E.C. Skrevet Mai 29, 2022 Share Skrevet Mai 29, 2022 Ikke verst å ha samme forbruk som deg og å ha eid bilen like mange km Vært utsatt for tilsvarende selv, riktignok da jeg solgte en del. Hadde gjort en del research på delenr. og katalog og lagt ved skjermdumper fra RealOEM, så kom det en kar og scoopa opp alt i sin annonse. Han var veldig stolt av dette på FB da han la ut link der. Litt verre med den her når folk juger på seg et bruksmønster vil jeg si. Bare å rapportere til finn. MagnusAG99 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Mai 29, 2022 Share Skrevet Mai 29, 2022 Han har bare hentet inspirasjon, så da er det vell greit MagnusAG99, fupsaker og E.C. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet Mai 29, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2022 2 timer siden, E.C. skrev: Ikke verst å ha samme forbruk som deg og å ha eid bilen like mange km Vært utsatt for tilsvarende selv, riktignok da jeg solgte en del. Hadde gjort en del research på delenr. og katalog og lagt ved skjermdumper fra RealOEM, så kom det en kar og scoopa opp alt i sin annonse. Han var veldig stolt av dette på FB da han la ut link der. Litt verre med den her når folk juger på seg et bruksmønster vil jeg si. Bare å rapportere til finn. Yes er det jeg gjorde, snakka med kundeservice og de sa at ta beskrivelse fra andre annonser ikke er lov. Akkurat som med bilder så sa de at det er "copyright" på tekst også. Så ja, ho hjalp meg med å rapportere annonsen. Største grunnen for at jeg rapporterer den er jo fordi det er misvisende og gjør meg skeptisk for hvor riktig resten av annonsen er, han kan umulig ha kjørt likt som meg og fått samme forbruk. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet September 14, 2022 Forfatter Share Skrevet September 14, 2022 Såååå, jeg har heller valgt å beholde bilen siden ingen av de titalls folka som kom på visning hadde lyst å betale for bilen haha, var bare skambud på så vidt over 200 tallet og masse meldinger om å bytte i alt mulig rart... Som en gammel modifisert Harley, et oppussings object av en svær 45 foter båt og så videre... Så blir det å heller beholde den for så å kjøpe en M3 som bil nummer to når jeg er ferdig på høgskolen. Men nå skal det skje et par ting med den nå som jeg skal beholde den. Først skal GTS panseret jeg har i garasjen på. Så skal M2 style front fanger på (kjøpte den i stad, skal komme om et par uker.) Blir spennende å se hvordan jeg skal løse problemet med radar covere`t og tåkelyktene... Problemet med radar coveret er nok passe lett å løse med 3D printing. Men tåkelysene blir et større problem, selv om tåkelykter foran er optional i Norge, så sier også loven at hvis bilen har en bryter for tåkelykter så skal de funke. Kan hende jeg bare kan blanke ut knappen til tåkelyktene og ta de vekk? Da de ikke hjelper med lys i det hele tatt. På M2 style fanger`n skal det 4 serie griller, kjøpte også de istad. Siden han her fikk 4 serie griller på en M2 style fanger så bør vel jeg få det til å. Ser ut som klipsa er på akkurat samme sted som på 3 serie grillene. Så fangeren må bare kuttes litt i for å få dem inn. M3 speiler håper jeg på å få kjøpt (med alt folding funksjon og lane departure warning lys). Har mye mer lyst på M3 speilene enn M3 cover`e til F30 speilene siden det ser mye bedre ut, er en del dyrere og da, men jaja. SÅÅÅÅ skal det etterhvert bli alpina classic C13 19" felger på den, enten lakkert eller foliert i blank svart (vet ikke om det er kriminelt å lakkere originale Alpina felger jeg? haha). Så blir Style 441M felgene vinterfelger isteden. Bakenden skal også etterhvert bli endret med 340i style eksos, men det kommer jeg til å vente litt med. Så kjenner kompisen min en dude ganske godt som driver et import firma som da kjenner folk i TUV i Tyskland, som betyr at jeg kan få en TUV godkjent stage 1 motor tune og stage 3 girkasse tune litt billigere enn i Norge på`n. Nå er det en del som skal skje haha, veldig lei av å vente. Av andre ting må jeg få dette rettet, lykta på den ene siden er av en eller annen grunn litt off. Tenker å bare la merkeverksted ta seg av det egt. La ikke merke til det en gang før jeg så dette bilde. