Gå til innhold

Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har som nevnt kun sett bilder av bilen siden jeg kjøpte den i fjor, på bildene så interiøret ganske så slitt ut, så det har vært en av de tingene jeg har vært mest spent på. Derfor startet jeg med å få tømt bilen for deler for å få sett nærmere på dette, etter en kjapp vask og litt skinnpleie må jeg si jeg ble veldig positivt overrasket. Det ser tilnærmet strøkent ut, ingen sprekker eller rifter, kun normal slitasje. Rett og slett et gromt interiør.

Ratt skal byttes ut med et Mtech 2 ratt, taktrekk og stolper skal og bli sorte på sikt, i tillegg skal det blå teppet byttes ut med sort, eller mørk grått.

 

42709788-4557-4F28-AC9A-F74BEC94DC60.jpeg

0C6A757C-F25D-45E5-8CA3-C4B135B11A49.jpeg

3CB9C103-72C5-41CA-B162-0B28B83A1D29.jpeg

82EE09AB-6140-40A0-AFC5-F6F88E189DF5.jpeg

E96DC759-4130-47C9-84DF-D1F9C5845382.jpeg

B371B3AC-1F57-4B06-83D4-772B3A74E8D6.jpeg

D3DDD0EF-50FD-42F5-A43D-156EEFEA97A3.jpeg

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag har jeg vært hos salmaker å kikket på Alcantara til tak, stolper og hattehylle, i følge henne er det litt utfordringer med noen av profilene eller formene i taket, men hun har bestilt en prøve fra Tyskland som skal være litt mer fleksibel å forme, så det blir spennende å se om det lar seg gjøre på fornuftig vis, sammenlignet det og sort nappaskinn som hun og hadde, ganske likt det som er i bil, og det matchet veldig bra sammen.

Planen er å få lakket om igjen fremstolene, de er fri for skader, men noe slitt, så det er greit å få frisket de opp igjen litt. Dashbordet har en skade, så det tenker jeg å få skiftet ut etter hvert. Har og et mørk grått teppe på hånd som jeg skal se på, tror kanskje det blir å handle inn det.

Motor har jeg ikke bestemt meg for enda, men tenker jeg må bestemme meg for noe, så kan jeg begynne å planlegge mer for hva jeg trenger for å få den på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Om du finner en god prøve så si gjerne ifra 😁 mulig du finner stoff før meg i tempoet jeg og min salmaker har 😅

Det skal jeg gjøre, selve skinnet ser veldig bra ut, men det kan ikke være for stivt, da risikerer jeg at det løsner i områder med mye profiler. Hun foreslo og å legge sømmer på tvers i taket for å gi det ekstra hold, og den tanken liker jeg godt selv må jeg si. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Skulebollen skrev:

Samme som min salmaker sa 😊 Jeg ønsker og ha der mest mulig originalt og derfor vil jeg ikke ha sømmer. 

Rart taktrekk skal vere så vanskelig 😅

For deg som har en original M5 skjønner jeg det, men for min del skal bilen bli akkurat slik jeg vil ha det, sømmer har jeg faktisk vært inne på tanken om selv, men det må se ut som noe som kunne ha vært der originalt. Tenker at Alcantara uansett blir en enorm oppgradering. 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa på melding @Olaandref så vil dette bli en meget bra oppdatering med sort innvending på rødt og blir stas å se resultatet .😊😊

Men noe jeg stusser på her for dere som skal til med dette ,er jo veldig rart i den tiden vi lever i at der ikke finnes noe lim eller stoff som faktisk holder sånn at det ikke faller av .

Husker når jeg jobbet i båtbransjen ,så limte vi både skinn og ofte alcantara på både vegger og tak .Og det holdt jo bestandig .

På de ti årene jeg var i bransjen ,så var aldri det aldri reklamasjon på akkurat dette .

Men nå er jo alt blitt så miljøvennlig og at limet er jo som babyolje .😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

Som jeg sa på melding @Olaandref så vil dette bli en meget bra oppdatering med sort innvending på rødt og blir stas å se resultatet .😊😊

Men noe jeg stusser på her for dere som skal til med dette ,er jo veldig rart i den tiden vi lever i at der ikke finnes noe lim eller stoff som faktisk holder sånn at det ikke faller av .

Husker når jeg jobbet i båtbransjen ,så limte vi både skinn og ofte alcantara på både vegger og tak .Og det holdt jo bestandig .

På de ti årene jeg var i bransjen ,så var aldri det aldri reklamasjon på akkurat dette .

Men nå er jo alt blitt så miljøvennlig og at limet er jo som babyolje .😩

Det er vel tiden vi lever i som er problemet, det er vel ingen kjemikalier som slipper gjennom nåløyet uten at de kan drikkes snart. Problemet med limen til hun jeg har snakket med er at den reaktiverer ved varme, så problemet da blir at i direkte sollys blir det fort så varmt at limen går over i flytende form igjen, og da løsner det rundt profiler i taket. Det jeg har fått forklart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være gøy å endelig få sett den og henta den hjem, eller neste hjem :) 

Bra planer du leverer her. Rød bil med sort intriør er en flott kombo.

Flott å se at skinnet holder seg såpass bra. Ser samme på mine, litt slitasje, men helt og fint - tross 30 år gammelt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Må være gøy å endelig få sett den og henta den hjem, eller neste hjem :) 

Bra planer du leverer her. Rød bil med sort intriør er en flott kombo.

Flott å se at skinnet holder seg såpass bra. Ser samme på mine, litt slitasje, men helt og fint - tross 30 år gammelt.

 

Ja, det var stas det, blir en tur opp til Sunnmøre igjen i påsken, da skal jeg få den under tak og få sett litt nærmere på den, men så langt må jeg si det ser bra ut 🙂

Ja, jeg liker fargekombinasjonen, men det hadde vært rått med mørk grå bil og rødt interiør og 🤩 Men så langt har jeg ikke planer om å gå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...