Kolstad Jr. Skrevet Juli 29, 2021 Share Skrevet Juli 29, 2021 (endret) Fikk lysten til å prøve ut Holgers ratt renoveringskit på mitt gamle sportsratt (har bytta til M-ratt). Som dere ser er rattet slitt veldig blankt og en del av rattet har slitt gjennom lakken og blitt stygg. Kan nevne at km. Stand på rattet er 116000km. Har prøvd å rense det, men blir aldri bra igjen, og selvfølgelig ikke det området hvor lakken er slitt bort.. Veldig grei prosess, først rens rattet skikkelig med rensevæsken i settet, deretter matt ned med 500-softpaden som følger med. Akkurat samme prinsipp som før lakkering av bil egentlig 😋 Her ser man klart og tydelig at fargen er slitt vekk.. Deretter vasket jeg rattet med en våt klut. Maskerte opp det som ikke skulle ha farge, deretter begynte fargeprosessen. Her er det viktig å "dabbe" fargen på, ikke dra bortover. Brukte hårføner for å tørke kjappere, men det gikk igrunn svært raskt ute i 20+ grader. Etter 3 lag med farge, blandet man sealeren og herder. Dette påførte jeg også i 3 lag. Resultatet ble slik! Rattet ser strøkent ut, nesten som nytt. Fargen er spot-on, og mattheten er lik slik det er som nytt. Får jo ikke testet holdbarheten på dette, ettersom rattet her ikke er i bruk, men jeg tok likesågreit en rask runde på rattet i Omegaen også, ettersom det var mer enn nok til 2 ratt.. Vær OBS på at når du blander sealer og herder, så må dette brukes ila. 8 timer. Slik ble rattet i Omegaen (som var helt gjennomslitt og hadde blitt klissete å holde i), her gjorde jeg det med rattet montert i bilen og langt fra like nøye med hvert steg, så får vi se hvordan dette holder seg 😎👍 Endret Mars 21, 2022 av Kolstad Jr. Makky123, lagunilla, uglefossen og 15 andre reagerte på dette 18 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Juli 29, 2021 Share Skrevet Juli 29, 2021 Ble veldig bra! Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 29, 2021 Share Skrevet Juli 29, 2021 Dette sparer meg i å kjøpe nytt ratt. Jeg er på klisse-stadiet og helt matt og uten farge Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juli 29, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2021 2 minutter siden, FredrikE24 skrev: Dette sparer meg i å kjøpe nytt ratt. Jeg er på klisse-stadiet og helt matt og uten farge Da anbefaler jeg deg å prøve dette ja! Hvis du er litt nøye når du pusser det ned, så kan du få bort nupper og ujevnheter i skinnet.. Dette kittet koster 349,- på BilXtra, vel verdt pengene! De har flere forskjellige farger. Jeg valgte vanlig sort. Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 29, 2021 Share Skrevet Juli 29, 2021 Fant det ikke ved søk. Link? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juli 29, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2021 Og slik ser det ut i sola. Pekka, Walkabout og mslello reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juli 29, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2021 6 minutter siden, FredrikE24 skrev: Fant det ikke ved søk. Link? https://bilxtra.no/fenice-mediumgra-ratt-kit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juli 29, 2021 Share Skrevet Juli 29, 2021 Fin tråd. Spent på å se holdbarheten på dette om noen måneder Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juli 29, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2021 8 minutter siden, Walkabout skrev: Fin tråd. Spent på å se holdbarheten på dette om noen måneder Skal oppdatere etter noen km bak rattet ja 😎👍 Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Mars 21, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2022 Lovte en oppdatering på dette da! Etter noen tusen km. Bak rattet på Opelen, må jeg si meg meget imponert over holdbarheten på dette produktet! Ingen tegn til at lakken slipper eller noe betydelig slitasje igrunn. Har kjørt på 3 isbanetreff med Omegaen i tillegg, noe som helt klart sliter hardt på lakken. Har dog ikke vasket rattet noe særlig enda, så noe blankt har det blitt.. (shame on me😆). Tony Soprano, mslello, Andreas_R og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mars 22, 2022 Share Skrevet Mars 22, 2022 Hvor lang tid brukte du på rattet? kan det tas på en kveld om du gjør det inne i romtemp eller må du holde av helga slik jeg måtte når jeg farget opp rattet i F20'en med Colourlock sitt kit? Brukte ikke hårføner da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mars 23, 2022 Share Skrevet Mars 23, 2022 På 22.3.2022 den 9.06, papertiger skrev: Hvor lang tid brukte du på rattet? kan det tas på en kveld om du gjør det inne i romtemp eller må du holde av helga slik jeg måtte når jeg farget opp rattet i F20'en med Colourlock sitt kit? Brukte ikke hårføner da. Jeg bruker bare noen timer på et ratt men du må bruke varme selvsagt papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå