Gå til innhold

Sølvpilen


 Share

Anbefalte innlegg

Bedre seint enn aldri. Ble både mer behagelig å se på og kjøre. Eibach 16-22 settet med 30mm foran og 15mm bak.

Var greit å skru for ufaglært hobbymekaniker som lærer mens man går. Et par ekstra bolter og noen ledninger siden jeg har EDC. Konvarianten som demperen sitter i var mer pes enn jeg hadde sett for meg kontra feks volvo som har brakett på fjørbeinet. Etter mye makking, vrikking og koseprat var det på plass. 
 

Hatt en risting siste 3-4ukene som kommer og går basert på underlag og litt vinglete under hard oppbremsing. Dro litt i casterstagene og de er kaputt. Montere nye og så hjulstillingskontroll/lys før godkjenning.

 

 

ACF6BE2F-233D-4904-9C9B-954A324BA883.jpeg

8FCD95CF-6D91-410F-B0B9-D0EAD226D015.jpeg

BD3CEC92-8EDC-41F4-AF75-416A4A0FEC4C.jpeg

47A3D4DE-A15D-4003-9C1C-49FED9061517.jpeg

89B9829A-2196-4676-8FF2-13CF96FB2042.jpeg

B711D8BA-9810-457A-86E7-5BF2E38F5818.jpeg

46878C5B-8F8B-429E-A1E9-12D2C0AF5E35.jpeg

Endret av smashy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerhjula kom endelig på. Endte med style 351 siden det egentlige kjøpet gikk skeis. Fornøyd med utseende men liker ikke vekta. Budsjettet strakk ikke til for noen smidde lette felger i år.

Svært nøgd med tørrgrep og støy på PS4S. Har kjørt på mye rart tidligere (sonar, conti, federal m.m), men dette var en annen liga. Der jeg tidligere kunne kjenne at man tøyde grensene glir PS4S gjennom som om det er farfar på 90 som er på søndagstur. 
 

Har kjørt med Eibachfjørene en god uke og synes det ga bilen et godt løft på kjøreegenskapene og det estetiske. Skulle ønske at det var en anelse lavere, men kanskje det setter seg litt mer etterhvert. Smått begynt å kikke på bilstein damptronic for et eventuelt bytte på sikt. Når/dersom originaldemperne går i stykker blir det enten b4 for direkte bytte eller b6 om det er behov for noe stivere. Tar i mot tilbakemelding på erfaringer med b4/b6 damptronic. Jeg har edc og ønsker å beholde dette over et statisk oppsett.

 

Mørke felgene er fra sommersesongen i fjor. En anelse forskjell før og etter senk 😅

D4872C66-968C-4D85-BE34-9E10A75EDB01.jpeg

AE197193-C77C-4487-A387-CF026012B33A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • smashy changed the title to Sølvpilen. Mild senk og sommerhjul

Det såg veldig bra ut, både med Eibach og felg! Jeg fikk montert på nye M sport fjører fra Sachs på 1-serien igår, og der ble den høyere enn tidligere :( får håpe den setter seg litt etterkvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, papertiger said:

Det såg veldig bra ut, både med Eibach og felg! Jeg fikk montert på nye M sport fjører fra Sachs på 1-serien igår, og der ble den høyere enn tidligere :( får håpe den setter seg litt etterkvart.

Takker og bukker! 351 passet veldig bra og tror ikke jeg trenger spacer. Stort pluss 😀 fornøyd med høyden, uten tvil. Har ikke subba nedi og det er veldig varierende fartshumper og vei i lokalområdet. Ble litt strammere i alle modusene og nesten ikke krenging. 

Kjedelig med 1serien! Regner med at det er samme spesifikasjoner på fjærene? Krysser fingrene for at det går seg til etter noen mil / uker🤞😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, smashy said:

Takker og bukker! 351 passet veldig bra og tror ikke jeg trenger spacer. Stort pluss 😀 fornøyd med høyden, uten tvil. Har ikke subba nedi og det er veldig varierende fartshumper og vei i lokalområdet. Ble litt strammere i alle modusene og nesten ikke krenging. 

