Gå til innhold

BMW 1 serie 118i 06 modell tregstartet om vinteren blitt værre hjelp! (Update pga batteri kabel i fra batteri bak ikke festet korrekt)


Bimmernew
 Share

Anbefalte innlegg

Saken er ca 12- minus her og bilen starter så tregt;/ tennplugger skiftet og ingen lampa på dasbord etter andre start bra men men batter bare ca 2år og viser 14.v kan det være dynamo eller starteren? Kjører mye smått men også langturer kan det være pga lite bensin why starter tregt? er Castrol 5w40 hellsyntentisk jeg har;) og filter også nytt eller ganske

tror ikke det jeg har bmw apparat viser ikke noe nå men skjønner ikke dette har trykket inn tenninga og starte men ikke bedre? Hva gjør jeg?? Jeg vet mye men trenger noen kloke hoder her

Endret av Bimmernew
ny gull info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Kan du filme en video av hvordan den er, når du starter?

Ja klart;) Her første gangen slå på tenninga etterpå ikke men nå står det her i lhmr 11 minus men føles som 15- minus men kjørte for ca 2 timer siden derfor lettero og starte nå, Men bedømm selv fra video jeg synes nå er bra men var værre enn dette du kan tenke deg slik start bare ektra sekunder tro meg var mye værre i dag. og se vedlegg av batteri og er bra som du ser var batteri registreings-test. Men nå har du sett video er det bare meg som ikke har peil er dette normalt på en 1 serie?? skal den starte lettere?

IMG_20210118_204811.jpg

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Otis skrev:

Alt høres og ser fint ut for min del.

Ok ingenting og sette fingeren på? Skal BMW 1 serie starte slik liksom noe vits og skifte starteren da? Vil den starte bedre da? er du sikker altså alt er vel? Godt og høre da;)

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmernew changed the title to BMW 1 serie 118i 06 modell tregstartet om vinteren blitt værre hjelp! (Update normal start)
11 timer siden, Basse Lusk skrev:

Med 11 minus ute er dette bra, ja. Men du trenger ikke holde startknappen inne til den starter, det er nok å bare gi den et trykk og slippe med en gang.

 

Ok skjønner godt og høre det er normalt da men har holdt inne start knappen hele tiden trodde det skulle være slik (hørte forresten det på et annet forum) Farlig siden jeg har gjort det hele tiden? Kan noe galt ha skjedd på veien? Ok skal prøve det men slå på tenninga flrst og så et raskt trykk?

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Du trenger heller ikke slå på tenningen først. Trykk inn clutch og bremse, så et trykk på startknappen, det er alt.

 

Hørte at kan spare batteri og ikke sliter hvis man slår på tenniga først stmmer ikke? Farlig jeg har holdt inn start knappen over 1 år? (hørte kan slite på dtarteren) pga jeg har ikke bare trykket 1 gang. (PS se privat meldig angående en annen tråd)

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Otis skrev:

Det er ikke farlig å holde knappen inne. Bilen vet når motoren er startet og ordner selv.

Ok takk men da trykker jeg i alle fall 1 gang på knappen som Basse Lusk sa, så takker igjen lærer mye som er bra.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update som dessvere er dårlig;( Det viste seg hva batteriet alikevel pga ble værre og værre og starte for hver gang og nå sa det helt stopp viste 8volt ca;( og hjelper det og lade batteriet eller må det være nytt? Ikke starter bare batteri sant? Kjøpte batteriet i 2019 rart ikke holdt lenger men kanskje pga kjørt en del smått og hatt på  interior lys. Og får opp kode P100F også.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmernew changed the title to BMW 1 serie 118i 06 modell tregstartet om vinteren blitt værre hjelp! (Update batteri svikt var som fryktet)
9 minutter siden, Bimmernew skrev:

Update som dessvere er dårlig;( Det viste seg hva batteriet alikevel pga ble værre og værre og starte for hver gang og nå sa det helt stopp viste 8volt ca;( og hjelper det og lade batteriet eller må det være nytt? Kjøpte batteriet i 2019 rart ikke holdt lenger men kanskje pga kjørt en del smått og hatt på  interior lys.

Mye småkjøring og hvertfall om lys har stått på ,så bidrar ikke det til et godt batteri hvertfall.

Sett batteri på en god lading og se hvordan ting blir da .

Hvis ikke må nok et nytt batteri til i bilen din .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sveigis skrev:

Mye småkjøring og hvertfall om lys har stått på ,så bidrar ikke det til et godt batteri hvertfall.

Sett batteri på en god lading og se hvordan ting blir da .

Hvis ikke må nok et nytt batteri til i bilen din .😊

OK jeg skjønner det takk men skal ikke en BMW 1 serie tåle en del småkjøring? Synes det er så koselig skal og trene osv men har hørt lade btteriet og fulladet og bra men skal starte dagen derpå og alt dårlig igjen.

Hvis man har fullladet batteriet skal ikke da batteriet holde lenge? Kode P100F også. Er temp føler skjønner ikke det..  Men den koden har vel med batteri og gjøre sikkert. Men hvis batteri svikta bytter ikke folk bare nytt batteri da?

Redd for og lade vet ikke åssen og redd pluselig ikke nok strøm igjen... og var jo et forvarsel why bilen min starte dårlige og dålrige så ikke starter nå bare batteri? Vil gjerne ha skikkelige utfyllende svar.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bimmernew skrev:

OK jeg skjønner det takk men skal ikke en BMW 1 serie tåle en del småkjøring? Synes det er så koselig skal og trene osv men har hørt lade btteriet og fulladet og bra men skal starte dagen derpå og alt dårlig igjen. Hvis man har fullladet batteriet skal ikke da batteriet holde lenge? Kode P100F også. Men den koden har vel med batteri og gjøre sikkert.

Om du har en 1serie eller en 7 serie ,har null og si .

Småkjøring hit og dit uten nevneverdig lading eller en lengre tur ,gjør at batteri ikke holder på strøm og blir dårligere med tiden.

Og er nok derfor det er som du sier at selv om du lader batteri og lite strøm dagen etter ,så er batteri dårlig ,eller så har du noe som trekker strøm .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmernew changed the title to BMW 1 serie 118i 06 modell tregstartet om vinteren blitt værre hjelp! (Update pga batteri kabel i fra batteri bak ikke festet korrekt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...