Roger Holdorf Skrevet Juli 30, 2021 Share Skrevet Juli 30, 2021 Hei Lyst på en ekstrajobb? BMW Z4 N52 gått 120000 som går på 5 cyl. Har prøvd 2 BMW verksteder, det ene byttet en tennplugg det andre byttet alle tennpluggene og en coil, til ingen nytte. Så nå prøver jeg her. Jeg trenger en som kan feilsøke og reparere motoren innen 10. august. Symtomene er: går greit på tomgang, men så snart du gir gass går den ujavn og med redusert effekt. Tenningsbank kan fårekomme ved pådrag. Virker som cyl 3 er død. Jeg tror det er ECU feil. Har ekstra ecu, men den er ikke åpnet for min bil. Men det kan godt være noe annet. jeg har ikke kunnskap for å finne feilen. Har du lyst på denne utfordringen, ta kontakt asap. Her eller på telefon 99534008 eller mail rogerholdorf@gmail.com Bor i Porsgrunn, men kjører lett en del mil om nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Holdorf Skrevet August 7, 2021 Forfatter Share Skrevet August 7, 2021 På 2021-7-30 den 7.46, Roger Holdorf skrev: Hei Lyst på en ekstrajobb? BMW Z4 N52 gått 120000 som går på 5 cyl. Har prøvd 2 BMW verksteder, det ene byttet en tennplugg det andre byttet alle tennpluggene og en coil, til ingen nytte. Så nå prøver jeg her. Jeg trenger en som kan feilsøke og reparere motoren innen 10. august. Symtomene er: går greit på tomgang, men så snart du gir gass går den ujavn og med redusert effekt. Tenningsbank kan fårekomme ved pådrag. Virker som cyl 3 er død. Jeg tror det er ECU feil. Har ekstra ecu, men den er ikke åpnet for min bil. Men det kan godt være noe annet. jeg har ikke kunnskap for å finne feilen. Har du lyst på denne utfordringen, ta kontakt asap. Her eller på telefon 99534008 eller mail rogerholdorf@gmail.com Bor i Porsgrunn, men kjører lett en del mil om nødvendig. Feil funnet. Så nå trenger jeg en som kan bytte motor for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Hvis du har funnet feilen kan det nok være greit å legge ut hva denne var her.. God skikk på forumer. Marius2002 og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Vet ikke helt om det klassifiserer som "feil funnet" om man velger å bytte både ECU og motor. Steget opp er jo å bytte bilen. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Holdorf Skrevet August 7, 2021 Forfatter Share Skrevet August 7, 2021 Har byttet disa flap også det til ingen nytte. Nei jeg kan ikke si jeg har funnet feilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 8, 2021 Share Skrevet August 8, 2021 Vet ikke om Dr BMW / Tan fortsatt jobber men du kan prøve her: https://www.facebook.com/groups/710744178945500 Også burde du slutte å bytte deler bare fordi det virker lurt, du må feilsøke og ta diagnose for å finne faktisk årsak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Holdorf Skrevet August 8, 2021 Forfatter Share Skrevet August 8, 2021 Mange takk for gode råd og tips. Fortvilet situasjon å ikke finne feil/årsak. Skal skru av ventil cover i dag for å se om det kan være en innsugsventil som har brukket. Går ut fra at det er ganske rett fram å skru av dette. Litt usikker på denne vanos greia, men om jeg ikke starter bilen så kommer jo den tilbake til samme plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Holdorf Skrevet August 8, 2021 Forfatter Share Skrevet August 8, 2021 Så er ventilfjærene framme. Kan ikke se noen feil. Alt er rent og pent ikke noe slitasje eller spon å finne. Kun en ting (se bilde) Den metall greia som står på cyl 3med rød ring rundt hva er det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet August 8, 2021 Share Skrevet August 8, 2021 Smøring til vvt drev uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Holdorf Skrevet August 8, 2021 Forfatter Share Skrevet August 8, 2021 OK altså ingenting å bry seg med det er som det skal. Mange takk da skrur jeg elendigheta sammen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet August 8, 2021 Share Skrevet August 8, 2021 gjør som trf tipsa deg om i ecu tråden med å la bmw ta en reset/update på hjerna sånn du blir kvitt det som trolig lager problem for deg nå uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Holdorf Skrevet August 8, 2021 Forfatter Share Skrevet August 8, 2021 Men tror duat ecu`n kan gi 0 comp i cyl 3 og resten av cyl erhelt ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 8, 2021 Share Skrevet August 8, 2021 Hvordan kom du fram til det? Original software kan vel legges inn via ISTA P på din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Holdorf Skrevet August 8, 2021 Forfatter Share Skrevet August 8, 2021 Akkurat nå, E.C. skrev: Hvordan kom du fram til det? Original software kan vel legges inn via ISTA P på din bil. Hakke peiling. Må snakke med noen som har peiling. De som har vært inne på ECU`n påstår at det ikke kan være feil der så lenge den engang har virket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet August 8, 2021 Share Skrevet August 8, 2021 (endret) løs problemene fra rett ende, uansett om du har noe mekanisk problem som følge av lite gjennomtenkt map på ecu så burde jo du bytte map så ikke det skjer igjen. Husker jo det du skrev at når dem fikk bytta plugg eller coil eller hva det var så fungerte bilen - ei stund. Komp er ikke noe som kommer og går. Klart du kan ha brent en ventil, men sett bilen tilbake til org og prøv det først. er vell knapt hodeverk som kan hentes ut på sugemotor uten andre modifikasjoner uansett. Endret August 8, 2021 av hsd E.C. og uglefossen reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå