Gå til innhold

Bmw F10 dør problem


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Videoen kan ikke vises.
Men lyden er der, drar du i håndtaket innvendig? ... softclose har en tendes til å ryke låsekassen. Måtte selv bytte på min F01, symptomet der var at jeg kanskje måtte dra i håndtaket 3-4 ganger før døra åpnet seg, både utvendig å innvending. Som om bilen skulle vært låst.
Ellers så er det jo ikke noe nytt at CA går i stykker, må da bytte håndtak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde legge filmen til igjen. Jeg åpnet døren fra utsiden og drar i håndtaket en gang da kommer den lyden (klikk x3) døren går da litt opp, soft close avstand.   Men på de neste 3x klikkene åpner døren seg samtidig med at jeg drar i håndtaket en gang til.

Mulig det kan ses bedre på videoen, skal være mulig se den nå.

 

virker som det er comfort access eller selve mekanismen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet litt idag. La fra meg nøkkelen og da har bilen åpnet seg uten å klikke helt på passasjer døren. Soft close funksjon virker helt normalt ellers på alle dører

Med en gang jeg hadde nøkkel i nærheten så begynte problemet igjen. (passasjerdør klikket flere ganger som på video)


Dør på sjåførsiden er her på bildet hvor alt er normalt

2776441F-0671-410C-A569-7E3CD232D78C.thumb.jpeg.c0c81af7a42c926ab593149c815d4842.jpeg
 

Dette er døra med problemene, her er den lenger ned som man ser. Den går helt ut når man drar i dør håndtaket også går den tilbake igjen når man slipper dør håndtaket.

7BD8187C-D907-4D54-B0D2-BA212C89F290.thumb.jpeg.fd0eca71e0f367629a4804ab26076d8c.jpeg

 

Kan jo være dør håndtaket som er gåent, eller dør mekanismen/aktuator? Hva tror dere med samme system eller dere som kanskje har hatt noe lignende problem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en F10 2014 modell jeg kikket på en gang, så var det en annen dør som hadde problemer, enn den døra som delen ble skiftet ut på. Dvs at en diagnose med feks ISTA vil hjelpe deg videre.

Jeg tror at du kan koble av et og et håndtak for å se om problemet forsvinner. Det håndtaket som resulterer i at problemene forsvinner med er kanskje synderen. Å koble av håndtak er kjempelett og krever en lang t15 bit inn i døra, mot stolpe siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet to håndtak på min bil med samme symptomer. Da var det håndtaket jeg måtte ta to ganger i som var defekt. Har byttet på begge dørene på venstre side, og det er de dørene som åpnes mest på min bil. Bestilte nytt håndtak på Bavaria og monterte sjøl, enkelt å bytte som @Otissier med en lang t15. Tror håndtaket kostet ca 3.500,-, og da er de ferdig lakkert i bilens farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2021 den 19.17, Otis skrev:

På en F10 2014 modell jeg kikket på en gang, så var det en annen dør som hadde problemer, enn den døra som delen ble skiftet ut på. Dvs at en diagnose med feks ISTA vil hjelpe deg videre.

Jeg tror at du kan koble av et og et håndtak for å se om problemet forsvinner. Det håndtaket som resulterer i at problemene forsvinner med er kanskje synderen. Å koble av håndtak er kjempelett og krever en lang t15 bit inn i døra, mot stolpe siden.

Så hvis jeg kobler av håndtaket på passasjersiden så kan jeg teste om systemet fortsatt klikker som det har gjort? Har ikke tilgang på ISTA

Har også problem med at batteriet tømmer seg, så det kan jo muøig være comfort access som driver å kødder i et dør håndtak. Eneste som virker litt rart er at selve dør pinnen som man kan se går opp eller ned er sånn halvveis oppe. Men tydelig noe med den døren. Får teste som du skriver med å ta av det ene håndtaket:)

23 timer siden, Maxmek skrev:

Jeg har byttet to håndtak på min bil med samme symptomer. Da var det håndtaket jeg måtte ta to ganger i som var defekt. Har byttet på begge dørene på venstre side, og det er de dørene som åpnes mest på min bil. Bestilte nytt håndtak på Bavaria og monterte sjøl, enkelt å bytte som @Otissier med en lang t15. Tror håndtaket kostet ca 3.500,-, og da er de ferdig lakkert i bilens farge.