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 17, 2022 Share Skrevet September 17, 2022 Tror du vil slite med å få en 4-serie grill til å passe på en støtfanger som er laget for 3-serie. Helt annen ytterform og form på støtfangerne akkurat der. Mens 4-serie "skråner inn" mot lykten, har 3-serie en "terrasse" før den går inn til lykten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet September 17, 2022 Forfatter Share Skrevet September 17, 2022 (endret) 1 time siden, Saltkjelen skrev: Tror du vil slite med å få en 4-serie grill til å passe på en støtfanger som er laget for 3-serie. Helt annen ytterform og form på støtfangerne akkurat der. Mens 4-serie "skråner inn" mot lykten, har 3-serie en "terrasse" før den går inn til lykten. Vet, blir nok en del arbeid for å få det til... Men jeg vil fortsatt sjekke om det kan gjøres. Hele den klips delen som sitter mot lykta på fangeren må nok fjernes totalt f eks. Men det ser ut som klipsa som sitter nesten i midten av bilen, og de 2-3 klipsene oppe og nede sitter på samme sted. Må nesten bare se når jeg får fangeren og grillene, han fikk det jo til han med den F31`n. Hvis det blir for mye jobb så kjøper jeg bare en svart dobbelnyre grill som hører til F30. Endret September 17, 2022 av MagnusAG99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 17, 2022 Share Skrevet September 17, 2022 @MagnusAG99 Det er jo forskjellige støtfangere du har postet, så vil tro den ene støtfangeren er laget for at det skal være 4-serie grill. Du må i så fall kutte mye, plastsveise og ordne i støtfangeren om du skal montere 4-serie grill på noe som er ment for en 3-serie grill. Se vedlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet September 18, 2022 Forfatter Share Skrevet September 18, 2022 (endret) Ja akkurat det der er to forskjellige fangere, men begge er til F30/F31 og ikke F32. Så han med F31`n der har nok enten plastsveisa som du sier med en F32 M-sport front i fra grillen og opp (som er mest sannsynlig), eller så har han pressa inn grillen ifra en 4 serie på den ved å kutte noe veldig akkurat som du viste på tegningen der. Men det han bruker på F31`n der er definitivt en F30/F31 front hvertfall, fordi den har F30/F31 LCI lykter. Blir litt spennende å se hva jeg kan gjøre når jeg får fangern og grillen. Jeg trenger et lite prosjekt nå hah. Om det skal bli gjort ordentlig så blir det vell å kjøpe en F32 M-sport fanger, så plastikksveise overdelen av F32 fangern på F32 M2 style fangeren her. Blir litt jobb med tanke på at det bør være mesh i mellom de sveisa delene, jeg må finne noe plastikk som jeg kan smelte som er samme typen plastikk som fangeren er laget av, så må hel greia pusses ned ordentlig, og etter der igjen bør det bli lagt epoxy over det. Endret September 18, 2022 av MagnusAG99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 18, 2022 Share Skrevet September 18, 2022 Nå tror jeg vel ikke vedkommende som har fangeren med 4-serie grill har tilpasset dette selv, men kjøpt fangeren slik (altså - fangeren er laget for F30/F31 med 4-serie grill)? Tror du går på en liten blemme med både kostnader og resultat om du skal begynne å plastsveise og ordne på en uoriginal fanger. Tror jeg hadde belaget meg på å kjøpe en uoriginal fanger som allerede er beregnet for 4-serie grill når du først går den veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet September 18, 2022 Forfatter Share Skrevet September 18, 2022 4 minutter siden, Saltkjelen skrev: Nå tror jeg vel ikke vedkommende som har fangeren med 4-serie grill har tilpasset dette selv, men kjøpt fangeren slik (altså - fangeren er laget for F30/F31 med 4-serie grill)? Tror du går på en liten blemme med både kostnader og resultat om du skal begynne å plastsveise og ordne på en uoriginal fanger. Tror jeg hadde belaget meg på å kjøpe en uoriginal fanger som allerede er beregnet for 4-serie grill når du først går den veien. Mhm.. Noe som er spesielt er jo det at det er den eneste jeg har sett med 4 serie griller, bokstavelig talt den eneste. Gudene vet hvem det er so kan ha laget den. Den formen som er mest kjent er Duraflex som har laget, men jeg tviler litt på at de har laget den der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet September 20, 2022 Forfatter Share Skrevet September 20, 2022 Det kit`t her til F30 var faktisk litt imponerende med tanke på at det kommer med videre fendere foran og bak og front fangeren faktisk er laget til F32/F82/F80 griller. De aller fleste er jo laget til F30 griller. Jeg har ingen planer om å kjøpe det, men om noen skulle så hadde jeg definitivt anbefalt det her over noen av de andre F80 bodykit`a til F30. 