Gå til innhold

ingvaldsen sin E70 30SD - solgt


Ingvaldsen
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
På 29.11.2021 den 9.30, Ingvaldsen skrev:

med litt lange armer så blir det nok en grei sak å bytte denne :D

 

termostat e70.PNG

Har du delenr/link til den termostaten? 
Min blir ikke varmere enn 55-58 grader om dagen, så tyder på at den har takka for seg. 
 

Eller er det flere ting som kan virke inn på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Maniac skrev:

Har du delenr/link til den termostaten? 
Min blir ikke varmere enn 55-58 grader om dagen, så tyder på at den har takka for seg. 
 

Eller er det flere ting som kan virke inn på dette?

har du bil med m57 så har du 3 termostater som kan påvirke dette.. egrtermostat, hoved termostat og termostat på varmeveksler til girkassa.  alle finner du i katalogen på koed.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

har du bil med m57 så har du 3 termostater som kan påvirke dette.. egrtermostat, hoved termostat og termostat på varmeveksler til girkassa.  alle finner du i katalogen på koed.no 

Har m57 ja. Kjøpte en X5 ‘08 mod av svigers for ei uke sia, så driver å skal få den skikkelig i orden. 
Takker for svar 😄

Endret av Maniac
La til info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Etter mye prøving å feiling fikk jeg endelig tak i nogenlunde dekk til x5’n !

prøve å kjøpe stjernemerkede både her å der men e70 med 21" har veldig sære dimensjoner så det ble ikke enkelt… landet til slutt på ps4s 275 å 325 uten stjernemerking da det var teoretisk mest likt med avvik på noen få mm

FD1B49B5-8A12-4CBC-8203-B8C011BA4219.thumb.jpeg.ad6b35c7c04125f9efc02c6ebe855189.jpeg

DE852C78-E219-4BC3-8413-976FE4A8558C.thumb.jpeg.4e881ca1f8d3d3f0cacd2ff406d7d3c1.jpeg

Etter å målt de fysisk viser det seg at de har faktisk 1,5cm omkrets og begge er mye større en teoretisk dimensjon. Det får bare skure da jeg er lei av å prøve å finne dekk til denne, men fordelingskasse må nok å ha jevnlig tilsyn på olja.

 

framdekka hadde tilogmed skum for støydemping, spørs ol det fungerer

58609A56-39FC-47A4-AF1E-AA2EA5ABDC41.thumb.jpeg.599f40516f15bff9b17112d7adab755b.jpeg

 

Som jeg sikkert har fortalt før så har bilen voldsomt til klakking venstre forran, skikkelig typisk tårnlager lyd.

men siden det ikke var tårnlager så  er vanskelig å framprovosere hva det kan være.

bestemte meg for å demontere alt å se om jeg fant noen opplagte feil.

etter å fått ut fjærbeine og deretter montert sammen igjen forstillingen kunne jeg framprovosere klakkingen!

det viser seg at kula på både øvre og nedre bærearm har mye slark!

Dette skulle jo være iorden egentlig siden det er veldig nytt.

trf byttet vell dette preventivt på cirka 250k km tror jeg, komplett meyle hd forstilling.

nå har bilen rundet 320 og klakkingen startet på rundt 310.

planen er å kjøpe parvis nytt i lemførder, og muligens øvre armer fra x5’m for å få litt camber.

 

kanskje meyle ikke var så bra alikevell

355D029E-CD6B-4518-9F15-7569376A4186.thumb.jpeg.d7cde40b66316dfb712b4188e73a9810.jpeg

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ingvaldsen changed the title to ingvaldsen sin E70 30SD - meyle problemer

Da må jeg kommentere på Meyle HD også!

Jeg skiftet hele forstillingen til HD på 192kkm for 2 år siden. Etter ca 40kkm så er VENSTRE bærearm kule og casterstag kule helt rasert. Gummibelgen har sluppet av klemringen og tar da inn skitt.

Det artige er jo at høyre siden er helt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig av Meyle om de ikke holder lengre. Jeg husker jeg kjøpte det billigste på Koed for E36-en i forstilling og det holdt helt fint i 50k km jeg hadde bilen, skulle forvente 100-150k km minst fra Meyle HD som de skryter på er bedre enn originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2022 den 13.01, Otis skrev:

Da må jeg kommentere på Meyle HD også!

Jeg skiftet hele forstillingen til HD på 192kkm for 2 år siden. Etter ca 40kkm så er VENSTRE bærearm kule og casterstag kule helt rasert. Gummibelgen har sluppet av klemringen og tar da inn skitt.

Det artige er jo at høyre siden er helt fin.

det ble lemførder på deg igjen da eller ?    ser at meyle kostet 1/3 av lemførder sett, så det er kanskje en bjelle som ringer.. men jeg hadde nå litt tro på meyle.

 

23 timer siden, E.C. skrev:

Dårlig av Meyle om de ikke holder lengre. Jeg husker jeg kjøpte det billigste på Koed for E36-en i forstilling og det holdt helt fint i 50k km jeg hadde bilen, skulle forvente 100-150k km minst fra Meyle HD som de skryter på er bedre enn originalt.

kjøpte komplett meyleforstilling til e39'n jeg hadde også, men fikk ikke kjørt den langt nok til å si noe om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Otis skrev:

Ja, koed ordnet rimelig bra opp, selv om de etter loven ikke hadde trengt. Så jeg fikk Lemførder for en ganske fin pris. Da kun venstre siden selvsagt.

 

jeg endte opp med å bestille komplett ny forstilling fra lemførder, men med casterstag og øvre bærearm fra x5M. får håpe det holder ut lengere, for denne bilen skal gå langt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

 

jeg endte opp med å bestille komplett ny forstilling fra lemførder, men med casterstag og øvre bærearm fra x5M. får håpe det holder ut lengere, for denne bilen skal gå langt.

 

Hva er fordelen med x5m deler der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Otis skrev:

Hva er fordelen med x5m deler der?

Casterstag regner jeg med er forsterket siden det har eget delenr, mens øvre bærearm er slik at det blir litt camber noe e70 ikke har fra før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Skulebollen skrev:

Korleis er kostanden på Lemførder/Meyle vs stemplet Bmw deler?

Lemførder er jo det som sitter der originalt med bmw logo

Overslaget nedenfor er eksludert styrestag, disse fåes ikke fra meyle og min har de fra lemførder.

 

men meyle kostet 5600kr og lemførder kostet 11-12000kr

Med bmw logo så ser du på en 15-18000kr

med litt x5m dill kom jeg på 14000kr

 

hadde det vært jeg som sto for kostnaden på meyle også ser vi på en total kostnad på 20k eksludert hjulstillingskontroll ved å kjøpe billig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, Skulebollen said:

Korleis er kostanden på Lemførder/Meyle vs stemplet Bmw deler?

Spørs på hvilken del og hvor komplett den er. BMW har noe value-packs som kan være billigere enn å kjøpe delen + muttere + skiver +++. Spiller også inn hvor man kjøper de. Kan være stor forskjell på GS vs. Koed vs. Eurodel. Ser man på GS koster ofte Febi nesten det samme som originalt, mens man kan få Lemförder billigere enn det igjen hos Koed.

Hvis BMW-del settes til 100% pris så er Lemförder ned mot 60-70-ish % av prisen og Meyle 40-50%. Ser at mitt estimat er sånn ca. der ved Ingvaldsen sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ingvaldsen changed the title to ingvaldsen sin E70 30SD - solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...