pris. 

300,-  i måneden synes jeg virka som et veldig greit tilbud og ville ha benyttet meg av det selv. Veldig greit tilbud når man ikke har mulighet til å vaske hjemme selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal jeg teste ut Hpi 😀 akkurat det med rigging av høyttrykkspyler som du sier, nå er det minus 9 utforbi her... . En slik maskinvask er bedre enn ingenting.

Shell på Norheim v/Burger King har også halv pris på maskinvask etter kl 23 alle dager. 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Evopower skrev:

Dette skal jeg teste ut Hpi 😀 akkurat det med rigging av høyttrykkspyler som du sier, nå er det minus 9 utforbi her... . En slik maskinvask er bedre enn ingenting.

Shell på Norheim v/Burger King har også halv pris på maskinvask etter kl 23 alle dager. 

Ja jeg tenker også at dette er et bra alternativ ihvertfall i vintermånedene. Å rigge til høytrykksspyler i -9 er ikke særlig aktuelt 😊.  Jeg vasker endel på Shell på Norheim men var ikke klar over at de hadde halv pris etter kl 23.  Jeg har kjøpt slike 5 for 3 vaskehefter men da er det jo faktisk bedre å vaske etter kl 23. Jeg ser at det kom opp brukt 1/30 vask denne måneden i wash`n go appen etter at jeg testa den igår så da er nok taket 30 vask i måneden. Det skulle jo holde 😊 og så var det så enkelt, kjør frem til porten på vaskehallen og så går resten av seg selv uten at man trenger å gå ut av bilen.  I de verste saltperiodene kan man lett vaske 2-3 ganger i uka så føles det bra på samvittigheten også

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
On 1/7/2021 at 9:07 AM, Hpi said:

Ja jeg tenker også at dette er et bra alternativ ihvertfall i vintermånedene. Å rigge til høytrykksspyler i -9 er ikke særlig aktuelt 😊.  Jeg vasker endel på Shell på Norheim men var ikke klar over at de hadde halv pris etter kl 23.  Jeg har kjøpt slike 5 for 3 vaskehefter men da er det jo faktisk bedre å vaske etter kl 23. Jeg ser at det kom opp brukt 1/30 vask denne måneden i wash`n go appen etter at jeg testa den igår så da er nok taket 30 vask i måneden. Det skulle jo holde 😊 og så var det så enkelt, kjør frem til porten på vaskehallen og så går resten av seg selv uten at man trenger å gå ut av bilen.  I de verste saltperiodene kan man lett vaske 2-3 ganger i uka så føles det bra på samvittigheten også

 

Ser at du nevner Shell her. Deres børsteløse vask har "hjulvask" som en del av programmet. Kjører de da på med børster på hjulene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fleste YX/7-11 har fått denne ordningen via en app. Og det opprettes flere sånne vaskehaller rundt om på UNO-X stasjoner med samme abonnement. Har selv lurt på om jeg skal abonnere siden jeg har en YX stasjon der jeg parkerer lastebilen. I utgangspunktet greit for å begrense salt skadene på vinteren. Vet flere taxier rundt der jeg bor bruker dette hyppig. Så det er vel egentlig vært en positiv marked for det. Ser også hvor mange som bruker det når jeg står å leverer drivstoff på disse to nevnte stasjonene. Så kan man eventuelt ta en grundigere vask når tiden strekker til. Er jo ikke en dyr abonnement heller sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...