Gå til innhold

F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, BMW E93, nå E63:-) skrev:

Hvordan er motorer i 550? Forstår det slik at de havarerer ofte? Litt skummel bil å selge videre?

Vet ikke mer enn hva jeg har googlet og lest selv. Første generasjonen 550i med 408hk hadde en del utfordringer. Faceliften som jeg hadde med 450hk var en nesten helt ny motor med mange forbedringer. Så jeg er ikke så bekymret der. Og er en fremdeles bekymret så er det bare og inkludere motorskade osv i forsikringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, m-blå skrev:

Takk og gratulerer med ny bil selv. Sport Turismo har ett nydeligt design  👌

Ja det er stor forskjell på lyd. Macan GTS er 3 liter med turbo. Tøff lyd i den men kan ikke sammenlignes med Panamera GTS som har 4.8 ltr V8 uten turbo som demper lyden. Med åpne spjeld(knappestyrt fra midtkonsoll) er den som en Rammstein konsert! 😉

For spesielt intereserte: søk på youtube 2013 porsche panamera gts sound.0132240B-77CE-4571-A758-9D296CA36F06.thumb.jpeg.105fca64a3b02e738e20caabbf789c37.jpeg

Grattis med ny kjøre maskin, vi må update fra innsiden også….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lars89 skrev:

Nok knapper å trykke på ihvertfall 😄

Porsche lager svært gjennomførte biler. Kjennes solid bygd, men utrolig greit med PAW når ting før eller siden går i filler. 

Har fælt lyst på en 991 selv etterhvert.

Ja, jeg vurderte en 19/20 modell macan før jeg kjøpte X5’en. Den skulle ha 40000km service. Hos Porsche skulle dem ha over 20.000.- for den servicen. Så det koster litt ja. Uansett det er ikke meningen at alle skal kjøre Porsche sånn er det bare😅✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Chris A skrev:

Ja, jeg vurderte en 19/20 modell macan før jeg kjøpte X5’en. Den skulle ha 40000km service. Hos Porsche skulle dem ha over 20.000.- for den servicen. Så det koster litt ja. Uansett det er ikke meningen at alle skal kjøre Porsche sånn er det bare😅✌️

Det er faktisk billigere en hoved servicen på X3M, og vil ikke tro hoved servicen på din X5 45e er så mye billigere? Mulig jeg bommer fælt her, men ser ingen grunn til at en X5 har noe billigere service en X3M’n.

 

Ellers utrolig flott interiør på bilen til trådstarter! Lekkert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@m-blå Gratulerer med en flott bil! Har kjørt første gen Panamera 4S, og det var en rå opplevelse. Nå vet jeg ikke om det skal være sånn, men når man trykka gassen flatt på den, så kunne man kjenne mye av "bevegelsene" i drivverket. Man følte seg veldig klistra på bilen og ikke som den "numne" følelsen mange premium sportsbiler gir. 

@Chris A @Snagg30 Kollega kjører en 18 modell Panamera hybrid med v6ern. Der skulle Porsche ha 42 løk for storservicen... må være ærlig og si det var en jævla frisk pris. Det er liksom ikke det råeste Porsche leverer, men prisen på vedlikehold er alikevel frisk. Så og si ALT var dobbelt pris av hva man betaler f.eks på en Audi eller BMW 😅 

Han endte opp med å dra til Sverige og ta servicen der ettersom det var nesten 14000 billigere, attpåtil med en Macan S leiebil inkludert ut dagen. Var dyrere enn jeg trodde å kjøre Porsche og beholde PAW.

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Chris A Jeg er litt usikker, men mye på bilene er jo «likt». Vil tro det ikke er så veldig mye billigere hvert fall

 

@///M-ini95 Det var jo helt sinnsykt! Men 40 000km servicen som ble nevnt ovenfor her er jo vell Porsche sin stor service? Om jeg husker riktig for noen uker tilbake når jeg fikk informasjon om dette selv hos senteret her.

Jeg fikk pris med Porsche senteret på service til 911 Carerra S, vanlig service kom på ca 15 000,- og stor servicen var 30 000,- så dyrt men ikke så fryktelig langt unna BMW. Tilgjengelig får man nybilgaranti i 15 år. Men var vanvittig pris på servicen du nevnte

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snagg30 skrev:

Det var jo helt sinnsykt!

Vi fikk alle hakeslepp 😅 Han beskrev det som storservice iallefall. Om jeg husker rett var det:

- Inspeksjonservice med oljeskift på motor

- Skift av tennplugger 

- Skift av kupefilter

- Skift av luftfilter

- Skift av girolje

- Skifte bremsevæske

Jeg så at skift av luftfilter krevde at frontfangeren måtte demonteres, noe som betød at alle assistentsystemene inkl 360° kamera måtte kalibreres. Bare der var de type 5-6000 kroner om jeg husker rett...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • m-blå changed the title to F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...