Kjedelig med 1serien! Regner med at det er samme spesifikasjoner på fjærene? Krysser fingrene for at det går seg til etter noen mil / uker🤞😀

Ja, det er erstatning for M Sport fjør, den er kortere enn standard fjør i følge Sachs sin webkatalog. Ja vi får se, får ta den tilbake til verkstedet om det ikke går seg til.

skal ikke trenge spacer på disse felgene nei, ser veldig bra ut på F3x disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Byttet casterstag begge sider foran idag. De gamle var ganske slitte, men det var vanskelig å se før demontering. Det var lett å bevege staget for hånd.
 

Det var en uproblematisk jobb med litt mikkmakk for å få ut kula fra spindelen pga drivakslingen. 
 

Montert og strammet etter boka og null risting ved hard oppbremsing og mye roligere på veien. 🎉 Det er mulig å bevege litt på det nye staget, men da kun millimetere. De gamle kunne jeg bevege godt å vel 1cm+

Ser at det har kommet en Stein eller noe og laget en ripe i bremseskiva. Er det noe å gjøre med dette eller bare la det være slik? 

E4253981-83C4-451D-9CE9-121D8983CE42.jpeg

4BA2C45D-A1D2-4EAB-B19F-045338DB103B.jpeg

10E68E5B-C27B-4626-9346-47F43BBCBFB7.jpeg

76330F54-C754-4558-87A5-79A75EA732CE.jpeg

Endret av smashy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da står man her da. Henta bilen på service. 150m hjemmefra får jeg beskjed om lavt oljetrykk og må stoppe. 😔 Kommer en mekaniker fra Bilia etterhvert. Får håpe det ikke er noe alvorlig og at det bare er noe rusk med oljefelter. Det ligger iallefall ikke en lang stripe med olje etter bilen 🙈😅
 

🤞🤞🤞

C3C8361F-36AD-40E9-A3EF-21B4F1199EF1.jpeg

Endret av smashy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • smashy changed the title to Sølvpilen. Serviceutfordringer.
31 minutes ago, Geir Anders said:

Du er godt igang med utgiftene ja. Deilig haha. 

har fått mange grå hår pga F31 ja... men, gode biler når det først er i orden :) 

Uff, nei ikke si det. 😅 Heldigvis ikke alvorlig. Det var en tapp på oljefilteret som hadde knekt. Nytt filter montert og alt i orden 🙌😮💨

 

Det er en flott bil, og det har ikke vært noe trøbbel i det hele tatt. Dette kan vel heller ikke kalles trøbbel. Alltid en angstfølelsen når man får beskjed om slikt. Løste seg elegant i dag. Mekanikeren fra Bilia var tilstede etter 30min så jeg synes det var kjapt levert. Stort pluss! Når jeg tenker meg om så har jeg totalt sett hatt lite trøbbel med alle bilene jeg har hatt tidligere, og det har vært litt diverse: Renault, Honda, Nissan og Volvo. Bare bytte av slitedeler, bortsett fra V60en som fikk en kortslutning i viskermotor og tok med seg styreenhet i samme slengen. Viskerne gikk selv om bilen var lukket og låst. Garantisak og ingen kostnader for min del, men de brukte halvannen uke på feilsøking og fiks. 

Jeg tror jammen meg at det å ta vare på bilen hjelper 🙈😂

Endret av smashy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • smashy changed the title to Sølvpilen
På 21.6.2022 den 14.12, smashy skrev:

Uff, nei ikke si det. 😅 Heldigvis ikke alvorlig. Det var en tapp på oljefilteret som hadde knekt. Nytt filter montert og alt i orden 🙌😮💨

 

Det er en flott bil, og det har ikke vært noe trøbbel i det hele tatt. Dette kan vel heller ikke kalles trøbbel. Alltid en angstfølelsen når man får beskjed om slikt. Løste seg elegant i dag. Mekanikeren fra Bilia var tilstede etter 30min så jeg synes det var kjapt levert. Stort pluss! Når jeg tenker meg om så har jeg totalt sett hatt lite trøbbel med alle bilene jeg har hatt tidligere, og det har vært litt diverse: Renault, Honda, Nissan og Volvo. Bare bytte av slitedeler, bortsett fra V60en som fikk en kortslutning i viskermotor og tok med seg styreenhet i samme slengen. Viskerne gikk selv om bilen var lukket og låst. Garantisak og ingen kostnader for min del, men de brukte halvannen uke på feilsøking og fiks. 

Jeg tror jammen meg at det å ta vare på bilen hjelper 🙈😂

Helt enig, vedlikehold er viktig. Derfor jeg ler av utgiftene ;) Men så er det viktig å gjøre ett forutsigbart kjøp og ha litt flaks også!

 

Men vanskelig å gjøre noe med registerfeil (N47), el. tannstang (F3x), soltak som lekker (x5), generelle elektriske irr problemer fordi vi bor i Norge.. osv. Det er typiske ting man ikke tar forhåndsregler på, fordi det er dyrt eller fordi man ikke vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/21/2022 at 9:26 PM, sveigis said:

Godt at ting kan ordne seg greit uten drama og ikke minst penger man slipper og ut med 😊

Ja som du nevner å passe på bilen hjelper godt 😊

Forøvrig morro å se den live bilen din .

Hadde vært typisk min flaks med en ordentlig utgift nå rett før ferien 😅 

Takk for det! Var kjekt å treffe folka bak kallenavna her 😃
 

2 hours ago, Geir Anders said:

Helt enig, vedlikehold er viktig. Derfor jeg ler av utgiftene ;) Men så er det viktig å gjøre ett forutsigbart kjøp og ha litt flaks også!

 

Men vanskelig å gjøre noe med registerfeil (N47), el. tannstang (F3x), soltak som lekker (x5), generelle elektriske irr problemer fordi vi bor i Norge.. osv. Det er typiske ting man ikke tar forhåndsregler på, fordi det er dyrt eller fordi man ikke vet :)

Sjekke det man kan i forkant er særdeles viktig. Ting går i stykker etterhvert som man bruker det, men greit å styre unna det aller verste om man kan 😅 Registerproblemene var en god grunn for min del å gå for sekserdiesel kontra firer. Litt miljøskada fra barndommen også 🤣

Hadde en liten mistanke om tannstangproblemet på min, men det viste seg å være hjulstillinga som var dårlig. Ble veldig bra etter justering i vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Forsikringsskade meldt inn på ripa som kom for noen uker siden. Panelet må lakkeres og blende på tilstøtende flater. Æsj.

Fikk se en annen glacier silver de hadde inne og jobben var upåklagelig. Blir et sjansespill 😅

Fikk prisoverslag på 12500 for dette pluss lakkering av frontfanger/leppe og fiks av liten skade på bakfanger. Ikke verdens beste pris, men håper at forsikringa kan dekke den ene delen av det. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerna advarsler fra solskjermen. Må være billigste «oppgradering» hittil 😅

Perfekt ble det ikke, men langt bedre enn det var. Kan skimte gjenskinn der klistremerket var på ene bildet. Kanskje mulig å få vekk med anna løsemiddel, men det var ikke synlig fra kupeen, så jeg droppa det. Kjedelig om vinylen går i oppløsning eller blir misfarget 😬

236A2396-1F4C-4191-B387-1486285403CA.jpeg

1DDE8E67-BAD1-4440-9B2D-4F59F9C9DC5D.jpeg

554623CA-DBA5-40A0-90CA-5F5373290CB8.jpeg

555D97C5-B950-4B80-851A-766ADBCC8D99.jpeg

14796A2A-C440-434A-A91A-9CB1E3D219F2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...