Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Kanskje et dumt spørsmål, men blir ikke klok på hvilke modeller som har M57 og N57 motoren. 
Jeg trodde pre lci hadde M57 og lci hadde N57.. Men jeg var på verksted og fikk flushet girkassen og da sto det at jeg har M57. Til info har jeg en 2007mod lci E61 525D

Har også lest at N57 ble produsert i 2008, men har sett noen som selger 2007mod med M57, mens andre sier det er N57.😅

Skrevet

Det avhenger av karosseri. Selv om en motor kommer i produksjon i en modell i år x så er det ikke slik at motoren den erstatter slutter å bli produsert tvert. Det kan være ganske mye jobb å tilpasse en ny motor i en bil, så det er ikke alltid man ønsker å gjøre det når det er 1-2 produksjonsår igjen. Dermed kan det være ulike motorer på biler fra samme produksjonsår.

Skrevet (endret)

E60/61 har M57 fra 2003-2010, altså fra start til slutt. De fikk aldri N57 motoren.

På 5-serie kom ikke N57 før når F10/11 generasjonen ble lansert.

Endret av Daniel.
Skrevet
16 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Var det ikke E70 X5 og F01 7-serie som fikk N57 først? 

Listen på wiki sier så, så om det er korrekt, så var F01 og E90 først :) Men jeg har ikke peil:

Skrevet

Ja da var det E90 og F01 som fikk N57 først, ikke E70 som jeg trodde 👍 Vil vel tro at E60/61 beholdt M57 siden den likevel skulle ut av produksjon året etter.

• 2 years later...
Skrevet
På 27.6.2021 den 10.40, Marius2002 skrev:

Listen på wiki sier så, så om det er korrekt, så var F01 og E90 først :) Men jeg har ikke peil:

Der hadde det nok sneket seg inn en liten vedr. X5 F15, den kom jo i andre halvår 2013. Altså ikke fra 2011 ☺️

Skrevet
5 minutter siden, teerex skrev:

Der hadde det nok sneket seg inn en liten vedr. X5 F15, den kom jo i andre halvår 2013. Altså ikke fra 2011 ☺️

Jepp, du har helt rett :) Jeg gikk vel ikke årstallene i sømmene, ren kopi tipper jeg 🤷🏼‍♂️ 2,5 år siden, og jeg husker ikke hva jeg hadde til middag for to uker siden :lol: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...