Gå til innhold

EU kontroll, vanskelighetsgrad

mrkzie
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan være behjelpelig med og fikse ett lite bremserør? Knakk når jeg skulle bytte bremseslange :D bor i Trondheim. PM hvis du kan hjelpe meg😊 

A161BE53-E571-4560-AF0F-AE8CB335973D.jpeg

FB69D56D-B6F1-4EEF-8A5B-457843A7876B.jpeg

står forøvrig og drypper fra den, burde jeg tette den igjen? Evt hvordan..

Endret av mrkzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråkk på bremsen og sett noe mellom pedalen og setet. Når jeg skal "tette" noe som drypper så klipper jeg av en finger på en engangshanske og tar den over, så et par runder med teip rund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Får nytt bremserør fra KOED i neste uke, så monterer det og lufter bremsene så skal alt være greit regner jeg med.

Angående kjøring, hvor mye kjøring kan jeg gjøre, skal vel gjøres hjulstillingskontroll når jeg har drevet og leket med støtdemper på begge sider framme? :D Tenker da, er dette det første som bør gjøres?

Itillegg så lurer jeg bare på om dette ser greit ut, virker ikke som om skruen vil skrues helt ned på bremsecaliper (bilde 2), men mener det så helt likt ut når jeg demonterte så skal vel se sånn ut? :D 

123.jpg

1234.jpg

Endret av mrkzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser helt greit ut ja, når den bunner i calipper og det ikke lekker er det bra.
Vær forberedt på at nytt bremserør muligens er et rett stålrør i rett lengde med nipler i endene som må bøyes til før montering, det er ofte det og da er det mye bedre å lage nytt kobberrør selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Kvasi said:

Ser helt greit ut ja, når den bunner i calipper og det ikke lekker er det bra.
Vær forberedt på at nytt bremserør muligens er et rett stålrør i rett lengde med nipler i endene som må bøyes til før montering, det er ofte det og da er det mye bedre å lage nytt kobberrør selv.

Tror det skal gå fint, røret er ganske kort. :D Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Otis said:

Ser ut som en skive som skal stå oppå fjæra/støtdemper mot mutter.

Hmm.. fant bare 2 tynne skiver som var imellom. 

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UG51-EUR-08-2004-E87-BMW-120d&diagId=31_0695

Ifølge denne skal det bare være disse delene. Ser ikke den jeg har avbildet. De delene som er på diagrammet er slik som det er montert iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...