Jostein43 Skrevet Februar 3, 2022 Share Skrevet Februar 3, 2022 Hei. Hadde bilen min hos ett tuningfirma i Åsane og er ikke fornøyd,dette pga kommer opp en haug med feilkoder etter tuning. Bilen oppfører seg ikke som den skulle hatt 275hk. Er det noen som veit om ett pålitelig firma/person som kan tune en 525xd,automat,2008mod? Km er 255tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 3, 2022 Share Skrevet Februar 3, 2022 @TRF https://www.quickfix.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jostein43 Skrevet Februar 3, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2022 1 minutt siden, Marius2002 skrev: @TRF https://www.quickfix.no Har du brukt disse sjøl? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 3, 2022 Share Skrevet Februar 3, 2022 1 minutt siden, Jostein43 skrev: Har du brukt disse sjøl? @Ingvaldsen @tennbrikket med flere har. @TRF står godt inne for produktene og viser særdeles god teknisk kunnskap om motor og drivverk. Har ikke brukt de selv da jeg ikke er i markedet på tuning, men tror jeg kan si at det er få som kan BMW diesel som han. Ta kontakt så guider de deg nok. Tror jeg har (nesten) hele bimmers i ryggen når jeg anbefaler disse. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jostein43 Skrevet Februar 3, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2022 Akkurat nå, Marius2002 skrev: @Ingvaldsen @tennbrikket med flere har. @TRF står godt inne for produktene og viser særdeles god teknisk kunnskap om motor og drivverk. Har ikke brukt de selv da jeg ikke er i markedet på tuning, men tror jeg kan si at det er få som kan BMW diesel som han. Ta kontakt så guider de deg nok. Tror jeg har (nesten) hele bimmers i ryggen når jeg anbefaler disse. Takk for hjelpen,tar kontakt med @TRFda jeg har fått en viss forståelse att han kan dette. Men langt å kjøre fra Dalekvam til Gjøvik for tuning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 3, 2022 Share Skrevet Februar 3, 2022 Jeg kjørte fra Trondheim til Gjøvik for TRF. Det var verdt det. Hadde e61 525d automat. Nydelig bil å kjøre etterpå. Min fikk 245ish hk. Beholdt dpf. Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jostein43 Skrevet Februar 3, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2022 Akkurat nå, Otis skrev: Jeg kjørte fra Trondheim til Gjøvik for TRF. Det var verdt det. Hadde e61 525d automat. Nydelig bil å kjøre etterpå. Min fikk 245ish hk. Beholdt dpf. Har sendt mld på siden deres,så får bare vente på svar. 525xd,automat eg har,3.0d,satser på den vil sparke. Justerte de kassa også?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 3, 2022 Share Skrevet Februar 3, 2022 (endret) Nei, det med kasse justering er vel egentlig litt "myte". Sålenge man tuner rett og er innenfor området hva girkassen kan tolke fra motor, så går det "bra". Det er når man tuner feil og ikke informerer girkassen om NM det går galt. Slik jeg har forstått det. Men om du vil, så kan du kjøpe xhp tuning av kassa. Jeg har dog ikke prøvd det. Endret Februar 3, 2022 av Otis Skrivefeil Hpi og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Februar 3, 2022 Share Skrevet Februar 3, 2022 (endret) Om det hjelper så har TRF forhandler her på Jæren, nærmere bestemt Nærbø, det er ca 4t kjøring fra Bergen om jeg skulle finne på å gjøre noe med 420d’en min blir det der. Har allerede vært i kontakt med Ueland Mekaniske som de heter. håper du har fått fjernet den dårlige tuningen? Endret Februar 3, 2022 av papertiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jostein43 Skrevet Februar 3, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2022 18 minutter siden, papertiger skrev: Om det hjelper så har TRF forhandler her på Jæren, nærmere bestemt Nærbø, det er ca 4t kjøring fra Bergen om jeg skulle finne på å gjøre noe med 420d’en min blir det der. Har allerede vært i kontakt med Ueland Mekaniske som de heter. håper du har fått fjernet den dårlige tuningen? Hallo. Nei har ikke fått fjernet tuningen pga vil ikke la samme person røre bilen igjen. Ja har jo slekt på Bryne så da er det to fluer i samme smekk,besøk og tuning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 3, 2022 Share Skrevet Februar 3, 2022 Jeg måtte sette av ca 3 timer tror jeg det var for tuning. Først en visuell sjekk og test, så produsering av map, deretter flash og test. Tror det var 3 timer ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jostein43 Skrevet Februar 3, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2022 1 minutt siden, Otis skrev: Jeg måtte sette av ca 3 timer tror jeg det var for tuning. Først en visuell sjekk og test, så produsering av map, deretter flash og test. Tror det var 3 timer ihvertfall. Ja skjønner eg er blitt lurt,duden her brukte ca 30minutter med "overflytting" av programvare,testa ikke bilen en gang. Men min egen feil som stolte på han,pga noen i slekta kjenner han,aldri mer. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 3, 2022 Share Skrevet Februar 3, 2022 6 minutter siden, Jostein43 skrev: Hallo. Nei har ikke fått fjernet tuningen pga vil ikke la samme person røre bilen igjen. Ja har jo slekt på Bryne så da er det to fluer i samme smekk,besøk og tuning. TRF Racing er absolutt å anbefale. Har hatt tuning ifra han siden 2014 og aldri hatt noe som helst trøbbel med bilene mine pga tuningen. Otis og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Februar 3, 2022 Share Skrevet Februar 3, 2022 12 minutes ago, Jostein43 said: Hallo. Nei har ikke fått fjernet tuningen pga vil ikke la samme person røre bilen igjen. Ja har jo slekt på Bryne så da er det to fluer i samme smekk,besøk og tuning. Ja, sa vel litt feil, Klepp Stasjon holder han til på. Men det er jo for nabolag å regne begge deler. Se der ja, kan jo ikke bli bedre. Jostein43 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Februar 4, 2022 Share Skrevet Februar 4, 2022 Slår ett slag for TRF performance produkter. Dette er også folk som kan skru!! Hans Marius hos QuickFix sier fort ifra hvis det er noe mekanisk eller elektronisk som må byttes på bilen for at ting skal fungere. jeg har en liten bismak om at mange av disse tunerne er datagutter, de klarer å sette opp program, får tilsendt software fra en ekstern kilde. Legger inn samme programmet på alt, fungerer det ikke så setter de tilbake org map. Hos quickfix så går de ned i problemet og finner ut HVORFOR ting ikke fungerer som det skal. Er retur på dyser for høy osv. Øyvind L., papertiger, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå