Gå til innhold

Ledbar på f31!!?

Skm3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal montere ledbar på min 2014 mod f31. Men lurer litt på hvilken ledning på kontakta til lykta som er til langlysene? Slik jeg kan koble til "signalkabelen" fra ledbaren til langlys kabelen. Slik att når jeg skrur på langlysene skrur ledbaren seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kvasi skrev:

Kjenner ikke bilen men hvis du henter styrestrøm fra sikring til langlys til rele til ledbar bør du være safe, tror jeg.

Okei, da prøver jeg meg litt mer fram.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sikring, alt lys blir jo styrt av FRM og TMS modul (om det er bixenon).
Du kobler deg bare innpå ledningen til det ene langlyset med signalet. Lednings diagram finnes jo på Internett, ellers kan du jo bare ta ut kontakta på lykten og måle deg frem til hvilken kabel det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Reef89 skrev:

Det er jo ikke sikring, alt lys blir jo styrt av FRM og TMS modul (om det er bixenon).
Du kobler deg bare innpå ledningen til det ene langlyset med signalet. Lednings diagram finnes jo på Internett, ellers kan du jo bare ta ut kontakta på lykten og måle deg frem til hvilken kabel det er.

Har prøvd å målt meg fram men tror måleapparate mitt har tatt kveld. Får prøve å finne noe ledningsdiagram ellns

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Reef89 skrev:

Tror du ikke? Har montert flere titalls LED*barer og ekstralykter på nye biler både med og uten bixenon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endrer nok ikke det faktumet at BMW ikke har hatt individuelle sikringer per pære på en stund. E39 har ikke det og dette er en bil lansert for 25 år siden. Modulen har én sikring på inngående og deretter kuttes tilførselen til de individuelle pærene om trekket blir for høyt. Det er også der pæresjekk kom inn. Så å anbefale å finne sikringa til fjernlys blir litt fjernt 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er for øvrig sikringskartet for F30/F31/F34) 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019. Hvis noen finner sikringen til fjærnlyset, nærlyset, eller baklysene send meg en PM!

https://fusesdiagram.com/bmw/fuse-box-diagram-bmw-3-f30-f31-f34.html

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et moment mange ikke er oppmerksom på ved montering av ekstralys, er at fordi du må dimme ned tidligere ved møtende trafikk, reduseres sikten betydelig i forhold til ordinære langlys i denne situasjonen. Derfor er det lurt å montere en bryter på dashbordet, som lar deg slå av ekstralyset uten å dimme langlyset. Riktig koblet vil da ekstralyset slå seg på samtidig med langlyset, men kun om bryteren til ekstralyset er slått på. Slik kan du også velge å ha ekstralyset permanent avslått sommerstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...