Gå til innhold

Nettopp tunet bil (4560)

Bmw e90mykle
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp tunet bilen min(e90 318d) og har opplevd at bilen går i limp mode ved pådrag, dette skjer ved rundt 3000rpm. feilkoden som kommer opp er 4560, 

er de nokken som har erfaring me dette før, eller vært borti lignende før? Mistenker kanskje dårlig tune eller dieselfilteret lter eller eventuelt fødepumpen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bmw e90mykle skrev:

Hei, har nettopp tunet bilen min(e90 318d) og har opplevd at bilen går i limp mode ved pådrag, dette skjer ved rundt 3000rpm. feilkoden som kommer opp er 4560, 

er de nokken som har erfaring me dette før, eller vært borti lignende før? Mistenker kanskje dårlig tune eller dieselfilteret lter eller eventuelt fødepumpen??

Har ikke så veldig peil men et kjapt google søk sa i alle fal det om koden: and more for BMW Diesel - Rail Pressure Plausibility delivery controlled. Rail pressure is not meeting the specified value.  https://www.tunemyeuro.com/low-rail-pressure-codes-4560-4570-and-more-for-bmw-diesel-rail-pressure-plausibility-delivery-controlled/

Her ble det løst: https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=88371

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Bimmernew skrev:

Har ikke så veldig peil men et kjapt google søk sa i alle fal det om koden: and more for BMW Diesel - Rail Pressure Plausibility delivery controlled. Rail pressure is not meeting the specified value.  https://www.tunemyeuro.com/low-rail-pressure-codes-4560-4570-and-more-for-bmw-diesel-rail-pressure-plausibility-delivery-controlled/

Her ble det løst: https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=88371

Ja, har lest me opp på de her, så tenker jeg imorgen begynner med å bytte filteret, men va usikker på om dette var eneste årsaken da bilen gikk som en klokke før den blei tunet, og problemet oppstår kun ved hardt på drag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TRF skrev:

Du kan ha injektorer med noe høy retur mengde eller andre leveranseproblemer, eller så har du en tuner som har har bedrevet 5 minutter med "utvikling".

Ja, er det jeg også mistenker, da han kun la inn en ferdig fill på en parkeringsplass men han nekter for dette å mener han har data fra flere 1000 biler og sir dette e første bilen me et slikt problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere 1000 n47 ul? Wow! (Veldig troverdig). Jeg regner selvfølgelig med at du har betalt en troverdig pris for å endre motoroppsett ditt?

Men, det skal ikke mye til før du får dette problemet, hverken fra tuneren eller bilen din mtp allerede nevnte feilkilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Bmw e90mykle skrev:

Ja, er det jeg også mistenker, da han kun la inn en ferdig fill på en parkeringsplass men han nekter for dette å mener han har data fra flere 1000 biler og sir dette e første bilen me et slikt problem

buy cheap, buy twice er det noe som heter. Jeg kan anbefale å få lagt inn original programvare igjen for å se om feilen forsvinner. Overhengende stor sannsynlighet for det. Hvis det da ordner seg og du fremdeles ønsker å få justert bilen din anbefaler jeg å bruke noen som faktisk vet hva de driver på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2021 den 18.36, Tollefsen skrev:

buy cheap, buy twice er det noe som heter. Jeg kan anbefale å få lagt inn original programvare igjen for å se om feilen forsvinner. Overhengende stor sannsynlighet for det. Hvis det da ordner seg og du fremdeles ønsker å få justert bilen din anbefaler jeg å bruke noen som faktisk vet hva de driver på med.

Jobber me de, men firma er veldig sta og umulig å få tak i da han aldri tar telefonen når jeg ringer og svarer ikke på meldinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...