Kvasi Skrevet Mars 8, 2021 Share Skrevet Mars 8, 2021 Ikke bruk slagrekker på fjærklemmer, bruk skralle. Hvert slag fra trekkeren korter inn levetiden på den. mrkzie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 8, 2021 Share Skrevet Mars 8, 2021 @Kvasi Det er min fjærklemme og den er laget for muttertrekker. Ellers er jeg dog enig med deg. De fleste er ikke laget for muttertrekker. E.C. og mrkzie reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrkzie Skrevet Mars 8, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2021 Skal jeg presse på skåla da som Lars89 sier og videoen? Eller skal jeg bare presse på fjæra😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 8, 2021 Share Skrevet Mars 8, 2021 Jeg har ingen direkte kunnskap om e8x serien, så jeg vet ikke. Men det er bare å teste. Går den ene, så trenger du ikke den andre metoden. mrkzie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 8, 2021 Share Skrevet Mars 8, 2021 Ta av den gule plasten på fjærverktøyet. Da får du plass til skålen sammen med fjæren uten at det tar borti topplageret. mrkzie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrkzie Skrevet Mars 8, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2021 5 minutes ago, *MrB* said: Ta av den gule plasten på fjærverktøyet. Da får du plass til skålen sammen med fjæren uten at det tar borti topplageret. Kan prøve det, takk for tips👌🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrkzie Skrevet Mars 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2021 (endret) Noen som kan være behjelpelig med og fikse ett lite bremserør? Knakk når jeg skulle bytte bremseslange bor i Trondheim. PM hvis du kan hjelpe meg😊 står forøvrig og drypper fra den, burde jeg tette den igjen? Evt hvordan.. Endret Mars 9, 2021 av mrkzie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 9, 2021 Share Skrevet Mars 9, 2021 Tråkk på bremsen og sett noe mellom pedalen og setet. Når jeg skal "tette" noe som drypper så klipper jeg av en finger på en engangshanske og tar den over, så et par runder med teip rund. mrkzie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrkzie Skrevet Mars 12, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2021 (endret) Hei igjen. Får nytt bremserør fra KOED i neste uke, så monterer det og lufter bremsene så skal alt være greit regner jeg med. Angående kjøring, hvor mye kjøring kan jeg gjøre, skal vel gjøres hjulstillingskontroll når jeg har drevet og leket med støtdemper på begge sider framme? Tenker da, er dette det første som bør gjøres? Itillegg så lurer jeg bare på om dette ser greit ut, virker ikke som om skruen vil skrues helt ned på bremsecaliper (bilde 2), men mener det så helt likt ut når jeg demonterte så skal vel se sånn ut? Endret Mars 12, 2021 av mrkzie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mars 12, 2021 Share Skrevet Mars 12, 2021 Ser helt greit ut ja, når den bunner i calipper og det ikke lekker er det bra. Vær forberedt på at nytt bremserør muligens er et rett stålrør i rett lengde med nipler i endene som må bøyes til før montering, det er ofte det og da er det mye bedre å lage nytt kobberrør selv. mrkzie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrkzie Skrevet Mars 12, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2021 1 minute ago, Kvasi said: Ser helt greit ut ja, når den bunner i calipper og det ikke lekker er det bra. Vær forberedt på at nytt bremserør muligens er et rett stålrør i rett lengde med nipler i endene som må bøyes til før montering, det er ofte det og da er det mye bedre å lage nytt kobberrør selv. Tror det skal gå fint, røret er ganske kort. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrkzie Skrevet Mars 16, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2021 Fant denne når jeg drev og rydda, noen som vet hva den er til? Ble jævla usikker nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 16, 2021 Share Skrevet Mars 16, 2021 Ser ut som en skive som skal stå oppå fjæra/støtdemper mot mutter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrkzie Skrevet Mars 16, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2021 6 minutes ago, Otis said: Ser ut som en skive som skal stå oppå fjæra/støtdemper mot mutter. Hmm.. fant bare 2 tynne skiver som var imellom. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UG51-EUR-08-2004-E87-BMW-120d&diagId=31_0695 Ifølge denne skal det bare være disse delene. Ser ikke den jeg har avbildet. De delene som er på diagrammet er slik som det er montert iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Mars 16, 2021 Share Skrevet Mars 16, 2021 Dette er vel der støtdempestanga skal ligge an mot fjærskåla mrkzie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå