Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lyst på en ekstrajobb? BMW Z4 N52 gått 120000 som går på 5 cyl. Har prøvd 2 BMW verksteder, det ene byttet en tennplugg det andre byttet alle tennpluggene og en coil, til ingen nytte. Så nå prøver jeg her. 

Jeg trenger en som kan feilsøke og reparere motoren innen 10. august. Symtomene er: går greit på tomgang, men så snart du gir gass går den ujavn og med redusert effekt. Tenningsbank kan fårekomme ved pådrag. Virker som cyl 3 er død. Jeg tror det er ECU feil. Har ekstra ecu, men den er ikke åpnet for min bil. Men det kan godt være noe annet. jeg har ikke kunnskap for å finne feilen. Har du lyst på denne utfordringen, ta kontakt asap. Her eller på telefon 99534008 eller mail rogerholdorf@gmail.com Bor i Porsgrunn, men kjører lett en del mil om nødvendig.

  • 2 weeks later...
Skrevet
  På 30.7.2021 den 5.46, Roger Holdorf skrev:

Hei

Lyst på en ekstrajobb? BMW Z4 N52 gått 120000 som går på 5 cyl. Har prøvd 2 BMW verksteder, det ene byttet en tennplugg det andre byttet alle tennpluggene og en coil, til ingen nytte. Så nå prøver jeg her. 

Jeg trenger en som kan feilsøke og reparere motoren innen 10. august. Symtomene er: går greit på tomgang, men så snart du gir gass går den ujavn og med redusert effekt. Tenningsbank kan fårekomme ved pådrag. Virker som cyl 3 er død. Jeg tror det er ECU feil. Har ekstra ecu, men den er ikke åpnet for min bil. Men det kan godt være noe annet. jeg har ikke kunnskap for å finne feilen. Har du lyst på denne utfordringen, ta kontakt asap. Her eller på telefon 99534008 eller mail rogerholdorf@gmail.com Bor i Porsgrunn, men kjører lett en del mil om nødvendig.

Expand  

Feil funnet. Så nå trenger jeg en som kan bytte motor for meg

Skrevet

Vet ikke helt om det klassifiserer som "feil funnet" om man velger å bytte både ECU og motor. Steget opp er jo å bytte bilen.

Skrevet

Mange takk for gode råd og tips. Fortvilet situasjon å ikke finne feil/årsak. Skal skru av ventil cover i dag for å se om det kan være en innsugsventil som har brukket. Går ut fra at det er ganske rett fram å skru av dette. Litt usikker på denne vanos greia, men om jeg ikke starter bilen så kommer jo den tilbake til samme plass.

Skrevet

Så er ventilfjærene framme. Kan ikke se noen feil. Alt er rent og pent ikke noe slitasje eller spon å finne. Kun en ting (se bilde) Den metall greia som står på cyl 3med rød ring rundt hva er det

530075117_VentilerN52D_LI.jpg

Skrevet

gjør som trf tipsa deg om i ecu tråden med å la bmw ta en reset/update på hjerna sånn du blir kvitt det som trolig lager problem for deg nå :)

Skrevet
  På 8.8.2021 den 13.27, E.C. skrev:

Hvordan kom du fram til det? Original software kan vel legges inn via ISTA P på din bil.

Expand  

Hakke peiling. Må snakke med noen som har peiling. De som har vært inne på ECU`n påstår at det ikke kan være feil der så lenge den engang har virket.

Skrevet (endret)

løs problemene fra rett ende, uansett om du har noe mekanisk problem som følge av lite gjennomtenkt map på ecu så burde jo du bytte map så ikke det skjer igjen. 

Husker jo det du skrev at når dem fikk bytta plugg eller coil eller hva det var så fungerte bilen - ei stund. Komp er ikke noe som kommer og går. Klart du kan ha brent en ventil, men sett bilen tilbake til org og prøv det først. er vell knapt hodeverk som kan hentes ut på sugemotor uten andre modifikasjoner uansett. 

Endret av hsd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...