1:1 M3 Body Kit For Bmw 3 Series F30 F35 Front Bumper Rear Bumper Side Skirts And Fenders For Bmw F30 Bodykit - Buy Body Kits For Bmw F30,Rear M3 Style For Bmw 3 Series F30,Car Bumper For Bmw F30 Product on Alibaba.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet September 27, 2022 Forfatter Share Skrevet September 27, 2022 Det har begynt å komme frem litt rust på bilen. Absolutt ikke ille, men det kan jo bli ille om noen år. Hva er anbefalt å gjøre med dette? Kan jeg pusse vekk rusta så bruke touch up paint der jeg har pussa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet November 28, 2022 Forfatter Share Skrevet November 28, 2022 (endret) M2 style frontfangeren kom for litt siden, så bestemte jeg meg for å kjøpe M-style speil cover`e istedenfor M3 speil. De koster jo sånn 5k hver... Mens speilcover`a fikk jeg for 300nok på ebay lakkert, hvis jeg skal retrofit`e birdseye view kamera en dag så kjøper jeg heller M3 speil med kamera`r da. Så kom jeg over disse hos bayoptics og bare måtte ha de haha, CS/CSL style DRL for de originale lyktene. Kommer vel i posten om en uke eller to. Det blir mye som skal på den bilen etter vinteren for å si det mildt, lyktene skal av for skal de-chrome`s, få nye glass og få nye DRL`s, nytt M4 GTS style panser, ny M2 style front fanger (om jeg får brukt F32 grillene får vi se. om ikke så kjøper jeg bare svarte dobbel spoke 3-serie griller), ny G80 style bakfanger med eksos (og forhåpentligvis downpipe, men eneste ECE godkjente downpipen er fra supersprint og koster fader i meg 25 000kr), de speil coverene med nye svarte blinklys skal på, taket skal folieres svart og kalipperne skal lakkeres i metallic gull (som polestar). Nå driver jeg bare å kjøper deler så jeg kan få alt installert samtidig og så det som skal bli lakkert blir lakkert sammen. Endret November 28, 2022 av MagnusAG99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet Mai 31, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2023 (endret) Ble veldig fornøyd med jobben Svendsen eksos i ski gjorde på bilen. Hele bakre lyddemper er fjernet, så brukte de en eksos klampe som gjør det lett å bytte tilbake til det originale anlegget bak i tilfelle bilen ikke går igjennom PKK (da blir det bare å bytte for kontrollen, så bytte tilbake etter kontrollen). Ble en del mer lyd, men ble ikke obnoxious som er bra. Iphone`n sliter ekstremt med å ta opp lyden, den tror sikkert eksos lyden er vind og prøver å denoise det. Skal også få diffuseren klar lakkert med en litt matt klarlakk snart. Hvis jeg gjør den gloss svart så kommer eksospottene bare til å "forsvinne". 20230531_122036000_iOS.mp4 Endret Mai 31, 2023 av MagnusAG99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet Mai 31, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2023 (endret) På 7.8.2021 den 9.39, Snagg30 skrev: Nei dessverre med hybrid bilene så er det minimalt, jeg har som sagt hatt F30 330e og G21 330e og det er ikke mye å hente fra aftermarket for hybrid. Jeg brukte Svendsen eksos avdeling Lørenskog på min bil. De hadde bilen en dag og utseende ble akkurat som jeg ønsket , jeg hadde ikke så store forhåpninger til lyd men der ble jeg veldig overrasket er litt delte meninger om eksos på en 2L men for meg så hevet tuning/eksos kjøre gleden betraktelig. Og nå som jeg endelig eier "skikkelig" BMW med sekser så står jeg på mitt at man kan få hyggelig lyd og mye kjøre glede av en 2L og. Jeg gjetter at for lyd så fjernet Lørenskog avdelingen også bakre lyddemper på den du hadde. Hadde du noe problem med EU-kontrollen eller noe sånn etter dette ble gjort? For her så ble hele bakre lyddemper fjernet, og bilen lager MYE bedre lyd, ikke noe høyere eller mer "obnoxious" lyd enn en M3 heller. Men driver å lurer på om jeg bør spørre Svendsen eksos om de har en lyddemper liggende som er E-merket som kan brukes på det ene røret som fører til potta, så ha en stenge-ventil styrt via en kontroller for den andre siden. Endret Mai 31, 2023 av MagnusAG99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå