Gå til innhold

Ny bil: 2017 330e


Anbefalte innlegg

Ble ny bil for 2 uker siden :), tenkte jeg at det er på tide å komme seg ut av Prius`n og inn i noe annet litt mer "entusiast-aktig". Jeg har alltid synes at F30 er en av de peneste BMW`ne noen gang laget (eneste som slår den IMO er G30, men den har jeg hvertfall ikke råd til haha) og tenkte at jeg burde prøvekjøre en. Valget ble da mellom BMW 330e F30, 2013-2015 Lexus IS300h og Mercedes C350e, jeg valgte da 330e`n. Å si at det er en stor forskjell mellom 330e`n og 2011 Prius`n jeg hadde er en stor underdrivelse, jeg er veldig fornøyd med den. Har også nå fått montert elbil lader hjemme så bilen brukes veldig billig på korte turer (laderen ble satt opp etter disse bildene ble tatt). Skaffa også motor, drivverk og hybrid batteri forsikring i tilfelle noe veldig dyrt går i stykker (ikke at jeg tror det kommer til å skje.). Jeg kjører egentlig ikke veldig mye, de siste 5 årene jeg har eid Prius`n f eks har jeg bare lagt til 15 000km på tellern. Så sjansen for at noe skjer er nok meget liten så lenge jeg følger service`r og ikke lar små problemer som kan oppstå bli til noe stort.

 

Jeg har en liten to-do liste da, den har noen små bulker på venstre for-skjerm, helt nede på venstre for-dør og en bulk på høyre bak-dør som jeg skal få en bil lakkerer til å fikse.         Skal også se hva jeg kan gjøre med de indre baklysa som sitter på bagasjelokket fordi de har vanndråper i seg eller noe annet greier... Jeg vet ikke om det går ann å "bake" åpen de lysa, gjøre dem rene så sette på en ny seal mellom lyset og glasset jeg? Eller om jeg bare burde kjøpe nye OEM baklys til bakluka.

 

Andre ting jeg vil få gjort er å kjøpe Alpina Classic felger fra Koed.no og enten selge de hjula som står på bilen nå eller få satt vinterdekk på dem så selge de 17" vinterhjula som kom med bilen.                                                                                                                                                                                                                                                                                              Tenker også å få den tune`t til stage 1, selvfølgelig da få den tune`t av en som vet hva dem driver med og få den vist hos Statens Vegvesen så jeg får effektøkninga i vognkortet, om jeg ikke gjør det gjelder jo ikke forsikring eller noen ting. Jeg har også snakket med forsikringsselskapet og de sa at motor, drivverk og hybrid-batteri forsikringa fortsatt gjelder så lenge bilen er godkjent med effektøkninga. Har noen her noe erfaring med tuning og hvem man burde gå til i Østfold? (Ja, sier Østfold og ikke Viken...)

 

bimmers2.thumb.jpg.cadd9a81d3f98a742876e8b31a8bf9c9.jpgbimmers1.thumb.jpg.4a10d5eed6b7f63fa7c697a28fd85116.jpgbimmers3.thumb.jpg.0a4474ce3e1945b7d827d1b324c9f281.jpg

 

 

 

Slenger også med utstyrslista, den har en del ting som jeg ville ha som M sport fangere, shadowline, radar cruise control, m sport ratt, navigasjon proff, varme i ratt og head up display. Alt det andre er bare bonus haha.

1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
205 Automatic Transmission Automatic Getriebe
216 Servotronic Servotronic
21B 18"m Lt/aly Wh.do.sp. 441 M Ferricg 18"m Lm Raed. Do.sp.441 M Ferricgr
230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge
248 Steering Wheel Heating Lenkradheizung
258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften
2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung
2VB Tyre Pressure Indicator Reifendruckanzeige
322 Comfort Access System Komfortzugang
337 M Sport Package M Sportpaket
3DE Deletion Of Specific Exterior Desig Entfall Spezifischer Designumfaenge
403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch
417 Roller Sunblind, Rear Side Windows Sonnenschutzrollo Hintere Tuersch.
420 Sun Protection Glazing Sonnenschutzverglasung
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
428 Warning Triangle Warndreieck
430 Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
465 Through-load System Durchladesystem
 
481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
493 Storage Compartment Package Ablagenpaket
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar
4FT I.t.f. Aluminium F.b.l. M. W.h.t.f. Int.l. Alu. Laengs.fein.m. A.l.sw.h
4NE Blow-by-heater Blow-by-heizer
502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
507 Park Distance Control (pdc), Rear Park Distance Control (pdc), Hinten
521 Rain Sensor Regensensor
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
552 Adaptive Led Headlight Adaptiver Led-scheinwerfer
563 Lights Package Lichtpaket
575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose
5A1 Led-fog Lights Led-nebelscheinwerfer
5AC Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent
5AG Lane Change Warning Spurwechselwarnung
5AL Active Protection Active Protection
5AS Driving Assistant Driving Assistant
5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung
5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. Aktive.geschw.reg.+stop&go Funkt.
609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional
610 Head Up Display Head-up Display
654 Dab Tuner Dab Tuner
688 Harman/kardon Surround Sound System Harman/kardon Surround Sound System
698 Area-code 2 Area-code 2
6AC Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf
6AE Teleservices Teleservices
6AG E Drive Services E Drive Dienste
6AK Connecteddrive Services Connecteddrive Services
6NS Enhanced Telephony With Extended Sm Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon
6UH Traffic Information Traffic Information
6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf.
704 M Sport Suspension M Sportfahrwerk
710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket
760 Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line
775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit
7LF Model M Sport Modell M Sport
842 Cold Climate Version Kaltland-ausfuehrung
850 Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export
8A7 Language Version Norwegisch Sprachversion Norwegisch
8AW Norwegian / On-board Documentation Norwegisch / Bordliteratur
8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate
8LZ Country-specific Contribution 09090 Laendersteuerung 09090
8R9 Refrigerant Kaeltemittel
8SM Vin, Visible From Outside Fahrgestellnummer,v.aussen Sichtbar
8TG Anti-theft System Diebstahlsicherung
8TH Speed Limit Info Speed Limit Info
993 Model Year Code Modelljahrescode
9AA External Skin Protection Aussenhautschutz

 

Endret av MagnusAG99
Feil på model år
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har endelig fått bilen sine bulker utrettet, ble å få høyere forskjerm, høyere fordør og Venstre bakdør lakkert på nytt. Men nå er den så å si strøken. 
75750F06-78C3-43ED-8D92-83621908979D.thumb.jpeg.5afb9642c77caad07fce6ae310be85fb.jpeg80E5AB30-7E40-4F2E-AD31-DE08C5B350E6.thumb.jpeg.15b2020594c57dadfcabafdbdf4931f3.jpeg6110146E-EDD1-4DB4-BA13-D3DBB1A6E8EF.thumb.jpeg.c8ee412fa9f4b879e60304f813620d1c.jpeg


Har også fått satt på GTS OLED replica baklykter, sikkert et par her inne som ikke synes det er pent. Men jeg synes de passa perfekt. (Version 1 av disse lyktene som jeg har her er E-merka og dem har tåke baklys integrert, Version 2 er ikke av hva jeg vet siden den er mer ment for det amerikanske markedet. Version 2 har ikke tåke baklys og blinklysene er røde.)3E507D26-1916-4425-A1C0-8D9D4597D708.thumb.jpeg.7f8cd8ad971c4f444be045a9ee756460.jpeg

 

Neste på lista er å skaffe 19” Alpina Classic C13 felger fra KOED med noen fine sommer dekk (tenker på Michelin pilot sport 4S, er de anbefalt? Eller burde jeg gå for noen andre?). Deretter få de 441 felgene som sitter på den nå lakkert i sort og sette vinterdekk på dem. Kanskje også sette på selv rettende senterkopper også bare fordi😂
 

Så til slutt få den stage 1 tunet til 340hk og 550nm, men for nå holder det med 252hk på hjula og 420nm.

 

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har der! :) dersom du skulle være interessert så har jeg et sett Style 400M i originalt svartlakkerte Jet Black som jeg kunne tenkt meg å bytte ut med Style 441M, slike som du har. De kommer for øvrig fra en 2017 330e. Med TPMS og hele sulamitten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, papertiger skrev:

Fin bil du har der! :) dersom du skulle være interessert så har jeg et sett Style 400M i originalt svartlakkerte Jet Black som jeg kunne tenkt meg å bytte ut med Style 441M, slike som du har. De kommer for øvrig fra en 2017 330e. Med TPMS og hele sulamitten :) 

Tusen takk! 
Jeg skal tenke på tilbudet :), grunnen til at jeg tenker på å få dem lakkert svart er fordi begge felgene på høyere side har kant skader som var der når jeg kjøpte bilen. Og i følge micropaint så er lakken som felgene er lakkert i veldig dyr (å få en felg lakkert i den fargen hadde kostet 3000-4000kr), så var derfor jeg lufta ideen om å lakkere dem svarte siden det tydligvis er billigere🤷‍♂️
 

Her ser du bakhjulet f eks, front hjulet er enda verre. 
91BEB096-692D-4E72-A5F6-25D6C2D7A0E5.thumb.jpeg.aebdb7c31b01ab5f883fab957b3165d0.jpeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • MagnusAG99 changed the title to Ny bil: 2017 330e

Sliter litt med å velge nye nyre griller til bilen... Vet ikke om jeg skal gå for M3 style med svart surround eller chrome. Bilen min er en shadowline, men allikevel må jeg si at jeg virkelig liker den chrome surround`n på grillen. Jeg vil ikke at bilen skal se for aggressiv ut, mer "elegant". 

 

Sånn den er nå

2015604829_1.Grilleasitisnow.thumb.png.6f74891c01eb2044a8dec083ac149cdb.png

 

Røft photoshop`a med M3 style chrome surround grill. 

426725246_2.PotentialnewgrillechromeM3style.thumb.png.661e9f349109b3b656afbbbbc389fb11.png

 

Røft photoshop`a med M3 style svart surround grill. 

11834274_3.PotentialnewgrilleblackM3style.thumb.png.9fd16a37ed6495b48bb7e0e5896f6fec.png

 

Hvilken burde jeg velge? Jeg tenker at den med chrome surround`en passer mye bedre til den "elegant" stilen jeg er ute etter, og kommer til å gjøre så Alpina Classic C13 felgene jeg skal ha matcher bilen bedre.

 

Dette bilde er fra KOED sin Finn annonse om Alpina felgene dem selger, siden F30`n på illustrasjon bilde deres er identisk til min så tenkte jeg å vise hvordan min vil se ut. Har jeg rett i at Chrome surround på grillene passer bedre og gir et mer helhetlig inntrykk?

_877296760.jpg

 

 

Hvis dere ikke har gjettet det allerede, så tenker jeg meg alltid jæklig nøye om før jeg kjøper noe haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, MagnusAG99 skrev:

Hvilken burde jeg velge? Jeg tenker at den med chrome surround`en passer mye bedre til den "elegant" stilen jeg er ute etter, og kommer til å gjøre så Alpina Classic C13 felgene jeg skal ha matcher bilen bedre.

Du har svaret dit her tenker jeg, vår mening er urelevant! Kjør på med chrome surround :D 

 

Flott bil du har! Vi hadde selv F30 330e med custom eksos og tuning, selv om vi har hatt fabrikk ny G21 og nå G30 540i så savner vi fortsatt den bilen.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Elegant blir jo å følge «luxury» utgaven av F30, da er det krom som gjelder. Krom og hvitt er stilig det, spesielt med felgene fra Alpina.

Litt det jeg tenkte ja, men så liker jeg ikke for mye chrome heller haha. Så jeg tror det kommer til å passe veldig bra med de svarte elementene bilen allerede har med shadowline, men med chrome surround på grillen som også matcher chrome`n i frontlyktene. 

 

17 minutter siden, Snagg30 skrev:

Du har svaret dit her tenker jeg, vår mening er urelevant! Kjør på med chrome surround :D 

 

Flott bil du har! Vi hadde selv F30 330e med custom eksos og tuning, selv om vi har hatt fabrikk ny G21 og nå G30 540i så savner vi fortsatt den bilen.

Blir med chrome surround da ja :). 

Og nice! Jeg tenker lissom ikke på noe veldig spesielt med eksosen, bare litt mer lyd og utseende til 340i. Så skal se hva Svendsen eksos kan få mix`a sammen til meg av delene de har. Av hva jeg vet så er det mitt eneste valg, det finnes jo ikke mye aftermarket eksos til F30 330e grunnet batteripakka. De 340i style eksos`ne laget til 320i og 330i har røret som kommer ut av lyddemperen på den fordømte siden så den treffer batteripakka... haha. Har sett en dude på F30.bimmerpost som har modifisert 340i style eksos som går rundt batteripakka. Så håper på å få skaffa noe ala det han har.

attachment.php?attachmentid=2199161&stc=1&d=1576398240

Etter tune, med custom eksos (med ny high flow cat downpipe) og ny charge pipe (mest fordi jeg ikke vil at den av plastikk skal sprekke når bilen blir tune`t) håper jeg at bilen yter rundt 345-360hk og 550nm-600nm på hjula. Bare håper girkassa tåler det, jeg skal få skifta olje i girkassa og forsterke motoren det jeg kan før tune så jeg vet ikke no kan gå i stykker. Får også beholde forsikringa på motor, drivverk og hybrid batteri så lenge statens vegvesen godkjenner bilen med effektendringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dessverre med hybrid bilene så er det minimalt, jeg har som sagt hatt F30 330e og G21 330e og det er ikke mye å hente fra aftermarket for hybrid. 
 

Jeg brukte Svendsen eksos avdeling Lørenskog på min bil. De hadde bilen en dag og utseende ble akkurat som jeg ønsket , jeg hadde ikke så store forhåpninger til lyd men der ble jeg veldig overrasket :) er litt delte meninger om eksos på en 2L men for meg så hevet tuning/eksos kjøre gleden betraktelig. Og nå som jeg endelig eier "skikkelig" BMW med sekser så står jeg på mitt at man kan få hyggelig lyd og mye kjøre glede av en 2L og. 

098CA2FA-E533-45D4-95E3-8C9841DB7CB5.thumb.jpeg.6a5851ab65eae6328325eb1184e534c3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...