Gå til innhold

Tips og triks for og få lavere avgasser ved EU🤔?

Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 90 mod. e34 m5 som skal på eu.. Forrige eiger har fjernet katalysator og sett på supersprint eksos, og er derfor skeptisk til avgasskontrollen på EU. 

Har skjønt at det kan vere lurt og fylle e85, men dette eksisterer jo ikke heromkring... Så det utgår. Men er der andre triks som kan hjelpe? 

Vil det ha noe for seg og fylle 98 vs 95 feks.? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever bilen med varm og god motor, det hjelper alltid på. Avtal ett tidspunkt og si at du skal vente mens de tar kontrollen, da legger de arbeidsordren øverst i bunka da de prioriterer ventende kunder. Mange mekanikere bruker også "sunn fornuft" på dette, det er iallfall min erfaring.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo tilsetninger, som denne: https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/bilvedlikehold/bensintilsetning/bensintilskudd-600526/ , om det faktisk funker aner jeg ikke 🤷🏼‍♂️ Ikke har jeg kunnskap nok eller erfaring til å uttale meg på denne. Men noen kan kanskje komme med innspill på slike produkt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Skulebollen said:

Mer info her 🤔?

Rødsprit er for det meste etanol. Du heller det på tanken for å lage din egen E85 eller Exx. Vet ikke hvor mye isopropanol det er i den (i tillegg til etanolen), men alt det skal være blandbart med bensinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Skulebollen skrev:

Mer info her 🤔?

Ikke annet enn at jeg hadde en maxima v6 bensin som ikke kom gjennom eu pga avgass. En liter rødsprit på tanken (tips fra nettet den gang for 10 år siden) og litt hardkjør rett før eu timen fikk den akkurat under utslippskravene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ta en motorrens og så bytte olje med oljetilsetning og nytt luftfilter når vi gjør dette på jobb. 

Er dog ekstremt sjeldent at en bensinmotor har for høy avgass hvis den er noenlunde i orden.

Fjerning av katalysator er jo et problem i seg selv da det ikke er lov, men er kanskje ikke åpenbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...