Leser om at det er standard feil med det ja, eneste er at jeg har individual farge så spørs om de får til å levere det samt at det ikke blir farge forskjell. Bilen er champagne quartz. Ser ganske kurrant ut som du sier med demontering av håndtaket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Cbrooen skrev:

Så hvis jeg kobler av håndtaket på passasjersiden så kan jeg teste om systemet fortsatt klikker som det har gjort? Har ikke tilgang på ISTA

Har også problem med at batteriet tømmer seg, så det kan jo muøig være comfort access som driver å kødder i et dør håndtak. Eneste som virker litt rart er at selve dør pinnen som man kan se går opp eller ned er sånn halvveis oppe. Men tydelig noe med den døren. Får teste som du skriver med å ta av det ene håndtaket:)

Leser om at det er standard feil med det ja, eneste er at jeg har individual farge så spørs om de får til å levere det samt at det ikke blir farge forskjell. Bilen er champagne quartz. Ser ganske kurrant ut som du sier med demontering av håndtaket

Jeg hadde også problemer med at batteriet tappet seg. Har bilen original Bmw lakk så tror jeg ikke du skal tenke på fargeforskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått tatt av selve dørhåndtaket. Problemet er der fortsatt. Dør klikker og dør pin er ikke helt oppe. Den går helt ned når man låser bilen og når man tar i selve dørhåndtaket går den oppover.

Den pinnen som viser om bil er åpen eller låst beveger seg og klikker opp og ned men står ikke i full åpen posisjon som på de andre dørene. Klikkelyd kommer fortsatt. Hvis det var selve dørhåndtaket så ville vel ikke problemet vært selv om selve håndtaket er tatt av bilen? Eller?

Kan jeg eventuelt ta av dørhåndtak bak og prøve det på forran? Hvis problemet da blir borte så vil det være dør håndtak, om ikke så kan det være låsemekanismen? Eventuelt kan det kanskje være en annen dør? Eneste er jeg syntes det er rart at det klikker sånn selv om dørhåndtaket på dør er fjernet. Hvordan kan et annet dørhåndtak ha noe å si for at den ikke er i orden? 
 

 

Endret av Cbrooen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok bytte om håndtak, foran og bak. Uten problemer. De krever ingen koding.

Jeg begynner å tro at det er samme problem som en Mercedes jeg holdt på med en gang. Da var det selve låsekassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Du kan nok bytte om håndtak, foran og bak. Uten problemer. De krever ingen koding.

Jeg begynner å tro at det er samme problem som en Mercedes jeg holdt på med en gang. Da var det selve låsekassen. 

Ja syntes det er rart problemet fortsatt er der selv uten dørhåndtaket. Når jeg tar i dørhåndtaket fra innsiden så går den pinnen helt opp og jeg kan ved å ta i håndtaket bevege pinnen. Det går ikke på noen andre dører. Er den pinnen som hopper opp og ned nesten som at den henger igjen. Ikke er den helt oppe heller, den er helt oppe når jeg holder dørhåndtaket helt trukket ut på innsiden. Men har samtidig noe som tapper batteriet for bilen står med lader og får varsel hele tiden om lite strøm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker enda mer låsekasse. Men det er uvisst. Diagnose kan hjelpe deg mye.

Men du kan bare ta av dørtrekk å koble av den låsekassen? Så kan du måle strømtrekk på batteri etter 1 time? Litt jobb, men absolutt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...