Gå til innhold

Knirkeforing verktøy (igjen)


*MrB*
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde Koed på tråden i dag og spurte om de hadde ett sett inne for denne foringen, men mulig de har sluttet å selge dette? De kunne kun tilby verktøy til traversforinger. Dette settet her til min bil. Mulig den tar knirkeforing også dette er jeg veldig usikker på. Ligger på 2847kr. Delenummer er HCBA1487

Screenshot 2023-10-05 112320.png

Endret av warg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som akkurat det settet jeg kjøpte på VidaXL ikke finnes lenger, men det ligner veldig på det fra Koed som Ingvaldsen viste til. 

Ser du bor på vestlandet, og du kan sikkert få låne mitt om du ikke finner en annen løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, E.C. said:

@wargja, mener at det er det jeg har.

@Vegard_lånte det til knirkeforing på e39, men han måtte ha et annet sett i tillegg skjønte jeg, pga manglende klaring.

Ja, men jeg husker ikke nøyaktig hva som ikke gikk sammen lenger, om det var for tykke vegger på koppene eller om det ikke var passende størrelse på noen av de for ene siden.

Men anbefaler å kjøpe spesial verktøyet i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, warg skrev:

Jeg hadde Koed på tråden i dag og spurte om de hadde ett sett inne for denne foringen, men mulig de har sluttet å selge dette? De kunne kun tilby verktøy til traversforinger. Dette settet her til min bil. Mulig den tar knirkeforing også dette er jeg veldig usikker på. Ligger på 2847kr. Delenummer er HCBA1487

Screenshot 2023-10-05 112320.png

står har koed har det på lager her men : https://www.koedbmw.com/no-no/product/BGS8486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, *MrB* said:

Ser ut som akkurat det settet jeg kjøpte på VidaXL ikke finnes lenger, men det ligner veldig på det fra Koed som Ingvaldsen viste til. 

Ser du bor på vestlandet, og du kan sikkert få låne mitt om du ikke finner en annen løsning. 

Takker for tilbud, bor på Nesttun men jeg har garasje ute på Sotra som jeg pleier å skru i så skal ha deg i bakhodet viss jeg ikke finner korrekt verktøy.

3 hours ago, Ingvaldsen said:

står har koed har det på lager her men : https://www.koedbmw.com/no-no/product/BGS8486

Hmm bare syntes det er rart at det ikke kommer opp når jeg skriver inn skiltnummer eller på bilde som du linket at det listet opp nesten alle BMW modeller men ikke E90? Noe spesielt med denne kansje? Når jeg skriver inn delenummer på verktøyet du linket til står det bare 5 og 7 serie BGS8486

Endret av warg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, warg skrev:

Takker for tilbud, bor på Nesttun men jeg har garasje ute på Sotra som jeg pleier å skru i så skal ha deg i bakhodet viss jeg ikke finner korrekt verktøy.

Hmm bare syntes det er rart at det ikke kommer opp når jeg skriver inn skiltnummer eller på bilde som du linket at det listet opp nesten alle BMW modeller men ikke E90? Noe spesielt med denne kansje? Når jeg skriver inn delenummer på verktøyet du linket til står det bare 5 og 7 serie BGS8486

alle under har samme knirkeforing, og selv om de ikke har samme delenr så passer den også på e70.  sikkert flere siden knirkeforingen merkelig nok har forkjellig delenr, mulig e90 også har samme fysiske størrelse

Part 33326767748 was found on the following vehicles:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, 540is said:

Nei, mye mindre på diameter

Interessant, mulig jeg må gå for Biltema settet og komme tilbake til hva som faktisk fungerer. Det var forøvrig dette Koed anbefalte også siden de ikke kunne selge verktøy for denne foringen

Endret av warg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
På 11.9.2022 den 0.25, *MrB* skrev:

Mange tråder om dette, men de fleste er gamle, så prøver meg på en ny:

Noen som tilfeldigvis har prøvd dette billigsettet fra Vida XL til "innbruddsprisen" 669,-?

https://www.vidaxl.no/e/baerekuleavtrekker-for-bmw-5-7-serie/8718475940203.html

Det ser veldig likt ut som GS sitt til over 3000kr:

https://www.gsbildeler.no/verksted_og_garasje-spesialverktoy/pressverktoy_for_bakre_spindelleddforinger_''knirkeforinger''_e39_53_6_7___3804884

Neppe samme kvalitet, men er det godt nok til en jobb i ny og ne? Eller må jeg regne med at det kneler eller rett og slett ikke passer skikkelig/overhodet? Kan ikke forsvare å kjøpe sett til over 3000, føler jeg. Da kan jeg nesten like godt sette bilen på verksted.

Alternativt: Er det noen som vil leie ut slikt verktøy til en enkeltjobb i Bergensområdet?

Fikk du tak i verktøy, kjøpte du selv, kunne jeg eventuelt fått leid det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2023 den 17.57, warg skrev:

Settet fra Biltema funket knall det. Måtte endre press sokkel når jeg skulle presse inn nytt lager for å ikke skade gummibelgen. La ved noen bilder på arbeidet.

20231018_114459.jpg

20231018_114518.jpg

20231018_121507.jpg

20231018_122245.jpg

20231018_122311.jpg

Du hører ikke tilfeldigvis til i Bergen og vil leie setter til meg 1 dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ole hal said:

Fikk du tak i verktøy, kjøpte du selv, kunne jeg eventuelt fått leid det? 

Du kan gjerne få låne mitt, men du har E9X? Der er foringen litt mindre. Settet mitt passer kun til stor type foring som er på E38, E39, E60, E65 osv. Biltemasettet er nok sikreste kort for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, *MrB* skrev:

Du kan gjerne få låne mitt, men du har E9X? Der er foringen litt mindre. Settet mitt passer kun til stor type foring som er på E38, E39, E60, E65 osv. Biltemasettet er nok sikreste kort for deg. 

E91 dessverre, får ta en tur på Biltema 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...