Rune-K Skrevet Januar 11 Skrevet Januar 11 Det var et interessant produkt. Det slutter aldri og forbause meg hva for slags nisjeprodukter enkelte lager, jeg mener hvor mange BMWer finnes det fortsatt i verden som denne passer til og hvor mange av de kan tenke seg og ta seg bryet med og bygge om. Dette må jo være laget mer av en entusiast enn en forretningsmann og godt er kanskje det. Hvordan ble det med frakt og slike ting til Norge?, kunne godt tenkt meg den ekstra sikringsboksen som hektes utenpå den andre. For og filosofere litt så har jeg aldri skjønt hvorfor BMW brukte de gammeldagse sikringene på E28. Jeg mener E24 fikk bladsikringer tidlig i 1982 mens E23 fikk det samme med faceliften i 1982. Hvorfor fikk da E28 den gamle typen, det henger bare ikke på grep.
DrSakke Skrevet Januar 11 Forfatter Skrevet Januar 11 2 timer siden, RF91 skrev: Trur eg såg Mike Burroughs frå Stanceworks montera ein sånn i ein E28 på Youtube. Virka jo genialt for å få modernisert elnettet littegrann 😎 Ja, og det er vist vanlig med varmgang under sikringsboksen pga irr etc. Så grei anledning til å sjekke det
DrSakke Skrevet Januar 11 Forfatter Skrevet Januar 11 11 minutter siden, Rune-K skrev: Det var et interessant produkt. Det slutter aldri og forbause meg hva for slags nisjeprodukter enkelte lager, jeg mener hvor mange BMWer finnes det fortsatt i verden som denne passer til og hvor mange av de kan tenke seg og ta seg bryet med og bygge om. Dette må jo være laget mer av en entusiast enn en forretningsmann og godt er kanskje det. Hvordan ble det med frakt og slike ting til Norge?, kunne godt tenkt meg den ekstra sikringsboksen som hektes utenpå den andre. For og filosofere litt så har jeg aldri skjønt hvorfor BMW brukte de gammeldagse sikringene på E28. Jeg mener E24 fikk bladsikringer tidlig i 1982 mens E23 fikk det samme med faceliften i 1982. Hvorfor fikk da E28 den gamle typen, det henger bare ikke på grep. Er vel pga at det meste fulgte med fra E12. Bestilte fra ivo christov fra nederland
Rune-K Skrevet Januar 12 Skrevet Januar 12 (endret) 18 minutter siden, DrSakke skrev: Er vel pga at det meste fulgte med fra E12. Bestilte fra ivo christov fra nederland Tror ikke det er derfor. Hvis du studerer koblingsskjemaet til e28 så likner det mye mer på facelift E23 enn det ligner på E12. Noen ganger så synes jeg tyskerne har gjort rare ting. Endret Januar 12 av Rune-K
DrSakke Skrevet Januar 12 Forfatter Skrevet Januar 12 (endret) litt job igjen.... hehe, det er lagt in litt humor😁 Endret Januar 12 av DrSakke RF91, sveigis, Kvasi og 1 annen reagerte på dette 2 2
DrSakke Skrevet Januar 12 Forfatter Skrevet Januar 12 Men må si at ble overrasket hvor veike de der sikringsholdere var, helt sinnsykt slappe greier.En del av Sikringene falt også i biter(metallet var så svakt.
Rune-K Skrevet Januar 12 Skrevet Januar 12 28 minutter siden, DrSakke skrev: Men må si at ble overrasket hvor veike de der sikringsholdere var, helt sinnsykt slappe greier.En del av Sikringene falt også i biter(metallet var så svakt. De kontaktene begynte jo og bli dårlig når jeg kjørte E28 for snart 30 år siden så skjønner godt at du bytter de ut. virker som et solid produkt. Den sikringsholderen som er til USA modellen, er det meningen du skal sage av denne? Virker som at den dekker over ene releholderen men det er kanskje bare bildene som lyver litt. Hvis du vil gjøre den samme jobben @sveigis så er jeg klar til og hjelpe deg. Ble litt nysgjerrig på dette produktet. DrSakke og sveigis reagerte på dette 2
DrSakke Skrevet Januar 12 Forfatter Skrevet Januar 12 Trur det er plass til den . Rune-K reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Januar 13 Skrevet Januar 13 12 timer siden, Rune-K skrev: Hvis du vil gjøre den samme jobben @sveigis så er jeg klar til og hjelpe deg. Ble litt nysgjerrig på dette produktet. Dette så jeg ifjor på en e28 side og kunne tenkt meg egentlig Rune .😊 Om jeg gjør det så sier tusen takk for dette er noe jeg måtte hatt hjelp til helt klart . Skal se hva våren bringer både med det ene og andre .
DrSakke Skrevet Januar 13 Forfatter Skrevet Januar 13 Merking av ledninger, er egentlig ganske idiotsikkert da bunnen av sikringsboksen er fargekodet til tilhørende ledninger. sveigis og mslello reagerte på dette 2
DrSakke Skrevet Januar 14 Forfatter Skrevet Januar 14 ny ratt kom i dag🥰 Sverre 2468, Ingen og mslello reagerte på dette 3
DrSakke Skrevet Fredag kl. 17:55 Forfatter Skrevet Fredag kl. 17:55 råde- og rammelager, rådebolter, ny inmat til oljepumpa+kjede.
DrSakke Skrevet Mandag kl. 14:54 Forfatter Skrevet Mandag kl. 14:54 Drypplister på plass... mslello og Sverre 2468 reagerte på dette 2
DrSakke Skrevet Mandag kl. 15:08 Forfatter Skrevet Mandag kl. 15:08 Viss progresjon med sikringsboksen- det går ganske greit å få ut sikringsholdere , de har små mothaker som holder de fast i plasten, men man må vrikke de i sidled- altså når man ser under og ser i hvilken retning de flate kontaktene sitter så vrikker man side til side. Med middels stor rørtang så kommer de ut uten større krangel. Det er noe tyngre å få ut doble holdere, der må man få dradd ut selve holderen fra kontakten - den sitter klemt under toppen av den gjennomgående delen- med passelig skrujern får man løftet up de slik at man får tak i de med tanga igjen. Hvis de går av så er det bare å trykke de gjennom til andre siden. mslello reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå