Gå til innhold

Hvordan vite om originalt m3

BB TURK BB
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jeg har kjøpt meg en m3 e36 ,skal  få den levert nå til lørdag, 

Hvordan skal jeg vite at den er orginal og ekte m3 som ikke er kræsjet eller bygd om til annet karosseri. 

Hvor må jeg sjekke rundt på bilen får å være sikker. 

Chassis vin nr  er 

WBSBF91050JF80717

Screenshot_20210817-144013.jpg

Screenshot_20210817-014743_Gallery.jpg

Screenshot_20210817-014731_Gallery.jpg

Screenshot_20210817-014712_Snapchat.jpg

Screenshot_20210817-014706_Snapchat.jpg

Screenshot_20210816-223936.jpg

Screenshot_20210816-223905.jpg

Screenshot_20210816-223831.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registreringsdata

Registreringsnummer
LJ72241
Understells-/chassisnr. (VIN)
WBSBF91050JF80717
Merke og modell
BMW M3
Kjøretøygruppe
Personbil (M1)
Registrert første gang
31.08.1995
Registrert første gang i Norge
15.06.2018
Registrert første gang på eier
15.06.2018
Antall seter
5
Farge
Grå
Bevaringsverdig
Nei
Oppbygd
Nei
Bruktimportert
Ja
Topphastighet
250 km/t

Selger må da kunne svare på dette, siden han er første eier i Norge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ifølge selgers forklaring  

BMW M3 3.0 liter manuel , Coupe !!

STOR-service utført 12.juni 2020. ( se vedlegg )
 utført på BMW bilia Tønsberg.

100% Original bil.

TUV papirer fra tyskland hvor det bekreftes at dette er en original M3.

Selger sier jo at det er orginalt men hvordan kan  jeg være sikker , må jo være noe kontroll punkter på  bilen som man burde sjekke og se hvis noe vet det utenom  den ved vinduet på motorrommet,  hvor annet steder kan man finne det ut på, 

Jeg stoler på selger men siden jeg gir så mye får en m3 så vil jeg være 100$ tryg på at det er sikkert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ampera skrev:

Tusen takk får vedlegg, det står jo at den er euro versjon,  og venstre styrt så jeg tror ikke det har noe å si , det er sikkert bare en forhandler som har importert den til Japan den tid , 

Denne er vell like mye verdt som en euro versjon antar jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BB TURK BB skrev:

Tusen takk får vedlegg, det står jo at den er euro versjon,  og venstre styrt så jeg tror ikke det har noe å si , det er sikkert bare en forhandler som har importert den til Japan den tid , 

Denne er vell like mye verdt som en euro versjon antar jeg 

Tusen takk får kommentar og vedlegg , 

Har gro tro på at denne er lagd får euro forhold og ikke har noe forskjell siden den er blitt importert til Japan sin tid, 

Tar jeg feil kom med tilbakemeldinger,

Pris messig har det noe å si at den har vært I Japan når den er euro versjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, BB TURK BB skrev:

Tusen takk får kommentar og vedlegg , 

Har gro tro på at denne er lagd får euro forhold og ikke har noe forskjell siden den er blitt importert til Japan sin tid, 

Tar jeg feil kom med tilbakemeldinger,

Pris messig har det noe å si at den har vært I Japan når den er euro versjon? 

Er solgt ny i Japan med euro spec tenker jeg. Så skal være helt lik en euro-utgave. 

Jeg hadde foretrukket en tysk eller norsk utgave uten at jeg kan komme med noe fornuftig grunnlag for dette.

Er US spec bilene som er verdt mye mindre  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jarod skrev:

Er solgt ny i Japan med euro spec tenker jeg. Så skal være helt lik en euro-utgave. 

Jeg hadde foretrukket en tysk eller norsk utgave uten at jeg kan komme med noe fornuftig grunnlag for dette.

Er US spec bilene som er verdt mye mindre  

Takk får din menning, har forhørt med et par andre som mener akkurat det samme som deg, siden den er euro spec så mener dem at det er helt lik euro versjon som de i Europa og Norge, 

Pris messig så har det ingen ting å si fikk jeg beskjed om, 

Takk for deres innspill  ,føler meg tryggere nå på kjøpet ,

Skal kun brukes på helger og sommer, kosebil, blir smart vetaran om ca. 4 år så jeg tror disse e36 m3 kommer til å øke enndel i verdi spesiel enn som denne som har kjørt 113 000 km om jeg holder den rustfri og bra stand  , 

Jeg vil oppdatere interiør til svart vader Skinnseter hva er din menning, burde jeg ha den orginalt som den er med alcantara stoff eller sette på vader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jarod skrev:

Dette er en Japan versjon. Vet ikke om disse er het like euro utgavene.

Hei disse skal være helt like som jeg har forstått siden de også er euro spec og utlevert som venstre ratt,  kun us modellene som er forskjell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes E36 M3 på mange måter er en litt glemt M3. Tror nok den har potensiale til og bli en fremtidig klassiker men da tinger det at du beholder den original.

Hvis du bestemmer deg for å bytte setene så må du i vertfall ta vare på de gamle så du har mulighet til og få det originalt igjen. For og beholde verdien på slike biler så er det kun original som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg synes E36 M3 på mange måter er en litt glemt M3. Tror nok den har potensiale til og bli en fremtidig klassiker men da tinger det at du beholder den original.

Hvis du bestemmer deg for å bytte setene så må du i vertfall ta vare på de gamle så du har mulighet til og få det originalt igjen. For og beholde verdien på slike biler så er det kun original som gjelder.

Hei se bilder jeg la til på vedlegg sånn er den originalt iht til utstyr liste   , syntes det er finere å ha vader skinn,  jeg skal selfølgelig beholde de setene så det forblir orginalt,  iht til han som selger nå så er bilen 100%orginalt kanskje utenom den rattet bare, 

Hva er din menning på dette,  har sjekket med utstyr liste og det ser ut som at det stemmer, eneste jeg stuserr på er dørtrekke den er ikke lik sete kanskje den skal være sånn har sett noen andre modeller som er akkurat samme innvendig 

Screenshot_20210817-144057.jpg

Screenshot_20210817-144051.jpg

Screenshot_20210817-144043.jpg

Screenshot_20210817-144030.jpg

Screenshot_20210817-144021.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...