Gå til innhold

Suksess å rygge BMW opp glatt bakke.


Ove67
 Share

Anbefalte innlegg

@papertiger jeg deler samme erfaring som deg og kjører som regel med bare et trykk på Traction/DTC-knappen. Holder jeg inne så tvinges bensinmotoren i gang, siden jeg har hybrid, så det er kun bakker hvor det er krise krise. Men som regel holder det da også bare med ett trykk på DTC og legge kassa over i Sport, da tvinges også bensinmotoren igang. :) 
Altså har jeg aldri opplevd å måtte bruke den der man holder inne. Gir en fin firehjulssladd da. 

Mandagen måtte jeg på oppdrag, til en kar som bodde øverst i en bratt bakke og jeg fikk klar beskjed at jeg måtte sette igjen bilen nedenfor bakken da bare de med god firehjulsdrift kom seg opp på vinterstid. Jeg så på dette som en utfordring. Bilen kom seg uten problem opp, ikke antydning til spinning engang. Fyren stod bare å måpte, ingen som bodde der oppe kom seg opp på snøføre. Veien føltes loddrett, haha. Veien ned var ikke like morsomt, men det gikk! :) 

 

I forrige uke havnet jeg i midten av en rekke på 3 bilen hvor det er et kryss i toppen av en bratt bakke. Det spinner daglig seg folk fast der. Vel, vikeplikt og vi stoppet opp. Foran meg var en Mondeo av nyere sort(wild guess 2016-2017 mod) og bak meg G30, sikkert 530e, da de florerer det av. Vel både Mondeoen og G30en stod på stedet hvil, mens jeg koblet inn 4x4 og svingte meg elegant rundt Mondeoen fra stillestående bakkestart. ... Og har de ikke kommet seg hjem, ja da står de å spinner enda :lol: 

Gode dekk og sjåfør er alfa og omega, men av og til er 4x4 det eneste som hjelper, uansett dekk og sjåfør. Selv om det bare er 1 uke i året.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Ove67 skrev:

G11, 740e 2018-modell.

Den har vel litt vekt i hekken pga batterier så det er vel kanskje også en årsak til at den er lettere å rygge opp en bakke. Men vekt i hekken skal jo også gi fordel ved å kjøre opp en bakke med bakhjulstrekk. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Den har vel litt vekt i hekken pga batterier så det er vel kanskje også en årsak til at den er lettere å rygge opp en bakke. Men vekt i hekken skal jo også gi fordel ved å kjøre opp en bakke med bakhjulstrekk. 

Min erfaring med 2 forskjellige hybrider er med all den vekta bake, pluss noen skikkelig vinterdekk så er det en fin kombinasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...