Gå til innhold

Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Skulebollen skrev:En kompis som har kjørt med samme hjul og BC coilovers, det gikk vel klar fremme tror jeg. Jeg har 15mm spacere og smal leverandør av 225 dekk for og gå klar fjørbeinet. KW bygger enormt. Egentlig skuffende dårlig fra KW at coiloversa er bygd slik. Skulle gjerne hatt inn hjula 3-4mm fremme, men er rett og slett ikke plass grunnet 8,5" og KW

Ja, er det som er så ufattelig dumt. Skal på BT for å godkjenne KW selv, men vet jo fader ikke hvilke hjul jeg skal få kjøpt som passer uten spacer😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Skulebollen said:

En kompis som har kjørt med samme hjul og BC coilovers, det gikk vel klar fremme tror jeg. Jeg har 15mm spacere og smal leverandør av 225 dekk for og gå klar fjørbeinet. KW bygger enormt. Egentlig skuffende dårlig fra KW at coiloversa er bygd slik. Skulle gjerne hatt inn hjula 3-4mm fremme, men er rett og slett ikke plass grunnet 8,5" og KW

På Z3 min, så endte jeg opp med å godkjenne bilen med 10mm spacere (H&R) sammen med KW V2 mine.  Da det sto i TUV til KW settet at det var anbefalt + at H&R hadde TUV til min bil med aktuelle felg dimensjoner.

Det var egentlig ikke noe problem å få dette godkjent og inn i vognkortet. De kicka å et par andre ting, men det ordnet seg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2024 den 10.09, Olaandref skrev:

De felgene der sitter meget fint på bilen 👌 Med tanke på passform, kan det rett og slett være gammel plast som har krympet litt med årene? Rart det skal være slik, og at nye lister er for lange. 🤔

Skal ikke vere mulig at frontfanger har krympet så mye😅 Tror rett og slett der er en kant originalt mellom overgangen fra midtlist til sidelister 🤔  Fikk bekreftet på face at flere andre har hatt samme "problemet"

På 29.3.2024 den 12.17, Sørlendingen skrev:

Flott arbeid du har gjort, blir jo strøken denne bilen.

Hvilken type felger er det?

Må si jeg likte de felgene du satte på nå, syns de kledde bilen utrolig bra🤩

Takk for det 😊 Det er BBS RC 300 og 301

På 29.3.2024 den 12.59, ///FredriK.S skrev:

Ja, er det som er så ufattelig dumt. Skal på BT for å godkjenne KW selv, men vet jo fader ikke hvilke hjul jeg skal få kjøpt som passer uten spacer😅

Jeg fikk godkjent med 8*16 et10, ( vinterhjula som har vert med til lakk ) 

Da var det 2mm klaring til fjørbein, noe som akkurat var godkjent ifølge TUV 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hadde bilen ute på en luftetur tidligere i uken, da var det prøvekjøring og ikke bildetaking som sto i fokus😅 Fantastisk artig og kjøre bilen igjen, tok litt tid og få ut luften fra kjølesystemet, men gikk seg til etter en mils kjøretur. Alt virker til og fungere som det skal😁 

Er veldig fornøyd med hvordan bilen ble til slutt. Var en stund usikker på fargevalg på nedre del, denne fargen hadde originalt sort nederst, men da ser bilen fryktelig høy ut.. Så endte med og gå for den originale gråfargen som bl.a ble levert på sort m5 

 

Nå står bilen i garasjen for finjustering av eksos, og generelt litt småshine etter montering før den skal eugodkjennes. 

IMG_20240326_090958254_HDR.jpg

IMG_20240326_091020122_HDR.jpg

IMG_20240326_091032751.jpg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...