Gå til innhold

Batteriet tappes helt over natten.


rubves
 Share

Anbefalte innlegg

På 24.1.2022 den 0.02, rubves skrev:

Har faktisk problemer med bakluken ja. Knappen som åpner luken lever sitt eget liv, mulig der er noe der da… ene hengselen på bakruta er knekt og jordinga er ikke helt bra tror jeg. mulig det også kan være grunnen til problemet?

er jo bare å sjekke uavhengig av dette problemet om du tror der kan være noe. Sjekk derimot nøye, jeg overså faktisk noen ledninger som var av lengre inne enn jeg trodde var mulig første gangen. 

11 timer siden, rubves skrev:

Har forresten problem med at når viften i bilen står på full guffe så går turtallet på motoren opp og ned littegran, det samme gjør viften. Akk som rolige bølger opp å ned. Kan det ha noe med saken å gjøre?

1. Hvilken laddespenning har du når batteriet er ladda opp med ekstern ladder og motor går?

2. Om du tar av batteriklemmene, ladder batteriet fullt opp og så lar det stå over natta før tilkobling, hvilken spenning har du da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når motor går er det 14.15v med vifteanlegget og basskasser gående, og på lader er det 14.30v når bilen er av. Bilen blir brukt til pendling nå så kan ikke koble fra batteriet over natten dessverre, men regner med batteriet dør ut over natten av selv selv nå når jeg har hatt dette problemet lenge, har sikkert «drept» batteriet 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler no først og fremst at du begynner med å bytte batteri om det har ukjent tilstand og du ikke har anledning til å feilsøke, er du heldig er det gamle bare nedkjørt. Anbefaler ett agm batteri om du ikke får bukt med eventuell strømtrekk med det første, dem "tåler" enormt med misbruk og nedtapping. Biltema sine er både rimelige og fungerer veldig bra. 

Husk å ladd evt nytt batteri før du monterer det inn i bil. 

Er du lei så gjør du det ellers veldig enkelt, kjør på biltema å kjøp deg en hovedstrømsbryter og monter på jordingskabelen. Har du en billig ettermarkeds spiller må du kanskje stille den inn ny hver morgen, men veldig enkelt kontra å holde på å ladde hver dag. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

batteriet som står i kjøpte jeg nytt for 3mnd sia ish. byttet fordi det som sto i når jeg kjøpte bilen ikke ville holde på strøm lengre. kan det å ikke lade nytt batteri før installering ødelegge det? for jeg installerte det nye batteriet på parkeringsplassen 5min etter det var kjøpt hehe…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, rubves skrev:

batteriet som står i kjøpte jeg nytt for 3mnd sia ish. byttet fordi det som sto i når jeg kjøpte bilen ikke ville holde på strøm lengre. kan det å ikke lade nytt batteri før installering ødelegge det? for jeg installerte det nye batteriet på parkeringsplassen 5min etter det var kjøpt hehe…

Har gjort det selv på de 3 siste batteriene jeg har kjøpt bil uten at det har vært et problem. Så jeg tror ikke du kan ødelegge det av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem uten, men jeg er ivertfall sånn at jeg liker å lage det beste utgangspunktet for at ting skal bli bra. Det tar derimot på ingen måte knekken på ett batteri å montere det rett inn. 

Tolka relativt til at det kunne være noen år, 3mnd så skal jo det være ok. Du bør uansett kontrollere det i tilfelle det rett og slett kan være noe galt med det. Uansett så må du bare begynne å sjekke ting skal du komme noen veg, komt mange bra tips her nå så det er bare å begynne i en ende. Er batteriet derimot ok, og du ikke har tid osv til å finne feilen så monter på en hovedstrømsbryter til du klarer å finne problemet. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 28.1.2022 den 0.11, Kvasi skrev:

Prøv å koble batteri+ fra starter og mål på nytt

må man av med hele innsuget for å komme til starteren på e46? eller er det en annen plass jeg kan koble av strømmen til starteren enn på selve starteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, rubves skrev:

 

må man av med hele innsuget for å komme til starteren på e46? eller er det en annen plass jeg kan koble av strømmen til starteren enn på selve starteren?

Ingen anelse men det er vel ikke utenkelig at den går innom ladepunktet der fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en stor (tykk) kabel og en liten (tynn) kabel som er fremme under panseret så hvis jeg kobler av der så er vel det bra nok da, skal prøve det nå og kommer vel med en oppdatering ila kvelden👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, når jeg tar av den store plusskabelen på plusspunktet under panseret detter strømtapet ned til 0.01-0.03a. tar jeg kun av den lille kabelen er det ingen forskjell. så det er noe med den store kabelen. er kun når den store kabelen er i kontakt med plusspunktet det er 0.30a trekk. Noen som vet hva jeg skal se etter nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...