Gå til innhold

BSI BMW service inklusiv.


Alfred trovåg
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Alfred trovåg skrev:

https://bavaria.no/nyttigombil/service/bsi/

Noen som har erfaring med bsi avtale? Eg vurdere det er en samtale med Bavaria. 

Jeg har hatt det tidligere og jeg skal og ha det til min X3M. Man sparer vell 40-50% av opprinnelig kostnad på service, jeg er en smule usikker på eksakt sum her men det er absolutt et fornuftig kjøp. Du som og har en ganske så premium bil med skikkelig motor så synes jeg at det er på sin plass å utføre service hos merke verksted, det er min personlige tanke rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snagg30 skrev:

Jeg har hatt det tidligere og jeg skal og ha det til min X3M. Man sparer vell 40-50% av opprinnelig kostnad på service, jeg er en smule usikker på eksakt sum her men det er absolutt et fornuftig kjøp. Du som og har en ganske så premium bil med skikkelig motor så synes jeg at det er på sin plass å utføre service hos merke verksted, det er min personlige tanke rundt det.

Ja eg kommer nok til å gå for det om ikke så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Alfred trovåg skrev:

https://bavaria.no/nyttigombil/service/bsi/

Noen som har erfaring med bsi avtale? Eg vurdere det er en samtale med Bavaria. 

Anbefales ,her er prislisten, har det på begge mine.

kjøpte først 5år 60000 til min M5, fornyet nå til 10 år 100000, har betalt totalt for dette 28.000

her er prislisten

https://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNORDICS/bmw_no/downloads/Kataloger/aftersales/BMW_Service_Inclusive_prisliste(8KA).pdf.asset.1615219577426.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Jeg har hatt det tidligere og jeg skal og ha det til min X3M. Man sparer vell 40-50% av opprinnelig kostnad på service, jeg er en smule usikker på eksakt sum her men det er absolutt et fornuftig kjøp. Du som og har en ganske så premium bil med skikkelig motor så synes jeg at det er på sin plass å utføre service hos merke verksted, det er min personlige tanke rundt det.

https://www.kvalauto.no/kvål-blogg/test-av-bmw-x3m

Denne du skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å handle. Kjøpte det til vår 4-serie når vi kjøpte den brukt da den var 2,5 år gammel og hadde hatt første service. Kjøpte da BSI til 5år/100k km, utvida for 2 år siden til 8 år/160k km. Har da betalt ca 20000kr totalt for alle påkrevde servicer på 6 år og 130000km kjørt, det er ikke så galt. Ca 50% rimeligere enn vanlig servicekost fikk jeg opplyst av Bavaria. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Alfred trovåg skrev:

Rå bil. Nesten like rå som min.🤣

Bare nesten ;) Jeg hadde faktisk G30 540i før denne her, var en flott bil. Så gratulere til deg med samme type bil bare i stasjonsvogn og litt mer miljøvennlig motor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte ikke BSI av to årsaker, jeg bytter konsekvent olje og filter en gang i året, noe som er for hver 15 000 km. Dette inngår ikke i BSI og ville kommet utenom, 30 000 km intervall er alt for langt. Hovedservicene tar jeg ellers hos Bilia i Uddevalla. De er alltid noen tusenlapper billigere enn samme service hos Bavaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 jeg tar også konsekvent mellomskift på våre biler mellom hver oljeservice, helt enig i at 25-30k er alt for lenge mellom. Allikevel mener jeg at BSI sparer deg for mye utgifter, det omhandler jo ikke bare oljeskift men alle servicer. Bare storservice på vår 4-serie koster ca 9000kr (hver 50-60k km?) Har hatt 2 av de, og har spart inn BSI for 8 år/160k km bare på de to. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 31.1.2022 den 19.59, papertiger skrev:

@Fredrik 90 jeg tar også konsekvent mellomskift på våre biler mellom hver oljeservice, helt enig i at 25-30k er alt for lenge mellom. Allikevel mener jeg at BSI sparer deg for mye utgifter, det omhandler jo ikke bare oljeskift men alle servicer. Bare storservice på vår 4-serie koster ca 9000kr (hver 50-60k km?) Har hatt 2 av de, og har spart inn BSI for 8 år/160k km bare på de to. 

Samme gjør jeg. Endret forøvrig min i går fra 100K/10 år til 120K/8 år. Bilen har kjørt 98K km og er 6,5 år i skrivende stund.

Dette gjør at jeg får med neste service (hovedservice), som kostet det dobbelte av hva utvidelsen kostet.

Hva jeg gjør igjen høsten 2023 vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...