Gå til innhold

Nytt bilbatteri til 6 serie


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

Plutselig vil ikke DEFA laderne lade opp bilbatteriet lengre. Vet at laderen er i orden.
Lader batteriet 1 gang i mnd., hele året. 

Noen som har erfaring med skifte av bilbatteri på en slik 6 serie 650ix?
Må man til merkeforhandler?
Er ikke de dyre, .... det er jo bare et batteri!

IMG_0390.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått tilbud fra Bavaria Oslo.😒
Ca. kr. 8 000,- for et AMG 108amp. ferdig montert med ''oppmelding''

Selve batteriet koster kr. 4 760,- + mva.
Selve oppmelding koster kr. 1 600,-  + mva.

- Hva er ''oppmelding''? 
De har ikke noe navn på batteriet. Kaller det ''originalt BMW batteri''?
- Noen som vet noe om hva det er?

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skifta på min egen 750ix som har samme motor som deg, antar du har samme batteri. 105ah 

Jeg kjøpte Sønnak SK1050 AGM og registrerte byttet med Carly appen.  Originalbatteri hos meg var jo også "BMW" som var Varta Silverstar eller noe slik mener jeg å huske.  Dette var i 2017 og det er helt topp fremdeles

https://www.batteributikken.com/products/sk1050-snnak-start-stop-agm?gclid=CjwKCAjwybyJBhBwEiwAvz4G7932-LAgEispaMgI5zbeCyKAGuTxFr-lM_Hb0UqWdH6o8je2CdxxHhoCMqcQAvD_BwE

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hpi skrev:

Jeg har skifta på min egen 750ix som har samme motor som deg, antar du har samme batteri. 105ah 

Jeg kjøpte Sønnak SK1050 AGM og registrerte byttet med Carly appen.  Originalbatteri hos meg var jo også "BMW" som var Varta Silverstar eller noe slik mener jeg å huske.  Dette var i 2017 og det er helt topp fremdeles

https://www.batteributikken.com/products/sk1050-snnak-start-stop-agm?gclid=CjwKCAjwybyJBhBwEiwAvz4G7932-LAgEispaMgI5zbeCyKAGuTxFr-lM_Hb0UqWdH6o8je2CdxxHhoCMqcQAvD_BwE

Hei
Da sparte du ''oppmeldingen' 'til kr. 1 600,-! ( ref. mitt innlegg rett ovenfor).
Hva er ''Carly app''?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Du må registrere batteribytte. Et bra AGM-batteri på rundt 100Ah holder helt fint. Hvis du er i Oslo-området så kan jeg kode inn for deg, både originalt BMW-batteri og uoriginalt.

Tusen takk!
Jeg bor i Drammen. Kommer tilbake på tilbudet ditt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mr. Erling skrev:

Hei
Da sparte du ''oppmeldingen' 'til kr. 1 600,-! ( ref. mitt innlegg rett ovenfor).
Hva er ''Carly app''?
 

Ja jeg gjorde det, jeg betalte ca 2500,- for batteriet.  Du trenger ikke tenke på Carly hvis @E.C.  hjelper deg 😊

Hvis du ser på linken jeg sendte deg koster samme batteriet ca 2800,- nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle bilen at batteriet er byttet for at ladingen skal tilpasses. De fleste nye biler er slik for å spare drivstoff og forlenge levetiden til batteriet. Carly er en mobilapp som kan gjøre dette. 

Carly har blitt en "subscription app" og er kanskje overkill for én jobb. Jeg bruker andre verktøy, men resultatet er ofte det samme. Originale BMW-batterier har egne koder som skal registreres inn, jeg kan også gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hpi skrev:

Ja jeg gjorde det, jeg betalte ca 2500,- for batteriet.  Du trenger ikke tenke på Carly hvis @E.C.  hjelper deg 😊

Hvis du ser på linken jeg sendte deg koster samme batteriet ca 2800,- nå

Ja jeg sjekket det ut og det Sønnak batteriet tilbyr alt  bilen trenger. ref. vedlagte annonse. Men jeg vet ikke om størrelsen vil passe inn fysisk?
Takk for tips.


 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mr. Erling skrev:

Ja jeg sjakket det ut og det Sønnak batteriet tilbyr alt  bilen trenger. ref. vedlagte annonse. Men jeg vet ikke om størrelsen vil passe inn fysisk?
Takk for tips.


 

Hos meg var det nøyaktig likt det originale angående fysiske mål, 

LENGDE (mm)392

BREDDE (mm)175

HØYDE (mm)190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kjennern skrev:

Byttet på min 5 serie i 2020, kjøpte på bildeler.no på Lier. Du kan kjøpe hva som helst egentlig så lenge det er AGM og lik Ah. Nytt batteri må som sagt kodes inn, man nullstiller en del ting i bilen slik at den vet at batteriet er nytt.

Takk.
Sendt forespørsel pr. e-meil til både bilder.no + BatteriButikken i Skien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at de kan ha feil info i sine systemer på hva slags batteri du har i bilen.
Kompis bestilte til sin X4 og fikk feil, de sa da at det batteri han hadde ikke var til bilen...osv..

Så sjekk hva det står på batteriet og bestill likt. AGM + korrekt Ah er det som du skal gå etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har jo også gode AGM batterier, og ikke minst god garanti. Jeg hadde kjøpt derfra til 1-serien min om de ikke hadde vært tomme. Endte opp med å kjøpe et Exide (Sønnak?) fra Mekonomen, de hadde over disk og jeg trengte raskt. Betalte vel ca 2400kr for det. Monterte ut det originale batteriet, rett inn med det nye og registrerte batteribytte med ISTA D (BMW sitt eget diagnoseprogram på PC), hele operasjonen tok meg 20min av lunsjpausen på jobb. Så dersom du får hjelp med registreringen som tilbudt over her og skaffer batteri selv så koster dette deg langt mindre enn 8 lapper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...