Gå til innhold

Vegard's Biarritz blue E39 523i - Retrofitbonanza del 4 Servotronic tannstang

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 hour ago, Ingvaldsen said:

Janei jeg måtte legge opp den ledningen på 2003 525d’n jeg hadde. Ser fort om det er noe i pin23 på den hvite kontakta inn på gm3

Sjekka dette nå og du har rett, jeg har ikke pin 23 på kontakten som sitter i midten på GM3. Måtte du også legge opp kabel helt til instrumentpanelet eller hadde du solder connector hub'n rett over GM3?

Endret av Vegard_
Skrevet
2 minutter siden, Vegard_ skrev:

Sjekka dette nå og du har rett, jeg har ikke pin 23 på kontakten som sitter i midten på min bil. Måtte du også legge opp kabel helt til instrumentpanelet eller hadde du solder connector hub'n rett over GM3?

Tror du finner samme hastighetssignal i umiddelbar nærhet av gm3, men jeg kobla meg innpå ved speedo.

Se i tis på skjemaet til hastigetasignalet, tror den muligens går forbi i nærheten av gm3

Skrevet

Fordelingspunktet X1101 skal være en av fordelingsboksene over GM3. Her finner du boksene med typisk jord, P-Bus, I-Bus osv. Litt trasig å få klemt oppi kabelsko der, men har gjort det en del ganger.

Skrevet
16 minutes ago, B. Sveigdalen said:

Fordelingspunktet X1101 skal være en av fordelingsboksene over GM3. Her finner du boksene med typisk jord, P-Bus, I-Bus osv. Litt trasig å få klemt oppi kabelsko der, men har gjort det en del ganger.

Koblet pin 23 på gm3 til speed signal i hubben der ja, kom faktisk akkurat hjem igjen fra prøvetur og det er i orden nå.

Skrevet

Det legges bak flott arbeid her må jeg si .😊

På en e39 så virker det omtrent som at det bare er fantasien som setter grenser på hva man vil ettermontere .😊

Skrevet
7 minutes ago, sveigis said:

Det legges bak flott arbeid her må jeg si .😊

På en e39 så virker det omtrent som at det bare er fantasien som setter grenser på hva man vil ettermontere .😊

Takk! 

Det er veldig mye man kan gjøre med disse bilene ja 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...