Turboleif Skrevet Desember 3, 2021 Share Skrevet Desember 3, 2021 tenkte og lage en tråd om min 316IA E30 touring som jeg kjøpte i mars 2020 kjøpte den av en eldre mann i Honningsvåg som hadde eid den siden 1997 og fikk den for en hyggelig pris brukte bilen i 6uker før motoren fikk rådebank og den blei parkert fram til juni2020 da fikk jeg tak i en m50b20 med alt som skulle til før å få den nedi bilen, så jeg byttet motor og koste meg hele sommeren helt til jeg lånte den vekk å det endte med vising 😑 pakket vekk bilen for vinteren og begynte og hamstre deler. har søkt om m52b25 som har 170hk og har fått godkjent søknaden blir motorbytte løpav vinteren. deler jeg har kjøpt overhalte bremsecalipere framme og bak a80 polyforinger fra revshift til bakstellet og powerflex til bærearmene framme nye bremseskjold ny tannstang fra z3m og styreledd nye bærearmer framme med bærekuler hjullager framme og bak vogtland 40mm senkefjærer og Bilstein b8 dempere nye tårnlager framme og bak orginale mtech2 dørpaneler og skjørt (skal ha fullt kit til slutt) mørke depo lykter legger ved noen bilder av bilen når jeg kjøpte den og hvordan den ser ut idag har fått bilen i hus å tatt ut m50en og tatt ned forstillinga planen e å ta ned alt under bilen å overhale alt samt ny "maling" har litt rust i jekkfestan så må se nærmere på det eller er den ganske god før rust sia d ikke saltes i finnmark. stay tuned 😄 -Turboleif OddErik_E34, Bimmerlorris, sveigis og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboleif Skrevet Desember 3, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2021 blei vist litt rot, skylde på at macen ikkje gjør som jeg vil 😝 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet Desember 3, 2021 Share Skrevet Desember 3, 2021 (endret) Gratulerer med flott bil. E30 var drømmebilen i ungdommen, men kom aldri så langt. Så ut til å være relativt Ok med tanke på rust. Blir bra å få nedi en 2,5 liter rett maskinist med rett lyd i en E30. Fortsatt automat, eller ombygginge til manuell? Endret Desember 3, 2021 av Mortenej Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboleif Skrevet Desember 3, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2021 54 minutter siden, Mortenej skrev: Gratulerer med flott bil. E30 var drømmebilen i ungdommen, men kom aldri så langt. Så ut til å være relativt Ok med tanke på rust. Blir bra å få nedi en 2,5 liter rett maskinist med rett lyd i en E30. Fortsatt automat, eller ombygginge til manuell? Bygde om til manuell når m50en datt oppi ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Desember 3, 2021 Share Skrevet Desember 3, 2021 Gøy med e30 tråd her og bilen ser jo fin ut rustmessig . Denne vil du nok få mye glede av fremover .😊 Og velkommen på forumet btw og viktig ,oppdateringer med bilder er alltid gøy . Turboleif reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboleif Skrevet Desember 3, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2021 1 minutt siden, sveigis skrev: Gøy med e30 tråd her og bilen ser jo fin ut rustmessig . Denne vil du nok få mye glede av fremover .😊 Og velkommen på forumet btw og viktig ,oppdateringer med bilder er alltid gøy . Syns og det er kjekt med en god tråd med masse bilder så skal prøve å få tatt masse bilder underveis når jeg holder på 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Desember 3, 2021 Share Skrevet Desember 3, 2021 E30 touring er rett og slett en pen stasjonsvogn, men det er helt utrolig hvor dårlig plassutnyttelse de greide og få til i bakenden. Det må ha vært en utrolig treg bil med 316 og automat, tenker at M52 blir noe helt annet. Når du holder på så vær litt forsiktig med de oransje sensorene i motorrommet, de er til airbaggen og liker ikke og bli ristet på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboleif Skrevet Desember 3, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2021 2 minutter siden, Rune-K skrev: E30 touring er rett og slett en pen stasjonsvogn, men det er helt utrolig hvor dårlig plassutnyttelse de greide og få til i bakenden. Det må ha vært en utrolig treg bil med 316 og automat, tenker at M52 blir noe helt annet. Når du holder på så vær litt forsiktig med de oransje sensorene i motorrommet, de er til airbaggen og liker ikke og bli ristet på. Var faktisk veldig koselig med m40b16 å automat, men blei mer liv å røre med m50b20 men understell treng sårt en oppgradering som jeg holder på med nå. Har nettopp kjørt 190mil med stappfull bil å d gjekk fint, men når jeg kom til Hardanger blei jeg nesten sjøsyk 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenny93 Skrevet Desember 11, 2021 Share Skrevet Desember 11, 2021 ser ut som et godt utgangspunkt angrer enda på at eg solgte min touring.. Turboleif reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 20, 2022 Share Skrevet Januar 20, 2022 Spennende prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboleif Skrevet Mars 14, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2022 Har vert opptatt med andre ting den siste tiden men har fått gjort litt. demontert understellet helt og gjort klart til sandblåsing, di gamle foringene i bærearmene var vrien og få ut har inspisert karosseriet å e usikker på om jeg skal ta av all den gamle understellsmassen eller bare flekke der kor jeg skal sveise (hjørne i gulvet framme på førerside og ene hjørne i brønnen bak) noen meninger om dette? Tenker og male understells delene med zinga og zinga tarfree og jotun hardtop som toppstrøk. Bimmerlorris og Vegard_ reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlorris Skrevet Mars 15, 2022 Share Skrevet Mars 15, 2022 Flott med enda en gammel-bmw-tråd 🥳 Velkommen til forumet og gleder meg over det du har lagt ut sålangt ☺️ Ang hvor mye du skal strippe ned, avhenger jo såklart hva slags E30 du planlegger å være eier av. En god sommerbrukis eller noe du kan risikere å dra premier med på utstillinger 😉 Tipper du finner ut av det. Selv er jeg en glad hobbymekker med middels evner, så jeg hadde aldri giddet forsøke meg på noe mer enn å serve min helt ålreie E34 535ia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard_ Skrevet Mars 15, 2022 Share Skrevet Mars 15, 2022 Spennende prosjekt! Må følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboleif Skrevet Mars 15, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2022 6 timer siden, Bimmerlorris skrev: Flott med enda en gammel-bmw-tråd 🥳 Velkommen til forumet og gleder meg over det du har lagt ut sålangt ☺️ Ang hvor mye du skal strippe ned, avhenger jo såklart hva slags E30 du planlegger å være eier av. En god sommerbrukis eller noe du kan risikere å dra premier med på utstillinger 😉 Tipper du finner ut av det. Selv er jeg en glad hobbymekker med middels evner, så jeg hadde aldri giddet forsøke meg på noe mer enn å serve min helt ålreie E34 535ia. Vil jo at det skal bli en fin sommerbrukis Bimmerlorris reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboleif Skrevet Mars 16, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2022 Har kappet bort litt rust i brønnen bak å gjort klart til sveising. tatt ut teppe i bilen, hva er enkleste måten å ta bort asfaltgreiern som er på gulvet inni bilen? Har løst å ta alt bort å legge noe annet som demper bedre. Blei litt lei av å pikke asfalt så demonterte førerstolen, her var det knekt bøyle til lårstøtta og trekket var dårlig, får man kjøpt nytt trekk til stolene? Eller finnes det en flink salmaker som kan trekke dem om? Vegard_ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå